StoryEditor
Handel
29.10.2018 00:00

Rynek kosmetyczny wciąż rośnie. W tym roku jego wartość wyniesie 4 mld euro

W tym roku wartość polskiego rynku kosmetycznego wyniesie około 4 mld euro i będzie rosła w kolejnych latach. Polskie kosmetyki są połączeniem innowacyjności i wysokiej jakości z naturalnością. Wiele z nich jest wolnych od parabenów, składników syntetycznych i nie jest testowanych na zwierzętach. Do ich produkcji używane są naturalne i lokalne składniki.

Polski rynek kosmetyczny jest szóstym największym rynkiem kosmetycznym w Europie. Jego siłą jest różnorodność. W Polsce funkcjonuje wiele niezależnych laboratoriów i ośrodków badawczych, które przeprowadzają testy fizyko-chemiczne, mikrobiologiczne i dermatologiczne służące kontroli składu produktów i ulepszaniu ich właściwości.

Polskie kosmetyki są połączeniem innowacyjności i wysokiej jakości z naturalnością. Wiele z nich jest wolnych od parabenów, składników syntetycznych i nie jest testowanych na zwierzętach. Do ich produkcji używane są naturalne i lokalne składniki.

W przemyśle kosmetycznym pracuje 43 tys. osób. Wzrost wartości tego rynku w latach 2002-2016 przekroczył 80 proc. w cenach zmiennych i około 32 proc. w cenach stałych. Krajami, do których trafia najwięcej polskich kosmetyków są: Niemcy, Stany Zjednoczone, Rosja, Włochy i Francja.

PAIH szacuje, że wartość polskiego rynku kosmetycznego wyniesie w 2018 roku około 4 mld euro. Prognozuje się, że w 2021 roku będzie to już 4,82 mld euro. Z kolei wartość eksportu polskich kosmetyków wynosi 2,9 mld euro, co odpowiada około 1,5 proc. polskiej sprzedaży zagranicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.09.2025 14:55
Domestos i Rexona wśród marek, wspierających akcję Kauflandu “Z sercem dla najmłodszych”
Kaufland mat.pras.

Do 17 września klienci Kauflandu mogą dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć najmłodszych podopiecznych Fundacji „Serca dla Maluszka”. Co trzeba zrobić? Wystarczy, że klient w trakcie codziennych zakupów wybierze produkty takich marek jak Danone, Żywiec Zdrój oraz Unilever.

Część dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona na pomoc dzieciom, wymagającym specjalistycznej opieki medycznej.

Fundacja „Serca dla Maluszka” od lat niesie wsparcie rodzinom, których dzieci od pierwszych chwil życia zmagają się z ciężkimi chorobami. Dzięki przekazywanym środkom mali pacjenci oraz ich bliscy otrzymują nie tylko pomoc finansową i medyczną, ale też wsparcie emocjonalne potrzebne w najtrudniejszych momentach – podkreśla Kaufland w swoim komunikacie.

Nasze codzienne zakupy mogą stać się realnym wsparciem dla najmłodszych i ich rodzin. Dlatego zachęcamy klientów, by zwracali uwagę na specjalne oznaczenia w sklepach i razem z nami włączyli się w akcję. Wierzymy, że wspólnie możemy zrobić coś dobrego – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.

W akcji biorą udział m.in. produkty marki Domestos, Axe, Rexona, jogurty pitne Activia, Fantasia, Danio w saszetce, produkty marki Alpro, woda Żywiec Zdrój.

Pełna lista artykułów biorących udział w akcji “Z sercem dla najmłodszych” oraz pełen regulamin znajduje się na stronie internetowej sieci Kaufland.

image

Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.09.2025 14:39
Kolejna marka odzieżowa poszerza ofertę o produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne
Posunięcie Gap Inc. to znak, że kolejna firma z sektora fashion zmienia strategię, stawiając na dywersyfikacjęGap mat.pras.

Amerykańska sieć odzieżowa Gap zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Trafią one do sklepów sieci już jesienią – informuje Reuters. Co stoi za tym krokiem uznanego producenta odzieży?

Będzie to dla Gap (należącego wraz z markami odzieżowymi Old Navy i Banana Republic do spółki-matki Gap Inc.) otwarcie zupełnie nowej karty. Wprowadzenie do sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji osobistej to znak, że segmenty te nadal świetnie się rozwijają. Niektóre z produktów kosmetycznych mają być sprzedawane pod marką Old Navy.

Posunięcie Gap Inc. to znak, że kolejna firma z sektora fashion zmienia strategię, stawiając na dywersyfikację źródeł swoich dochodów poza podstawową działalność, jaką stanowi sprzedaż odzieży. Na krok taki decyduje się coraz więcej firm w obecnych czasach, gdzie panuje duża niepewność rynkowa związana z cłami oraz spadkiem popytu.

Ostatnio wprowadzeniu do sprzedaży linii luksusowych kosmetyków do makijażu poinformował Louis Vuitton.

image

Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. wrzesień 2025 15:44