StoryEditor
Apteki
12.09.2023 14:34

Apteki Benu wchodzą do Włoch. Powstają w miejsce 270 placówek Lloyds Farmacia di Crespellano

Sieć Benu liczy obecnie ponad 1,7 tys. aptek w 9 krajach Europy i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.  / phoenixgroup.eu
We Włoszech pojawiła się pierwsza apteka Benu Farmacia. Ostatecznie ma ich być 270, bo tyle aptek Lloyds Farmacia di Crespellano ma firma Admenta, przejęta jakiś czas temu przez grupę Phoenix, właściciela sieci Benu.

Pierwszy szyld Benu zawisł nad apteką w Mediolanie przy via Morgantini. To efekt przejęcia w lutym tego roku firmy Admenta i jej 270 aptek Lloyds Farmacia di Crespellano przez grupę Phoenix od McKesson Europe AG.

Marka Benu dotychczas nie była we Włoszech znana, choć jest obecna w 9 innych krajach Europy, takich jak  Szwajcaria, Holandia czy Czechy, a od lutego także na rynku czarnogórskim. Sieć liczy obecnie ponad 1,7 tys. aptek i ma 45 milionów klientów. Zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

Właścicielem sieci jest wywodząca się z Niemiec grupa Phoenix, która równocześnie jest wiodącą hurtownią farmaceutyczną w Europie (na 13 rynkach ma pozycję lidera). Działa w 27 krajach poprzez 161 centrów dystrybucyjnych, obsługując ponad 50 tys. klientów hurtowych.

Phoenix Group jest też właścicielem 2,7 tys. aptek w 15 krajach. Poza Benu sa to Apotek1 (Norwegia), HelpNet (Rumunia), Rowlands Pharmacy (Wielka Brytania) oraz Lloyds Pharmacia (Włochy), LloydsPharma (Belgia) i LloydsPharmcy (Irlandia). Każdego roku farmaceuci obslugują w nich ponad 195 mln klientów i wydają im ok. 495 mln opakowań leków.      

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
08.10.2024 10:06
IQVIA: Wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce we wrześniu 2024 roku wyniosła 4,6 miliarda złotych
shutterstock

Rynek aptek w Polsce wciąż się rozwija, a dane za wrzesień 2024 roku pokazują istotne zmiany zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i e-commerce. Wzrosty wartości sprzedaży oraz zmiany w strukturze rynku wskazują na rosnącą rolę największych graczy, takich jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm.

We wrześniu 2024 roku wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce wyniosła 4,6 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie rynek e-commerce w segmencie produktów zdrowotnych osiągnął wartość 185 milionów złotych, co przekłada się na wzrost o 15,6 proc.. Te dane wskazują na dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej, która zyskuje coraz większe znaczenie w branży farmaceutycznej.

Analiza dynamiki rynku Consumer Health (CH) pokazuje, że sprzedaż w aptekach stacjonarnych spadła o 4,6 proc., podczas gdy średnia wartość zamówienia w e-commerce wyniosła 127,79 zł. Udział sprzedaży online w rynku produktów CH osiągnął 12,7 proc., co podkreśla rosnące zainteresowanie zakupami przez internet w tej kategorii. W Polsce działa obecnie 13 sieci aptek wirtualnych, co stanowi 2,0 proc. wzrost w porównaniu do zeszłego roku.

W czołówce firm dominujących na rynku CH znalazły się takie korporacje jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm, które odnotowały wzrosty odpowiednio o 13,9 proc., 25,8 proc. i 11,9 proc.. Najlepiej sprzedające się produkty to Magne B6 Forte (+15,3 proc.), IbuVit D3 (+53,7 proc.) oraz Rutinoscorbin (+11,1 proc.). Te wyniki wskazują na znaczący wpływ marek premium oraz specjalistycznych suplementów diety na wzrost wartości rynku aptek w Polsce.

Czytaj także: Farmaceuta jak lekarz. Pacjenci idą do apteki po poradę nie tylko po leki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
30.09.2024 12:39
Super-Pharm nawiązał współpracę z globalną platformą płatności Adyen
Na zdj. sklep sieci Super-Pharm.mat. prasowe

Partnerstwo Super-Pharm i Adyen wprowadza nowoczesne metody płatności oraz poprawia doświadczenia zakupowe klientów. Współpraca już teraz przynosi wymierne korzyści, w tym wzrost liczby zakończonych transakcji oraz umożliwienie ekspansji na zagraniczne rynki.

Super-Pharm, polska sieć drogerii i aptek, połączyła siły z Adyen, globalnym liderem w technologii finansowej, w celu podniesienia jakości doświadczeń zakupowych swoich klientów. Współpraca obejmuje optymalizację płatności zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej sieci. Od momentu rozpoczęcia współpracy liczba zakończonych sukcesem transakcji wzrosła o kilka punktów procentowych. Dzięki tej integracji klienci zyskali możliwość korzystania z popularnych metod płatności, takich jak Apple Pay, Google Pay, a także natywnej obsługi BLIKA i kart płatniczych, co usprawnia finalizowanie zakupów.

Dane z raportu Adyen Retail Report 2024 wskazują, że aż 55 proc. klientów rezygnuje z zakupu, jeśli nie mogą zapłacić w preferowany przez siebie sposób. W odpowiedzi na te potrzeby Super-Pharm wprowadził szeroki wachlarz metod płatności, co przekłada się na poprawę zadowolenia klientów i większą konwersję zakupową. Nowa platforma płatnicza umożliwia także integrację danych z różnych kanałów sprzedaży, co pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów i dostosowanie oferty do ich oczekiwań.

Współpraca ta otworzyła również nowe możliwości ekspansji zagranicznej dla Super-Pharm. Już teraz sieć oferuje swoje produkty na rynku włoskim, a dzięki technologiom płatniczym wdrażanym przez Adyen, firma planuje dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych. Technologia odgrywa kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej, a połączenie wygody obsługi, dostępności ulubionych metod płatności oraz lepszego wykorzystania danych klientów stanowi fundament sukcesu w branży kosmetycznej.

Czytaj także: Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2024 12:19