StoryEditor
Apteki
31.03.2021 00:00

Apteki już niebawem będą szczepić przeciwko COVID-19

Apteki dołączyły do punktów, które już od kwietnia będą mogły szczepić przeciw COVID-19. Jednak najpierw farmaceuci musza dokończyć szkolenie. Większość z tych, którzy zgłosili się do programu szkoleniowego zakończyła już jego część teoretyczną i w niedługim czasie przystąpi do praktycznej części kursu.

30 marca br. podczas konferencji prasowej premiera RP Mateusza Morawieckiego, szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michała Dworczyka oraz ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, rząd przestawił zmiany w Narodowym Programie Szczepień, które obowiązywać będą od II kwartału br.

Zgodnie z zapowiedzią rządu, w związku ze zwiększoną liczba szczepionek przeciw COVID-19 dostępnych dla pacjentów i przyspieszeniem tempa szczepień populacji, planowane jest otworzenie dodatkowych punktów szczepień oraz poszerzenie kadry kwalifikującej i wykonującej szczepienia. Przyjęty plan zakłada, że do końca II kwartału 2021 r. w Polsce ma zostać zaszczepionych 20 mln osób.

Do tej pory szczepienia odbywały się m.in. w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej, szpitalach rezerwowych i węzłowych.

Od II kwartału, pacjenci będą mogli przyjąć szczepionkę przeciw koronawirusowi także w aptece.

– Farmaceuci dołączyli do grona zawodów medycznych, które nie tylko podadzą szczepionkę, lecz również zakwalifikują pacjenta do szczepienia. Procedura szczepienia wykonanego przez farmaceutę odbywać się będzie poprzez wypełnienie kwestionariusza wstępnego wywiadu, a przypadku ewentualnych wątpliwości, konieczna będzie konsultacja lekarska – czytamy w komunikacie Naczelnej Izby Aptekarskiej.

Izba informuje też, że ponad 5,5 tys. farmaceutów zadeklarowało chęć przeszkolenia się z zasad wykonywania szczepień przeciw COVID-19. Kurs składający się z części teoretycznej i praktycznej zakończony jest zaliczeniem, a za jego organizację odpowiada Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego (CMKP).

– Aktualnie większość zgłoszonych farmaceutów zakończyła część teoretyczną szkolenia i w niedługim czasie przystąpi do części praktycznej kursu – podała NIA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 23:47