StoryEditor
Apteki
03.09.2021 00:00

DOZ dofinansuje studia podyplomowe dla swoich farmaceutów

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych będzie niezbędny farmaceutom, aby mogli oni dokonywać przeglądów lekowych. Taki zapis  znalazł się w projekcie rozporządzenia w sprawie programu pilotażowego przeglądów lekowych. Sieć DOZ poinformowała, że będzie dofinansowywać podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez farmaceutów zatrudnionych w swoich aptekach.  

Ministerstwo Zdrowia przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie pilotażu przeglądów lekowych, który ma zacząć obowiązywać już 22 września.

Czytaj też: Pilotażowy program przeglądów lekowych dla pacjentów ma być powszechny już za 2 lata

Problem w tym, że wymogi stawiane farmaceutom są tak wysokie, że niewielu z nich będzie mogło wziąć udział w pilotażu. W założeniach projektu farmaceuta, która będzie wykonywać przeglądy lekowe musi posiadać wiedzę potwierdzoną stosownym dyplomem ukończenia studiów podyplomowych lub odpowiednią praktykę w przeprowadzaniu przeglądów lekowych uzyskaną zagranicą.

Z myślą o świadczeniu takich usług  w aptekach DOZ w przyszłości, sieć zachęca swoich farmaceutów do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom farmaceutów, którzy ustawowo są zobowiązani do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, rozpoczynamy projekt dofinansowania do studiów podyplomowych, kursów zawodowych i szkoleń specjalizacyjnych w obszarze opieki farmaceutycznej świadczonej w aptece – podał DOZ na swoim profilu na LinkedIn.

Dalej firma informuje, że pierwszych dofinansowań udzieli jeszcze w tym roku, ale projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach.

– W DOZ dbamy o systematyczny rozwój i poszerzanie kompetencji naszych pracowników. Organizujemy liczne szkolenia wewnętrzne, zewnętrzne oraz webinary, ponieważ chcemy, aby opieka farmaceutyczna była świadczona w DOZ Aptekach na najwyższym poziomie, a nasi pracownicy mogli rozwijać się z naszą firmą – podsumowuje sieć apteczna w swoim wpisie.

Zgodnie z obowiązującą od połowy kwietnia ustawą o zawodzie farmaceuty, przegląd lekowy to kompleksowa analiza wszystkich stosowanych leków na receptę i bez (także doraźnie), suplementów diety, produktów ziołowych czy wyrobów medycznych. Jest to jeden z elementów opieki farmaceutycznej.

Czytaj też: Apteki wciąż czekają na możliwość świadczenia dodatkowych usług

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 16:13