StoryEditor
Apteki
03.06.2022 00:00

DOZ zaprosił pacjentów do dyskusji o opiece farmaceutycznej nad osobami starszymi

Spółka DOZ, zarządzająca największą siecią aptek w Polsce, zaprosiła przedstawicieli organizacji pacjentów do dyskusji o opiece farmaceutycznej nad osobami starszymi. Okazją do tego był zorganizowany przez nią II Ogólnopolski Kongres Pacjent w Centrum Uwagi.

Spółka DOZ, zarządzająca największą siecią aptek w Polsce, ponownie zorganizowała wydarzenie, podczas którego przedstawiciele organizacji pacjentów, ustawodawcy oraz środowiska farmaceutyczne i lekarskie zyskali przestrzeń do dyskusji o ochronie zdrowia i opiece nad pacjentem. Okazją był II Ogólnopolski Kongres Pacjent w Centrum Uwagi, który odbył się po trzyletniej przerwie, spowodowanej pandemią.

Tegoroczne wydarzenie poświęcone było perspektywom rozwoju opieki farmaceutycznej nad osobami starszymi. Poruszanymi tematami były następstwa zdrowotne przebycia choroby CVID-19, rola opieki farmaceutycznej w geriatrii, apteczne przeglądy lekowe, wsparcie pacjenta w kanale online czy problemy pacjentów z rozpoznaną inkontynencją. 

W panelu dyskusyjnym na temat współpracy lekarz-farmaceuta-pacjent dla poprawy skuteczności farmakoterapii, jakości życia pacjenta i efektywnego wykorzystania środków przeznaczonych na ochronę zdrowia w Polsce udział wzięli minister zdrowia Maciej Miłkowski, prof. dr hab. n. med. Mariusz Gujski z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, dr n. farm. Piotr Brukiewicz z Rady Śląskiej Izby Aptecznej, Stanisław Maćkowiak z Federacji Pacjentów Polskich, Jakub Gołąb z departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Rzecznika Praw Pacjenta, Barbara Dziuk z Sejmowej Komisji Zdrowia i Irena Rej z Izby Gospodarczej "Farmacja Polska".   

II Ogólnopolski Kongres Pacjent w Centrum Uwagi odbył się w dziś (3.06) w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Sponsorami wydarzenia były firmy GSK (sponsor wiodący) oraz Biofarm Poland i Sandoz Polska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
08.10.2024 10:06
IQVIA: Wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce we wrześniu 2024 roku wyniosła 4,6 miliarda złotych
shutterstock

Rynek aptek w Polsce wciąż się rozwija, a dane za wrzesień 2024 roku pokazują istotne zmiany zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i e-commerce. Wzrosty wartości sprzedaży oraz zmiany w strukturze rynku wskazują na rosnącą rolę największych graczy, takich jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm.

We wrześniu 2024 roku wartość rynku aptek stacjonarnych w Polsce wyniosła 4,6 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie rynek e-commerce w segmencie produktów zdrowotnych osiągnął wartość 185 milionów złotych, co przekłada się na wzrost o 15,6 proc.. Te dane wskazują na dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej, która zyskuje coraz większe znaczenie w branży farmaceutycznej.

Analiza dynamiki rynku Consumer Health (CH) pokazuje, że sprzedaż w aptekach stacjonarnych spadła o 4,6 proc., podczas gdy średnia wartość zamówienia w e-commerce wyniosła 127,79 zł. Udział sprzedaży online w rynku produktów CH osiągnął 12,7 proc., co podkreśla rosnące zainteresowanie zakupami przez internet w tej kategorii. W Polsce działa obecnie 13 sieci aptek wirtualnych, co stanowi 2,0 proc. wzrost w porównaniu do zeszłego roku.

W czołówce firm dominujących na rynku CH znalazły się takie korporacje jak Polpharma, USP Zdrowie oraz Aflofarm, które odnotowały wzrosty odpowiednio o 13,9 proc., 25,8 proc. i 11,9 proc.. Najlepiej sprzedające się produkty to Magne B6 Forte (+15,3 proc.), IbuVit D3 (+53,7 proc.) oraz Rutinoscorbin (+11,1 proc.). Te wyniki wskazują na znaczący wpływ marek premium oraz specjalistycznych suplementów diety na wzrost wartości rynku aptek w Polsce.

Czytaj także: Farmaceuta jak lekarz. Pacjenci idą do apteki po poradę nie tylko po leki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
30.09.2024 12:39
Super-Pharm nawiązał współpracę z globalną platformą płatności Adyen
Na zdj. sklep sieci Super-Pharm.mat. prasowe

Partnerstwo Super-Pharm i Adyen wprowadza nowoczesne metody płatności oraz poprawia doświadczenia zakupowe klientów. Współpraca już teraz przynosi wymierne korzyści, w tym wzrost liczby zakończonych transakcji oraz umożliwienie ekspansji na zagraniczne rynki.

Super-Pharm, polska sieć drogerii i aptek, połączyła siły z Adyen, globalnym liderem w technologii finansowej, w celu podniesienia jakości doświadczeń zakupowych swoich klientów. Współpraca obejmuje optymalizację płatności zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej sieci. Od momentu rozpoczęcia współpracy liczba zakończonych sukcesem transakcji wzrosła o kilka punktów procentowych. Dzięki tej integracji klienci zyskali możliwość korzystania z popularnych metod płatności, takich jak Apple Pay, Google Pay, a także natywnej obsługi BLIKA i kart płatniczych, co usprawnia finalizowanie zakupów.

Dane z raportu Adyen Retail Report 2024 wskazują, że aż 55 proc. klientów rezygnuje z zakupu, jeśli nie mogą zapłacić w preferowany przez siebie sposób. W odpowiedzi na te potrzeby Super-Pharm wprowadził szeroki wachlarz metod płatności, co przekłada się na poprawę zadowolenia klientów i większą konwersję zakupową. Nowa platforma płatnicza umożliwia także integrację danych z różnych kanałów sprzedaży, co pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów i dostosowanie oferty do ich oczekiwań.

Współpraca ta otworzyła również nowe możliwości ekspansji zagranicznej dla Super-Pharm. Już teraz sieć oferuje swoje produkty na rynku włoskim, a dzięki technologiom płatniczym wdrażanym przez Adyen, firma planuje dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych. Technologia odgrywa kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej, a połączenie wygody obsługi, dostępności ulubionych metod płatności oraz lepszego wykorzystania danych klientów stanowi fundament sukcesu w branży kosmetycznej.

Czytaj także: Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. październik 2024 15:26