StoryEditor
Apteki
13.09.2022 00:00

Franczyzobiorcy sieci Ziko Apteki spotkają się z dostawcami podczas Farmaceutycznego Forum Zdrowia

Ziko Apteki organizują pierwszą edycję Farmaceutycznego Forum Zdrowia. Wydarzenie jest przeznaczone dla kadry kierowniczej aptek franczyzowych należących do sieci. Dwudniowa konferencja startuje 14 września i odbywać się będzie w Wiśle. Jednym z jej punktów będą spotkania z producentami farmaceutyków i dermokosmetyków.

Podczas rozpoczynającego się 14 września Farmaceutycznego Forum Zdrowia personel sieci aptek franczyzowych Ziko Apteki będzie miał okazję spotkać się z przedstawicielami największych, światowych i polskich firm farmaceutycznych oraz dermokosmetycznych, pogłębić wiedzę na temat terapii, doboru leków, najnowszych wyników badań czy receptury aptecznej. Spotkanie będzie również okazją do wymiany doświadczeń i opinii.

W pierwszym dniu wydarzenia farmaceuci sieci aptek franczyzowych Ziko Apteka będą mogli wysłuchać prelekcji przedstawicieli największych firm farmaceutycznych i dermokosmetycznych. Zaprezentują się m.in.: Reckitt Benckiser, Haleon, Perrigo Poland, Paul Hartmann Polska, Sandoz, Fagron, Polski Lek, Oleofarm i Sanofi. Prelegenci zaprezentują wyniki badań i przedstawią terapie z wykorzystaniem produkowanych przez ich firmy preparatów.

Oprócz części konferencyjnej na gości czekać będzie także cześć wystawiennicza, w której producenci będą szerzej prezentować swoje firmy i produkty. Drugiego dnia odbywać się będą zabawy integracyjne.

– Mają one na celu naukę efektywnej komunikacji w szybko zmieniających się warunkach. Na kierowników czekają różne wyzwania, które często pojawiają się podczas współpracy w zespole, jak chociażby ukończenie zadania w warunkach ograniczonej komunikacji oraz presji czasowej – czytamy w komunikacie.

Farmaceutyczne Forum Zdrowia Ziko Apteka odbywać się będzie w Hotelu Crystal Mountain w Wiśle.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. listopad 2025 11:26