StoryEditor
Apteki
05.04.2020 00:00

Neuca sprowadziła do Polski miliony maseczek. Rekomendowana cena w aptece: 2,50 zł

Grupa Neuca, największy dystrybutor leków do aptek w Polsce, sprowadziła do kraju 8 mln maseczek ochronnych w rekomendowanej dla pacjenta cenie 2,50 zł za sztukę. – To pierwszy, z wielu zaplanowanych przez nas transportów. z pewnością zaowocuje to spadkiem cen u operujących na rynku licznych spekulantów – informuje Paweł Biernat, dyrektor departamentu komunikacji Grupy Neuca. Jak donoszą pacjenci, w aptekach tanich maseczek jednak nikt nie widział.

Toruńska Grupa Neuca, największy dystrybutor leków do aptek w Polsce, sprowadziła do kraju 8 mln maseczek ochronnych i zakontraktowała produkcję 52 mln kolejnych.

– W obliczu danych przedstawianych przez epidemiologów, a także w związku z pojawiającymi się coraz częściej rekomendacjami noszenia maseczek profilaktycznie, podjęliśmy starania o zdobycie tego asortymentu w dobrej cenie. W aptekach na terenie całego kraju dostępne są sprowadzone przez nas maseczki. Rekomendowana aptekom cena maseczek dla pacjenta wynosi 2,50 zł – informuje Paweł Biernat z Grupy Neuca.

Wyjaśnia, że utrzymanie niskiej ceny dla pacjenta, pomimo zakupów interwencyjnych i komercyjnych cen frachtu lotniczego jest możliwe, ponieważ firma ograniczyła wysokość pobieranej marży wyłącznie do pokrycia kosztów dystrybucji. Jak zapewnia, podobnie firma postępuje przy dystrybucji innych środków wykorzystywanych w walce z pandemią, np. płynów odkażających. Od początku roku Neuca nie podnosi także swoich marż na żadne leki, w tym na popularne leki stosowane przy przeziębieniach.

8 mln sztuk maseczek ochronnych to pierwsza z zaplanowanych dostaw. – Nie zamierzamy poprzestać na jednym transporcie – już zakontraktowaliśmy produkcję w Chinach w ilości  52 milionów sztuk. Ściśle współpracujemy z LOT Cargo w ramach realizacji dostaw, ponieważ jedynie transport lotniczy zapewnia bezpieczeństwo tranzytu i niezbędną szybkość – informuje Paweł Biernat.

Firma Neuca opatrzyła swój komunikat prasowy hasztagiem #niezarabiamynakryzysie. Niestety, jak donoszą pacjenci, tanich maseczek w aptekach nikt nie widział. W komentarzach na lokalnych portalach ototorun.pl  lub ddtorun.pl  można znaleźć informacje, że w aptekach maseczki owszem są, ale za 7,50 zł/szt., 12,50 zł/szt. lub 65 zł za pakiet 10 szt.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. grudzień 2025 09:39