StoryEditor
Apteki
05.02.2021 00:00

Ponad 100-letnia apteka definitywnie zniknie z Sandomierza

Miasto Sandomierz lada dzień ogłosi przetarg na wynajem pomieszczeń po dawnej aptece przy staromiejskim Rynku – donosi „Tygodnik Nadwiślański”. Równocześnie informuje, że mieszkańcy podpisują się pod apelem skierowanym do władz miasta o przywrócenie w tym miejscu placówki aptecznej. Jednak na to raczej nie ma szans.   

„Tygodnik Nadwiślański” informuje, że mieszkańcy, którzy podpisali się pod protestem przeciwko likwidacji, podkreślają, że apteka na rynku w Sandomierzu była jedyną placówką apteczną w tej części miasta. W dodatku istniała tutaj od ponad 100 lat.

Według tygodnika, władze miasta najpierw nie wykluczały, że apteka powróci do zabytkowych pomieszczeń. Po kilku tygodniach okazało się, że nie będzie to możliwe. Po pierwsze nie ma chętnych na jej prowadzenie, a po drugie nawet gdyby ktoś się znalazł, to względy budowlane wykluczają prowadzenie takiej działalności w tym miejscu. Nie byłoby więc szans na uzyskanie pozwolenia przez nowego właściciela.

Mieszkańcy zarzucają też miastu bezczynność w kwestii zabytkowych mebli znajdujących się w pomieszczeniach po aptece. Burmistrz przyznał, iż otrzymał od Ceframu ofertę ich wykupu. Jednak rzeczoznawca poproszony o ich ocenę przez miasto orzekł, że są one wykonane w latach 70-tych i jedynie stylizowane na dawne. Są w dodatku mocno zniszczone, a renowacja byłaby kosztowana.

Marcin Marzec, burmistrz Sandomierza poinformował regionalną gazetę, że miasto w najbliższych dniach rozpocznie poszukiwania nowego najemcy lokalu po aptece. W przetargu preferowani mają być przedsiębiorcy obiecujący działalność handlową zielarsko-medyczną. Miasto liczy też, że nowemu najemcy uda się porozumieć z Cefarmem w sprawie mebli, i że pozostaną one w zabytkowych pomieszczeniach.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 05:25