StoryEditor
Apteki
18.08.2020 00:00

Ukraińska firma kupuje leki w najtańszych aptekach i rozwozi je do pacjentów

Stworzona przez Ukraińców platforma Liki24, która pośredniczy w zakupie leków dla pacjentów, dostała wsparcie od inwestorów, po to by zaistnieć w Europie. Pierwszym krajem ekspansji poza Ukrainę została Polska – informuje Money.pl.

Liki24 to ukraińska platforma handlowa pośrednicząca w zakupie leków. Zbiera informacje na temat cen i obecności leków w licencjonowanych aptekach (obecnie współpracuje w naszym kraju z ponad tysiącem aptek). Następnie w imieniu klientów kurierzy kupują leki i dostarczają je bezpośrednio do domu. W ten sposób ograniczają czas poszukiwań leku i umożliwiają zakup po możliwie niskiej cenie, także w miejscach, gdzie dostęp do aptek jest utrudniony – czytamy na portalu Money.pl.

Dzięki pozyskaniu 5 milionów dolarów od dotychczasowych inwestorów i polskiego Horizon Capital firma mogła wyjść poza Ukrainę. Od ubiegłego miesiąca platforma funkcjonuje już w Polsce

Portal Money.pl informuję, że Liki24 uruchomiono na Ukrainie pod koniec 2017 roku. Jednak motorem napędowym rozwoju platformy był koronawirus, który wielu osobom (np. starszym czy na kwarantannie) utrudnił dostęp do leków. Firma nawiązała wtedy współpracę z lokalnymi operatorami logistycznymi, aby zaoferować bezpłatną dostawę leków podczas lockdownu. Dotychczas na Ukrainie zrealizowała ponad 500 tys. zamówień. Platforma, która jest do tego wykorzystywana, jest oparta na autorskim systemie oprogramowania integrującym się z systemami aptek.

Anton Avrinsky, szef i założyciel Liki24 na łamach Money.pl wyjaśnił, że platforma z jednej strony pomaga klientom, a z drugiej wspiera także sprzedaż e-commerce współpracujących z nią aptek. Według niego rynek farmaceutyczny jest bardzo duży i jeszcze spora jego część jest niewykorzystana.

Na platformie Liki24.pl jest w tej chwili 20 tys. pozycji asortymentowych. Są to tylko i wyłącznie leki OTC. Usługa dostarczania leków na receptę bezpośrednio do pacjentów wciąż nie jest w Polsce legalna, choć od wielu lat apelują o to Konfederacja Lewiatan, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET. W tym celu potrzebna jest jednak zmiana w zapisach ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 07:30