StoryEditor
Apteki
20.04.2023 00:00

W aptekach ruszyły szczepienia piątą dawką przeciwko COVID-19

Jedną z sieci biorących udział w programie Narodowego Programu Szczepień jest Ziko Apteka, która szczepi w 88 punktach / fot. materiały prasowe/Ziko Apteka
W aptecznych punktach szczepień można już przyjmować piątą dawkę szczepionki przeciwko wirusowi COVID-19. Jak podaje Ministerstwo Zdrowia ze szczepień mogą korzystać m.in. osoby 60+, które poprzednią dawkę przyjęły w okresie kwiecień-wrzesień 2022. Punkty szczepień ulokowane są w całej Polsce, a szczepienia wykonywane są przez wyszkolonych magistrów farmacji w specjalnie do tego przygotowanych pomieszczeniach sanitarnych.

Personel aptek, należących do Narodowego Programu Szczepień, może szczepić pacjentów przeciwko COVID-19 oraz grypie. Obecnie Ministerstwo Zdrowia poinformowało o możliwości zaszczepienia się piątą dawką przeciwko koronawirusowi. Osoby posiadające e-skierowanie, spełniające odpowiednie warunki będą mogły skorzystać z usługi szczepienia w wybranym przez siebie aptecznym punkcie szczepień.

Szczepienia piątą dawką mogą przyjąć pacjenci, którzy:

  • są w wieku 60+ i jako drugą dawkę przypominającą przyjęły szczepionkę przeciw COVID-19 nie zaktualizowaną o wariant Omicron (jednowalentną),
  • mają upośledzoną odporność i jako drugą dawkę przypominającą przyjęły szczepionkę jednowalentną przeciw COVID-19,
  • są pracownikami placówki ochrony zdrowia jako drugą dawkę przypominającą przyjęły szczepionkę jednowalentną przeciw COVID-19. W pierwszej kolejności ze szczepienia skorzysta personel medyczny, który ma bezpośredni kontakt z pacjentem i materiałem zakaźnym. 

Do szczepień piątą dawką wykorzystywane będą 2-walentne szczepionki przeciw COVID-19 zaktualizowaną dla wybranych podwariantów Omikron: Comirnaty Original/Omicron (Pfizer) oraz Spikevax Bivalent Original/Omicron) (Moderna).

Szczepienia w aptecznych punktach szczepień wykonywane są przez przeszkolonych magistrów farmacji, w specjalnie przygotowanych do tego celu pomieszczeniach. Osoby zaszczepione otrzymują po szczepieniu certyfikat potwierdzający przyjęcie szczepionki.

Zapisów na szczepienia w aptecznych punktach szczepień można dokonywać telefonicznie, na ogólnopolskiej infolinii NFZ pod numerem 989, przez e-rejestrację na stronie www.gov.pl/szczepimysie, przez Internetowe Konto Pacjenta, a także bezpośrednio w aptecznych punktach szczepień.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. listopad 2025 00:39