StoryEditor
Apteki
25.01.2021 00:00

W Kalwarii Zebrzydowskiej potrzebna jest nowa apteka. Jednak farmaceuci z miasta protestują

W związku z tym, że żadna z aptek w Kalwarii Zebrzydowskiej nie dyżuruje w niedziele i święta, burmistrz miasta rozpoczął starania o nową aptekę. Znalazł się już chętny do jej prowadzenia przedsiębiorca z Karkowa, który w dodatku gwarantuje pełnienie dyżurów. Jednakże powstanie apteki zostało oprotestowane przez kalwaryjskich aptekarzy, którzy sami nie chcą podjąć dyżurów na terenie gminy – donosi portal kalwaria24.pl.

Z portalu kalwaria24.pl dowiadujemy się, że nowo postała apteka ma działać na terenie centrum handlowego przy ul. Krakowskiej. Lokalizacja jest w niedalekiej odległości od centrum miasta, obok centrum handlowego, a także w pobliżu dworca autobusowego.

O jej otwarcie stara się burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej, który w maju 2020 r. skierował do  Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego pozytywną opinie o potrzebie  uruchomienia nowej apteki na terenie miasta. Argumentował to dobrem mieszkańców, którzy od trzech lat, aby wykupić leki w niedzielę lub święto, musza jeździć do oddalonych o 15 km Wadowic.

W mieście co prawda funkcjonują trzy apteki, jednak żadna nie chce prowadzić dyżurów, mimo że zobowiązane są do nich uchwałą rady powiatu.

Po akceptacji pomysłu przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, znalazł się przedsiębiorca z Krakowa gotowy otworzyć aptekę w Kalwarii. Zdjęcie przy artykule wskazuje, że chodzi o właściciela sieci aptek Hygieia. Co ważne dla gminy, nowa apteka miałaby działać zgodnie z harmonogramem ustalonym przez władze powiatu wadowickiego, także w dni wolne i święta. dodatkowo zobowiązał się też do pracy od poniedziałku do piątku w godzinach 7-22 (z możliwością wydłużenia) oraz pracy w soboty i niedziele w godzinach 7-20 (z możliwością wydłużenia).

Jednakże powstanie apteki zostało oprotestowane przez aptekarzy, którzy sami nie chcą podjąć dyżurów na terenie gminy Kalwaria Zebrzydowska. Jak podkreślił portal kalwaria24.pl protestujące palcówki wspiera Związek Aptekarzy Pracodawców Polskich Aptek (ZAPPA).

Teraz wszystko zależy od decyzji wielkopolskiego WIF, do którego burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej zwrócił się o nadanie natychmiastowej wykonalności w stosunku do wcześniej wydanej pozytywnej decyzji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
17.11.2025 11:59
Walgreens likwiduje płatne urlopy świąteczne dla pracowników godzinowych
Walgreens zlikwidował płatne urlopy na sześć amerykańskich świąt.Walgreens Boots Alliance

Walgreens, jedna z największych sieci aptecznych w USA, wprowadziła znaczące zmiany w polityce zatrudnienia po przejęciu przez Sycamore Partners za 10 mld dolarów. Firma zlikwidowała płatne dni wolne z okazji sześciu głównych amerykańskich świąt dla pełnoetatowych pracowników godzinowych. Oznacza to, że aby otrzymać wynagrodzenie za te dni, personel będzie musiał stawić się do pracy, choć dodatkowe stawki za pracę w święta nadal obowiązują.

Decyzja dotycząca płatnych świąt jest elementem szerszego programu redukcji kosztów. W ostatnich miesiącach Walgreens przeprowadził zwolnienia w centrali, zamknął część biur oraz kontynuuje proces racjonalizacji sieci sklepów. Te działania są reakcją na długotrwałą presję finansową, wynikającą m.in. z malejących stawek refundacyjnych oraz rosnącej konkurencji na rynku aptecznym.

Sieć boryka się również z widocznym spadkiem wartości giełdowej. Notowania Walgreens od dekady znajdują się w trendzie spadkowym, co dodatkowo zwiększyło presję na wdrażanie działań oszczędnościowych. Sycamore Partners, znane z agresywnych planów restrukturyzacyjnych, dąży do obniżenia kosztów operacyjnych już w pierwszych miesiącach po akwizycji.

Zmiany wprowadzone w polityce zatrudnienia odzwierciedlają szerszą strategię przebudowy modelu operacyjnego Walgreens. Cięcia mają pomóc firmie poprawić marże w sytuacji, gdy ruch w sklepach i presja cenowa pozostają wyzwaniem. Eliminacja płatnych świąt wpisuje się w ten plan jako jedno z narzędzi ograniczania wydatków stałych.

Według analityków decyzje Sycamore Partners mogą stanowić zapowiedź dalszych zmian personalnych i optymalizacyjnych. W obliczu 10-miliardowej transakcji oraz rosnącej konkurencji w segmencie retail pharmacy, Walgreens koncentruje się na poprawie efektywności kosztowej, dostosowując strukturę zatrudnienia do nowych realiów finansowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
12.11.2025 03:22
Użytkownicy DOZ.pl wybrali ulubione produkty health & beauty
DOZ mat.pras.

DOZ.pl, największa platforma zdrowia i urody w Polsce, konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako marka silnie zorientowana na użytkowników. Przykładem realizacji tej strategii jest plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl. W zakończonej właśnie drugiej edycji inicjatywy wręczono nagrody w 16 kategoriach, takich jak m.in. „Blask twarzy”, „Troskliwa ochrona” i „Strefa zen”.

Wśród wybranych przez użytkowników produktów i linii produktowych znalazły się m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała, suplementy diety i preparaty dla sportowców oraz dla mam i dzieci. Nagrody przyznali również ambasadorzy i eksperci branży. Dodatkowo podczas gali wyróżnione zostały najlepsze kampanie edukacyjne o tematyce zdrowotnej. O popularności plebiscytu DOZ.pl świadczy liczba oddanych w nim głosów: było ich ponad 300 tysięcy. 

DOZ.pl to unikalna platforma, która łączy e-commerce, usługi z kategorii health oraz treści edukacyjne. Serwis z 10 milionami wizyt miesięcznie, wyróżnia się szerokim asortymentem produktów, bezpiecznym zarządzaniem danymi oraz kampaniami edukacyjnymi kierowanymi do użytkowników.

Plebiscyt Znakomitość Roku DOZ.pl stawia użytkownika i jego wybory w centrum uwagi, a przy tym buduje z nim trwałe relacje oparte na zaufaniu i dialogu – podkreśla Alicja Koleśnik, prezes zarządu DOZ.pl.

image

Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Oferta DOZ.pl to kilkadziesiąt tysięcy produktów, w tym kosmetyki, suplementy oraz produkty dla dzieci, sportowców i zwierząt. Opinie i sugestie klientów, zarówno w kanałach online, jak i offline, pomagają stale udoskonalać tę ofertę.

– Plebiscyt pozwala nam nie tylko wyprzedzać oczekiwania rynku, ale również umacniać pozycję DOZ.pl jako lidera segmentu health & beauty w Polsce. Mamy świadomość, że nasze inicjatywy przyczyniają się do rozwoju całej branży – zaznacza Alicja Koleśnik.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. listopad 2025 20:01