StoryEditor
Drogerie
06.03.2024 13:33

2 dni przed Dniem Kobiet, a Rossmann i Hebe nie mają komunikacji marketingowej in-store

Dziwi nieco brak komunikacji marketingowej w sklepach — z czego on wynika? / Wiadomości Kosmetyczne
Tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet, obchodzonym 8 marca, wiele sklepów i marek intensyfikuje swoje działania marketingowe, by przyciągnąć uwagę klientek specjalnymi ofertami i promocjami. Jednakże, w przypadku sieci drogeryjnych Hebe i Rossmann, zauważalny jest brak kompleksowej komunikacji marketingowej związanej z tym świętem. Mimo że obie sieci słyną z regularnego informowania swoich klientów o nadchodzących promocjach i wydarzeniach poprzez różnorodne kanały, w odwiedzonych przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych lokalizacjach strategia ta wydaje się zawodzić.

W wilanowskiej placówce Hebe poza standardową gazetką reklamową, którą można znaleźć w wielu punktach sprzedaży detalicznej, brakuje innych elementów komunikacji marketingowej, takich jak wobblery, standy z produktami, informacje na ekranach reklamowych wewnątrz sklepu czy nawet cenówki związane z Dniem Kobiet. To samo dotyczy sklepu Rossmanna w regionie podwarszawskim, gdzie również nie zauważyłyśmy dodatkowych wysiłków, aby wyróżnić to święto na tle codziennych działań marketingowych. W żadnej z lokalizacji nie znalazły się żadne elementy dekoracyjne czy informacyjne oznaczone jako zorientowane na akcję promocyjną związaną z Dniem Kobiet.

Wygląda na to, że w przypadku Hebe i Rossmanna w tym roku promocje na Dzień Kobiet są aktualne tylko online; na stronie obydwu drogerii znajdują się bannery informujące o promocjach.

image
Hebe
image
Rossmann

Brak tych elementów może mieć wpływ na decyzje zakupowe klientów, którzy są przyzwyczajeni do tego, że w okresach przedświątecznych sklepy przykładają szczególną uwagę do promocji i specjalnych ofert. Dla wielu osób, Międzynarodowy Dzień Kobiet jest okazją, by celebrować i doceniać kobiety w swoim życiu poprzez drobne upominki czy wyjątkowe produkty. Niewykorzystanie tego potencjału przez duże sieci drogeryjne może być zaskoczeniem dla klientów oczekujących na specjalne okazje zakupowe.

W kontekście konkurencji na rynku detalicznym, sklepy i marki, które skutecznie wykorzystują okazje świąteczne do promocji swoich produktów, zyskują przewagę nad tymi, które tego nie robią. Komunikacja marketingowa, szczególnie w okresach przedświątecznych, odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zachęcaniu ich do odwiedzin i zakupów.

Czytaj także: Nowa kampania Rossmanna „O czym mówi Twoje ciało” z Mają Ostaszewską już w sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 12:29