StoryEditor
Drogerie
06.03.2024 13:33

2 dni przed Dniem Kobiet, a Rossmann i Hebe nie mają komunikacji marketingowej in-store

Dziwi nieco brak komunikacji marketingowej w sklepach — z czego on wynika? / Wiadomości Kosmetyczne
Tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet, obchodzonym 8 marca, wiele sklepów i marek intensyfikuje swoje działania marketingowe, by przyciągnąć uwagę klientek specjalnymi ofertami i promocjami. Jednakże, w przypadku sieci drogeryjnych Hebe i Rossmann, zauważalny jest brak kompleksowej komunikacji marketingowej związanej z tym świętem. Mimo że obie sieci słyną z regularnego informowania swoich klientów o nadchodzących promocjach i wydarzeniach poprzez różnorodne kanały, w odwiedzonych przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych lokalizacjach strategia ta wydaje się zawodzić.

W wilanowskiej placówce Hebe poza standardową gazetką reklamową, którą można znaleźć w wielu punktach sprzedaży detalicznej, brakuje innych elementów komunikacji marketingowej, takich jak wobblery, standy z produktami, informacje na ekranach reklamowych wewnątrz sklepu czy nawet cenówki związane z Dniem Kobiet. To samo dotyczy sklepu Rossmanna w regionie podwarszawskim, gdzie również nie zauważyłyśmy dodatkowych wysiłków, aby wyróżnić to święto na tle codziennych działań marketingowych. W żadnej z lokalizacji nie znalazły się żadne elementy dekoracyjne czy informacyjne oznaczone jako zorientowane na akcję promocyjną związaną z Dniem Kobiet.

Wygląda na to, że w przypadku Hebe i Rossmanna w tym roku promocje na Dzień Kobiet są aktualne tylko online; na stronie obydwu drogerii znajdują się bannery informujące o promocjach.

image
Hebe
image
Rossmann

Brak tych elementów może mieć wpływ na decyzje zakupowe klientów, którzy są przyzwyczajeni do tego, że w okresach przedświątecznych sklepy przykładają szczególną uwagę do promocji i specjalnych ofert. Dla wielu osób, Międzynarodowy Dzień Kobiet jest okazją, by celebrować i doceniać kobiety w swoim życiu poprzez drobne upominki czy wyjątkowe produkty. Niewykorzystanie tego potencjału przez duże sieci drogeryjne może być zaskoczeniem dla klientów oczekujących na specjalne okazje zakupowe.

W kontekście konkurencji na rynku detalicznym, sklepy i marki, które skutecznie wykorzystują okazje świąteczne do promocji swoich produktów, zyskują przewagę nad tymi, które tego nie robią. Komunikacja marketingowa, szczególnie w okresach przedświątecznych, odgrywa kluczową rolę w budowaniu lojalności klientów i zachęcaniu ich do odwiedzin i zakupów.

Czytaj także: Nowa kampania Rossmanna „O czym mówi Twoje ciało” z Mają Ostaszewską już w sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.10.2024 10:00
Kontigo rezygnuje z marek własnych, niektóre nie będą już dostępne w sprzedaży
Marki własne były ważnym elementem wyróżniającym sieć Kontigo na rynkufot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Kontigo kilka miesięcy temu zadecydowała o zamknięciu stacjonarnych sklepów i kontynuacji działania tylko online. Teraz informuje klientów, że niektóre jej marki własne nie będą już dostępne w ofercie.

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych, działająca w Grupie Eurocash, założona w 2014 r.  Jej mocną i wyróżniającą na rynku ofertą były m.in. jej marki własne. Startując na rynku sieć zaproponowała klientom swoje kosmetyki pod markami Moia, Moov, Mystik Warsaw. Później doszły kolejne.

Czytaj więcej: Kontigo, czyli z Tobą

W lipcu br. Grupa Eurocash poinformowała, że Kontigo nie będzie już prowadzić stacjonarnych sklepów. Sprzedaż będzie natomiast kontynuowana w e-sklepie kontigo.com.pl.

Czytaj więcej: Kontigo zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Eurocash rezygnuje z prowadzenia sieci drogeryjnej

Obecnie w mediach społecznościowych Kontigo informuje o wyprzedaży asortymentu niektórych marek własnych. Mowa jest markach Moia. Trwa jej wyprzedaż, kosmetyki można kupić w specjalnych cenach.

Trwa także wyprzedaż marek All About Aloe, HOA Natural, Garden Planet i Watermellow.

Komentujący posty internauci twierdzą, że Kontigo wycofuje ze sprzedaży wszystkie swoje marki. Jednak w odpowiedzi na jeden z wpisów Kontigo odpowiada, że marka Biolove nadal będzie dostępna.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.10.2024 16:40
Ziko Dermo kontynuują akcję promocyjną Ziko Days
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Czwarta edycja akcji promocyjnej Ziko Days ruszyła w drogeriach oraz internetowym sklepie Ziko Dermo. Akcja ma służyć promocji dermokosmetyków – Ziko Dermo specjalizuje się w tym asortymencie.

Drogerie Ziko Dermo powracają z czwartą edycją akcji Ziko Days. Od 17 do 20 października w drogeriach sieci oraz w jej sklepie internetowym dermokosmetyki polskich i międzynarodowych marek będą dostępne w promocyjnych cenach. Promocje mieszczą się od 20 do 35 proc. rabatu.  

Wśród marek objętych promocją znalazły się między innymi: Bioderma, Iwostin, Oxygenetic, La Roche Posay, Nuxe, Embryolisse, Dermedic, Ziaja oraz suplementy diety marki Pharmovit.

Ziko Dermo to polska sieć drogerii specjalizującą się w sprzedaży dermokosmetyków i doradztwie z tego zakresu. Działa od 2012 roku, prowadzi obecnie 53 placówki stacjonarne oraz sklep internetowy zikodermo.pl. Ziko Dermo to placówki o powierzchni od 30 do 60 mkw., najczęściej położone w lokalizacjach osiedlowych w dużych i mniejszych miastach w całej Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:58