StoryEditor
Drogerie
14.09.2021 00:00

Adam Kołodziejczyk, Super-Pharm: Klienci wrócili do galerii handlowych, w nich będziemy inwestować

Galerie handlowe pozostają głównymi lokalizacjami dla Super-Pharm – powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes sieci dla retailnet.pl. Potwierdził, że od czerwca br. ruch w centrach handlowych powrócił do poziomu sprzed pandemii. Super-Pharm otworzy w tym roku kilka nowych drogerii. Uruchomi także nową aplikację do komunikacji z konsumentami.

Sieć Super-Pharm prowadzi obecnie w Polsce 77 placówek. W tym roku w planach jest otwarcie kilku nowych. W kolejnych latach ma ich być kilkanaście – zapowiedział prezes Super-Pharm Poland, Adam Kołodziejczyk, w rozmowie z retailnet.pl.

Większość sklepów Super-Pharm znajduje się w centrach handlowych (tylko 10 działa przy ulicach handlowych) i to się nie zmieni. – Galerie handlowe nadal pozostają naszymi głównymi lokalizacjami. Klienci bardzo chętnie wracają do centrów handlowych, więc tutaj absolutnie nie mamy zamiaru zmieniać naszej strategii – powiedział Adam Kołodziejczyk w rozmowie z portalem. Jego zdaniem ruch klientów w centrach handlowych powrócił do poziomu sprzed pandemii. Dzieje się tak od czerwca br. Sieć będzie także inwestować w parki handlowe. Super-Pharm jest zainteresowana lokalizacjami w miastach powyżej 80 tys. mieszkańców. W tym roku koncentruje się na warszawskiej aglomeracji.

Super-Pharm to sieć, której placówki są połączeniem drogerii, perfumerii i apteki. W niektórych lokalizacjach działają także salony optyczne. Format 4w1 wymaga dużej powierzchni, więc będzie rozwijany wtedy, gdy lokalowo będzie to możliwe. Super-Pharm do zdobywania większej powierzchni wykorzystuje okazje, gdy inni najemcy rezygnują z lokali. Tak stało się w przypadku niedawno otwartego na nowo modelowego sklepu Super-Parm w warszawskiej Galerii Mokotów, który zwiększył powierzchnię o metraż lokalu znajdującego się obok.

Super-Pharm intensywnie inwestuje także w digital. Systematycznie zwiększa obroty w swoim sklepie internetowym, pracuje nad marketpleacem i nad nową aplikacją do komunikacji z klientami.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.05.2025 15:00
W Warszawie działa już piąta drogeria DM. Byliśmy na jej otwarciu! [FOTORELACJA]
586038
/ Marzena Szulc
586037
/ Marzena Szulc
586007
/ Marzena Szulc
585998
/ Marzena Szulc
586038
586037
586007
585998
Gallery

Drogerie DM uruchomiły swój piąty punkt w Warszawie w czwartek 22 maja, z każdą kolejną lokalizacją przybliżając się do centrum stolicy. Najnowsza drogeria mieści się w Galerii Młociny, tuż przy stacji metra. Jest to zarazem 58. placówka DM w naszym kraju. Jakie marki znajdziemy w nowej drogerii DM?

Warto przypomnieć, że debiut pierwszej w Polsce drogerii DM miał miejsce zaledwie trzy lata temu we Wrocławiu. Sieć równolegle uruchomiła w naszym kraju sprzedaż online.

Po udanym otwarciu drogerii DM na Białołęce nie zwalniamy tempa i oddajemy w ręce naszych klientów kolejną drogerię, tym razem w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach. To doskonała lokalizacja, wiemy, że mieszkańcy stolicy chętnie ją odwiedzają, a w naszym bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się popularny dyskont spożywczy, co z pewnością sprzyja rodzinnym zakupom – komentuje Ewa Makowska, Kierownik Regionalny drogerii DM w Polsce. 

image
Marzena Szulc

Drogerię DM łatwo odnaleźć na terenie Galerii Młociny – mieści się ona na poziomie -1, tuż obok chętnie odwiedzanej Biedronki, a zarazem z daleka od swojej największej konkurencji, czyli Rossmanna i Hebe (które zajęły miejsca po sąsiedzku, tuż za głównym wejściem do Galerii). Drogeria DM w Galerii Młociny ma powierzchnię sprzedaży 479 mkw.

image
Marzena Szulc

Jak zawsze z okazji otwarcia postanowiliśmy ugościć klientów w naszych progach, przygotowując dla nich szereg atrakcji, w tym degustacje, rabaty zakupowe i darmowe prezenty. Zapraszamy do zakupów, to świetny pretekst, by przekonać się, co sprawia, że Polacy tak chętnie odwiedzają nasze sklepy – zachęca Ewa Makowska.

Atrakcje (nie tylko) dla rodziców i dla dzieci

Drogeria na terenie Galerii Młociny została otwarta uroczyście o godz. 10 – było obowiązkowe przecięcie wstęgi, muzyka oraz maskotki sieci (w tym miś Saubar, czyli Czyścioszek). Wśród pierwszych klientów znalazły się osoby w różnym wieku, nie zabrakło także mam z dziećmi.

Drogerie DM mocno podkreślają swoje niezwykle przyjazne nastawienie do tej ostatniej grupy klientów – to dla nich zaaranżowany jest cały sektor sklepu, gdzie znajdziemy kosmetyki i akcesoria dla dzieci, młodych mam oraz kobiet w ciąży, a także miejsce zabaw dla najmłodszych (z obowiązkowym drewnianym konikiem). Ukłonem w stronę rodziców jest też przewijak z nieodpłatnym zapasem pieluch (oczywiście marki własne DM, czyli Babylove).

image
Marzena Szulc

Dodatkowym miłym akcentem z okazji otwarcia był poczęstunek dla klientów – wypiekane na miejscu gofry na patyku (niestety, tylko przez pierwsze trzy dni po otwarciu). A może warto byłoby uruchomić na stałe taki punkt w drogerii, gdzie rodzice mogliby spotkać się i porozmawiać chwilę przy kawie, herbacie lub soku, spokojnie przejrzeć gazetki promocyjne i informacje o nowych produktach w ofercie?

Przyjazna przestrzeń i bezstresowe zakupy

Wygodzie robienia zakupów (nie tylko w sektorze dla mam z dziećmi, ale w całej drogerii) sprzyjają szerokie i wygodne przejścia, ułatwiające komunikację i poruszanie się po sklepie. Drogeria DM w Galerii Młociny jest miejscem zaprojektowanym z myślą o komforcie klienta: dominuje łagodne oświetlenie, spokojna atmosfera, pomocny zespół pracowników, ławka do odpoczynku. Przestronne alejki, nowoczesny wystrój i intuicyjne rozmieszczenie produktów sprawiają, że zakupy stają się przyjemniejsze, mniej stresujące. 

Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty, a także punkt ekspresowego odbioru zamówień internetowych. 

image
Marzena Szulc

Na miłośników makijażu czekają wyjątkowo rozbudowane szafy makijażowe – zarówno z popularnymi kosmetykami, jak i markami własnymi DM. Tuż za wejściem do drogerii znalazła się Wyspa Inspiracji Uroda – czyli miejsce, gdzie wyeksponowano najpopularniejsze nowości i hity sprzedażowe drogerii. 

image
Marzena Szulc

Ceny, promocje i marki własne

Drogerie DM często zwracają uwagę na swoją  politykę cenową.

Klienci kupują tu sprytniej niż w promocji i zawsze korzystnie, ponieważ DM gwarantuje atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum czterech miesięcy od daty ostatniej zmiany. Co więcej, w ofercie znajdują się setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku – podkreśla sieć. Jak inne duże sieci, także DM oferuje unikalne produkty marek własnych (najbardziej znane to Balea, Alverde, Denkmit), a także szeroki asortyment marek komercyjnych, produktów naturalnych i wegańskich.

image
Marzena Szulc

Z okazji otwarcia klienci tradycyjnie otrzymywali 15 proc. powitalnego rabatu na całe zakupy przy kasie, a także torby DM wielorazowego użytku i upominki (żel pod prysznic Balea i zestaw miniatur produktów marek własnych DM).

Osoby, które nie miały jeszcze aplikacji DM, mogły skorzystać z punktu pomocy, aby sprawnie zainstalować ją na smartfonie i skorzystać od razu z dodatkowych ofert promocyjnych. 

Zobacz też: 

Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2025 21:51