StoryEditor
Drogerie
16.07.2018 00:00

Amerykanie inwestują na Słowacji

Amerykański inwestor Lincoln Property Company oraz czesko-holenderska firma Fidurock sfinalizowały dwie pierwsze transakcje nabycia nieruchomości w Słowacji. Wśród najemców obiektów handlowych należących do nowych właścicieli są m.in. drogeria DM oraz sklepy dyskontowe KiK, Tedi i Pepco.

Pierwsza dotyczyła niedawno ukończonego parku handlowego zrealizowanego przez firmę Viwo w miejscowości Senica, 80 km na północ od Bratysławy – informuje serwis eurobuildcee.com.

Obiekt, który znajduje się obok supermarketu Kaufland oraz parku handlowego Family Center, mieści 2 tys. mkw. powierzchni handlowej, a głównymi najemcami są firmy CCC, Tedi, Super Zoo, Okay oraz Orion. Transakcja obejmuje także przyległy teren, który umożliwia rozbudowę centrum. Drugim obiektem, który zmienił właściciela, jest centrum handlowe Atrium Saratov o powierzchni 5,5 tys. mkw. w bratysławskiej dzielnicy Dúbravka, mieszczące 31 lokali handlowych.

Największymi najemcami są tu supermarket Billa, Slovenská sporitelna, KiK, Pepco oraz drogeria DM. Właścicielem centrum była firma Atrium European Real Estate. Wartości żadnej z transakcji nie podano dotąd do publicznej wiadomości. Lincoln Property Company będzie zajmować się zarządzaniem aktywami w odniesieniu do obu projektów, a także istniejących parków handlowych w czeskich miejscowościach Liberec i Tábor.

Wynosząca około 38 mln euro wartość portfela zostanie w niedalekiej przyszłości powiększona dzięki planowanym nabyciom kolejnych parków handlowych w Czechach i na Słowacji. – Korzystamy z usług doświadczonych międzynarodowych firm z sektora nieruchomości, które zarządzają naszymi obiektami handlowymi, a także nawiązaliśmy bliską relację biznesową z firmą Lincoln Property Company, którą uważamy za jedną z najlepszych w branży.

Eurobuildcee.com podaje, że słowacki rynek został wybrany po przeprowadzeniu szczegółowej analizy, która wykazała, że sektor rozwija się dobrze, a parki handlowe umożliwiają osiąganie bardzo atrakcyjnych i stabilnych stóp zwrotu. Jesteśmy przekonani, że w 2018 roku będziemy kontynuować owocne transakcje nabycia – wyjaśnia David Hauerland, dyrektor wykonawczy firmy Fidurock.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.08.2025 13:29
Strata dm drogerie markt w Polsce przyspiesza rozwój sieci
Agata Grysiak

Spółka DM-Drogerie Markt w roku obrotowym 2023/2024 (od 1 października 2023 r. do 30 września 2024 r.) poniosła stratę netto w wysokości 126,1 milionów zł, wobec 121 milionów zł rok wcześniej. Strata ta – jak podkreślono w sprawozdaniu – była oczekiwana i zostanie pokryta z przyszłych zysków. Wysokie koszty związane są m.in. z inwestycjami – otwarcie jednego sklepu wymaga nakładów rzędu 3 milionów zł, a średni czas potrzebny na uruchomienie placówki wynosi 3 miesiące. Pierwszy sklep dm w Polsce otwarto w kwietniu 2022 roku.

Finansowe wsparcie zapewnia spółka macierzysta. W 2024 roku dm drogerie markt Beteiligungs GmbH, Karlsruhe, dokapitalizowała polską spółkę kwotą 242,9 milionów zł, a jednocześnie podniosła jej kapitał zakładowy z 1 miliona do 7,7 milionów zł. Spółka jest z kolei finansowana przez dm drogerie markt GmbH + Co. KG, Karlsruhe. Zatrudnienie w Polsce w analizowanym okresie wynosiło średnio 471 osób, co oznacza wzrost o 232 etaty w porównaniu z rokiem poprzednim.

Na koniec września 2024 roku sieć w Polsce liczyła 38 sklepów wobec 18 rok wcześniej. Jednocześnie spółka posiadała 39 umów najmu, a w maju 2025 r. działało już 53 placówki. Celem dm jest osiągnięcie niemal 80 sklepów do końca 2025 roku. W planach są kolejne otwarcia – spółka ma zabezpieczonych kilkadziesiąt lokalizacji na dwa najbliższe lata. Dystrybucję zapewniają dwa centra logistyczne: magazyn w Wypędach pod Warszawą, obsługujący e-commerce, oraz obiekt w Oporowie koło Wrocławia, zaopatrujący sklepy stacjonarne.

Na poziomie europejskim dm pozostaje jednym z największych graczy w branży. Firma prowadzi ponad 4 000 sklepów w 14 krajach, zatrudniając łącznie ponad 89 100 osób. W roku obrotowym 2023/2024 cała sieć wypracowała sprzedaż w wysokości 17,74 miliarda euro, z czego 12,47 miliarda euro przypadało na Niemcy, gdzie zatrudnionych jest ponad 60 300 pracowników. Spółka podkreśla, że faza rozruchu na nowych rynkach wiąże się z wysokimi kosztami stałymi, w tym wynagrodzeniami w centrali i centrach logistycznych, przy jednocześnie powoli rosnących przychodach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.08.2025 10:14
Hebe otworzyło w Czechach piątą drogerię
Otwarcie Hebe w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové (Czechy)Hebe mat.pras.

W Czechach działa już piąta placówka pod szyldem Hebe – pod koniec lipca sieć uruchomiła swoją drogerię w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové. Hebe, należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, poza Polską i Czechami działa również na Słowacji.

Od wejścia na rynek czeski w 2022 roku nasza obecność w Czechach stale się umacnia – po sukcesie sklepów w Pradze i Ostrawie, rozszerzamy działalność o kolejne miasto, oferując klientom szeroki asortyment kosmetyków i produktów do pielęgnacji, a także profesjonalne doradztwo i nowoczesne doświadczenia zakupowe” – pochwaliło się Hebe we wpisie na LinkedIn.

W Czechach Hebe obecne jest od grudnia 2023 roku, kiedy to w ciągu miesiąca otwarto dwa sklepy sieci w Pradze. Trzecia drogeria (również zlokalizowana w stolicy Czech) działa od listopada 2024 roku, czwarta powstała w Ostrawie.

Z kolei na Słowacji działają na razie dwie drogerie Hebe – najnowsza z nich, uruchomiona w grudniu 2024 roku, mieści się w centrum handlowym Eperia w Prešovie. Pierwsza w tym kraju drogeria Hebe otworzyła się dwa miesiące wcześniej w centrum handlowym Eurovea w centrum Bratysławy.

To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe. Odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, oferując dostęp do szerokiego asortymentu produktów w zakresie pielęgnacji i makijażu. Otwarcie nowej lokalizacji umożliwia nam bycie jeszcze bliżej klientów  – komentowało Hebe otwarcie swoich drogerii na Słowacji.

Największymi graczami na słowackim rynku drogeryjnym są obecnie takie sieci jak Drogerie DM, 101 Drogerie oraz drogeria Teta.

Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji, Hebe prowadzi również sprzedaż za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Jeśli chodzi o rozwój sieci w Polsce, to na 2025 rok Hebe zapowiada otwarcie ok. 30 nowych sklepów. W roku ubiegłym Hebe otworzyło w naszym kraju 36 nowych sklepów i zamknęło trzy placówki.

Więcej o rozwoju sieci w Polsce: Hebe podsumowuje I. półrocze: sieć ma w Polsce 382 drogerie, a sprzedaż – wzrosła

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciela popularnej w Polsce Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych, działających w Polsce. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 roku przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła 17 lipca 2019 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 10:55