StoryEditor
Drogerie
31.08.2023 13:48

Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Boots Beauty - nowy koncept brytyjskiej sieci znanej dotychczas z placówek łaczących aptekę i sklep z kosmetykami  / Boots
​Apteczno-drogeryjna sieć Boots zapowiedziała, że jej najnowszy sklep będzie oferował wyłącznie kosmetyki. Na powierzchni przekraczającej 1 tys. mkw. udostępni produkty ponad 250 marek. Konsumenci będą tu też mogli korzystać z porad ekspertów oraz z konsultacji dotyczących pielęgnacji, prowadzonych przez specjalnie przeszkolonych doradców kosmetycznych. W planach są też usługi.

Brytyjska sieć Boots, która do tej pory prowadziła placówki łączące ofertę drogeryjną z apteką, otworzy nowy sklep wyłącznie z kosmetykami. Na jego lokalizację została wybrana Elektrownia Battersea, która jest ekskluzywnym handlowym miejscem w Londynie. Salon Boots będzie miał powierzchnię 11 200 stóp kw. (ponad 1 tys. mkw.) i zostanie otwarty jeszcze w tym roku. Prezentowana w nim będzie oferta obejmującą produkty, usługi, porady i trendy. 

Ta informacja pojawiła się po tym, jak w kwartalnym raporcie za trzy miesiące (do końca maja 2023 r.), firma informowała, że pomimo dobrych wyników sprzedaży zamknie 300 swoich placówek. Wyjaśniła wtedy, że dzięki temu chce skoncentrować się na modernizacji najważniejszych sklepów i unowocześnieniu modelu obsługi.

Czytaj też: Boots zamyka 300 swoich placówek

W ofercie nowego sklepu pojawią się produkty od ponad 250 marek kosmetycznych, takich jak Sol de Janeiro, Huda Beauty czy Drunk Elephant, ale też od kilku nowych, znanych wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Po otwarciu sklepu dołączą one także do asortymentu oferowanego w e-sklepie. Dzięki temu wszyscy klienci w kraju będą mogli uzyskać dostęp do tych marek, korzystając z usługi Click and Collect dostępnej w ponad 1600 sklepach.

Firma poinformowała także, że korzystając z wiedzy farmaceutów specjalizujących się w dermatologii przeszkoliła specjalistów Boots Beauty. Dołącza oni do ekipy nowego sklepu, a także pozostałych sklepów w całej Wielkiej Brytanii. Będą oferować klientom bezpłatne konsultacje w zakresie spersonalizowanych, niezależnych od marek porad dotyczących urody i pielęgnacji skóry.

Paul Niezawitowski, dyrektor ds. urody w Boots, powiedział 

Nowy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki umocni pozycję Boots jako najpopularniejszego detalisty kosmetycznego w Wielkiej Brytanii. Ten koncept nie tylko pozwoli naszym klientom jako pierwszym wypróbować nowe marki i produkty. Zapewnia też platformę do uruchamiania nowych usług, które nasi klienci z pewnością pokochają.

Boots zapeniwa, że będzie nadal inwestować w salony kosmetyczne. Ta wiadomość jest następstwem odnowienia ponad 170 gabinetów beauty zlokalizowanych w sklepach w Wielkiej Brytanii i Irlandii – ostatnio w St Albans, White City, Kilbride, Grantham i Stratford-upon-Avon. Oferują one usługi oparte na nowych popularnych markach, w tym Grown Alchemist, Sol De Janeiro i Function of Beauty, a także Kylie Cosmetics, NARS, MAC Cosmetics i Drunk Elephant.

Boots oferuje obecnie ponad 500 marek pielęgnacji skóry i włosów. Tylko w tym roku wprowadził prawie 4 tys. nowych linii. Inwestycja w produkty znajduje odzwierciedlenie w stałym wzroście udziału firmy w rynku przez dziewięć kolejnych kwartałów oraz dobrych wynikach kategorii kosmetyków w wynikach Boots za trzeci kwartał (do 31 maja 2023 r.). Kategoria Beauty odnotowała wzrost sprzedaży o 18 proc. w ujęciu rocznym, przy czym najlepszy tydzień w tej kategorii poza Bożym Narodzeniem zanotowano w maju, co oznacza wzrost o 45 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2021 r.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.12.2025 11:22
Markus Trojansky, Drogerie DM: Nasza marka zyskuje w Polsce coraz większą rozpoznawalność [ROCZNIK WK]
Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w PolsceDM

Rok 2025 na rynku drogeryjnym upłynął pod znakiem dużej dynamiki oraz konieczności dostosowywania się handlu do nowych realiów regulacyjnych. Kluczowym wyzwaniem stał się system kaucyjny oraz szeroko rozumiane zmiany w obszarze legislacji, dotyczącej opakowań. Mimo wyzwań, chcemy dawać naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że koszyk zakupowy w naszej drogerii okaże się korzystniejszy niż u konkurencji – mówi w komentarzu dla Rocznika Wiadomości Kosmetycznych Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

Czas wyzwań i czas rozwoju

Mijający rok był dla nas czasem intensywnego, ale bardzo satysfakcjonującego rozwoju. Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji, a jednocześnie wzmacniamy naszą obecność w codziennym życiu klientów. Widzimy, że nasza marka zyskuje coraz większą rozpoznawalność, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a klienci wracają do nas, wybierając drogerię, która odpowiada na potrzeby całych rodzin. 

Dziś mamy ponad 70 sklepów w całej Polsce, w tym również w dużych miastach. Obok Wrocławia i Krakowa, gdzie DM jest już dobrze znane, jesteśmy też obecni w  Warszawie, Łodzi czy Poznaniu.

Rok 2025 potwierdza też, jak ważna jest dla nas strategia omnichannelowa. Rozwijamy kanał e-commerce i aplikację mobilną, które coraz częściej stają się naturalnym uzupełnieniem zakupów stacjonarnych. 

W obszarze asortymentu mocno inwestujemy w jakość, widzimy rosnące zainteresowanie produktami z kategorii “bio” oraz markami własnymi, po które klienci sięgają bardzo chętnie. [...] Tylko do stycznia 2025 roku wprowadziliśmy do naszego asortymentu ponad 5 tys. nowych produktów.

image
Marzena Szulc

Mijający rok to dla nas potwierdzenie, że wybrana strategia rozwoju jest skuteczna. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, widząc ogromny potencjał rynku i dalsze możliwości budowania i umacniania brandu DM jako rodzinnej drogerii, która jest bliska klientom i odpowiada na ich codzienne potrzeby.

Jakość zamiast ilości

W całym 2025 roku otworzyliśmy łącznie ponad 20 sklepów. To imponujący wynik, z którego jesteśmy dumni, choć od początku podkreślamy, że dla nas liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Dlatego starannie dobieramy lokalizacje, stawiając na te, które są najbliżej naszych klientów. W kolejnych latach będziemy kontynuować ten kierunek, zagęszczając obecność w miastach, w których już działamy i stopniowo otwierając się na nowe regiony.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, to obecnie nasz zespół w Polsce liczy już ponad 600 osób we wszystkich obszarach działalności. To ludzie, którzy tworzą społeczność pracowniczą DM i budują kulturę naszej marki na co dzień. Cieszy nas stosunkowo niska fluktuacja – bo to najlepszy dowód na to, że nasi pracownicy czują się częścią firmy i chcą z nami rozwijać swoją karierę. 

Rośnie sprzedaż i efektywność

Z roku na rok zwiększamy wyniki sprzedażowe, bardziej niż proporcjonalnie do nowych otwarć i wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, skutecznie też podnosimy efektywność naszych działań. Jednocześnie zwiększamy przy tym nakłady inwestycyjne nawet o kilkadziesiąt procent, co wynika z intensywnej fazy rozwoju DM w kraju. Przypomnijmy, że średni koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln. zł.

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego komentarza, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. grudzień 2025 12:41