StoryEditor
Drogerie
21.07.2025 09:43

Boots zwiększa finansowanie dłużne na potrzeby przejęcia przez Sycamore Partners

Zmiana w finansowaniu odzwierciedla zwiększony popyt inwestorów na pożyczki lewarowane, które w ostatnich tygodniach radziły sobie lepiej na rynku niż obligacje. / Boots

Boots zdecydował się zwiększyć wartość dolarowej pożyczki terminowej do 1 miliarda dolarów, jednocześnie ograniczając emisję obligacji, które mają posłużyć do sfinansowania przejęcia spółki przez fundusz private equity Sycamore Partners. Nowa struktura finansowania bardziej opiera się na pożyczkach niż pierwotnie planowano.

Łączna wartość pakietu pożyczek terminowych osiągnęła równowartość 3 miliardów dolarów – wobec początkowych 2,25 miliardów dolarów. Jednocześnie komponent obligacyjny zmniejszono do równowartości 1,25 miliardów euro, podzielonych między euro i funta brytyjskiego. Planowana wcześniej emisja obligacji dolarowych została całkowicie wycofana.

Zmiana ta jest odpowiedzią na silny popyt inwestorów na instrumenty pożyczkowe. Wszystkie trzy transze pożyczek odnotowały zawężenie proponowanego oprocentowania:

– transza dolarowa: 350–375 punktów bazowych powyżej stawki SOFR (spadek z 375–400),

– transza w euro: 350–375 punktów bazowych ponad Euribor (wcześniej 375–400),

– transza w funtach: 475–500 punktów bazowych ponad Sonia (spadek z 500).

Zarówno pożyczki, jak i obligacje mają siedmioletni okres zapadalności. Jednak pożyczki terminowe zawierają opcję wcześniejszego wykupu po sześciu miesiącach (tzw. soft call), dając Boots elastyczność refinansowania. W przypadku obligacji wcześniejszy wykup będzie możliwy dopiero po trzech latach. Za syndykację pożyczek odpowiada JPMorgan, natomiast emisją obligacji zajmuje się Goldman Sachs.

Pożyczki lewarowane cieszą się obecnie większym zainteresowaniem niż obligacje, co związane jest z ich lepszymi wynikami oraz większą elastycznością refinansowania. W warunkach aktywnego rynku i napiętego spreadu cenowego struktura ta lepiej odpowiada oczekiwaniom emitentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2025 17:14