StoryEditor
Drogerie
03.07.2023 00:00

DM-drogerie markt wykorzystują rosnący popyt na karmy dla zwierząt. Sprzedaż rośne dwucyfrowo

Strefa z karmą dla zwierząt w drogerii DM we Wrocławiu, w parku handlowym Galaktyka / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż karmy dla zwierząt w sieci DM-drogerie markt w Polsce w ciągu ostatniego roku zanotowała kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. 70 proc. sprzedaży stanowią karmy dla kotów. Marka własna karmy DM – Dein Bestes – generuje aż 75 proc. obrotu.

Karma dla zwierząt to kategoria, której sprzedaż intensywnie rośnie w ostatnich latach. Gwałtowne przyspieszenie widoczne jest od dwóch lat. To skutek zmiany stylu życia wywołany chwilowym „stop” podczas pandemii covid. Podczas przymusowego lockdownu wiele osób zmieniło tryb pracy, często miejsce zamieszkania (przeprowadzki poza miasto) i zdecydowało się na posiadanie zwierząt.  Wzrosły też wydatki na produkty dla zwierząt – karmy, suplementy, akcesoria. Karma jest w czołówce kategorii, które drożeją najbardziej – od ubiegłego roku niektóre marki podniosły ceny nawet o 100 proc.

Karmy i akcesoria dla zwierząt stały się ważnym asortymentem nie tylko dla marketów czy dyskontów. Również sieci drogeryjne mają je w ofercie. Teraz detaliści wykorzystują okazję, by zwrócić uwagę na ten asortyment. O klientów mogą rywalizują markami własnymi. Część właścicieli czworonogów, w poszukiwaniu tańszej alternatywy, zmieni swoje zwyczaje zakupowe (jeśli to tylko możliwe). 

– W sklepach dm sprzedajemy zarówno karmę i żwirek dla kotów jak i karmę dla psów. Aktualnie zdecydowanie więcej, aż 70 proc. całej kategorii, sprzedaje się produktów dla kotów. Na przestrzeni ostatniego roku zaobserwowaliśmy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży w obszarze tego asortymentu. Wynikają one zarówno z dużej dynamiki rozwoju dm w Polsce, ale także z rosnącego zainteresowania klientów tymi produktami – potwierdza trendy Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów DM Polska. – Czynnikiem mającym decydujący wpływ na ten trend jest także rozwój asortymentu DM o produkty od krajowych partnerów handlowych, jak i poszerzenie dostępności naszej marki własnej – Dein Bestes – dodaje Iwanowski.

Dein Bestes to marka własna DM, która powstała w latach 90. W jej asortymencie znajdują się zbilansowane karmy, w tym karmy Premium, oraz akcesoria i artykuły do higieny dla zwierząt. Receptury produktów zostały opracowane we współpracy z lekarzami weterynarii. Asortyment jest bardzo szeroki. Np. saszetki z karmą dla kotów są dostępne w 23 wariantach. Dein Bestes to także karmy dla kociąt (oraz szczeniąt) i dla seniorów, w wariancie sensitive. Dostępne są też są karmy z wysoką zawartością mięsa czy nawet karma BIO. Poza karmą dla kota w marce własnej Dein Bestes znajduje się także aż 7 rodzajów żwirków do kocich toalet.

Marka własna Dein Bestes generuje w kategorii produktów dla zwierząt około 75 proc. obrotu w DM.

Marki własne Drogerii Markt stanowią już jedną trzecią asortymentu sieci. Łącznie jest ich 28.

Drogerie DM w Polsce, przypominając o Dniu Psa, który u nas obchodzony jest 1 lipca, a na świecie 26 sierpnia, zwracają uwagę na swoją ofertę produktów dla zwierząt oferując kupon z rabatem 20 proc. na produkty marki własnej Dein Bestes. Kupon jest ważny do 24 lipca, można go aktywować w aplikacji mobilnej „Mój dm” i obowiązuje przy zakupach w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online.

DM-drogerie markt to jedna z największych sieci drogeryjnych. Mają ponad 3800 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 66 tys. osób w całej Europie. W roku obrotowym 2021/2022 DM odnotowały sprzedaż w wysokości 13,6 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. W Polsce DM prowadzą obecnie 14 stacjonarnych drogerii i sklep internetowy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.05.2024 11:34
Boots Online Doctor oferuje nową usługę — diagnozę dermatologiczną w 24h
Nowa usługa w ramach projektu Boots Online Doctor ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na opiekę dermatologiczną.Boots
Boots Online Doctor wprowadził usługę szybkiego diagnozowania stanów skórnych, która umożliwia pacjentom otrzymywanie diagnozy w ciągu 24 godzin. Usługa kosztuje 25 funtów i wymaga od pacjentów przesłania zdjęć oraz wypełnienia ankiety.

Boots wprowadził nową usługę diagnozowania stanów skórnych, oferując ocenę kliniczną powszechnych problemów skórnych w ciągu 24 godzin. Usługa obejmuje teraz również leczenie starzenia się skóry i hiperpigmentacji, dostarczając profesjonalne porady i kuracje na receptę dla takich problemów, jak drobne zmarszczki, struktura skóry i blizny potrądzikowe. Pacjenci mogą przesyłać zdjęcia swoich problemów skórnych do analizy za pomocą nowego skanera Boots Photo Diagnosis, wypełniając ankietę i otrzymując diagnozę oraz porady od klinicysty w ciągu 24 godzin. Usługi te, rozwijane przez dr Susie Gawler, liderki klinicznej ds. trądziku i skóry, odpowiadają na zaobserwowane przez Boots rosnące zapotrzebowanie na wygodne i profesjonalne rozwiązania dermatologiczne.

Boots rozszerza także swoją ofertę edukacyjną, uruchamiając nowy Skin Hub na swojej stronie internetowej, gdzie oferuje darmowe porady i materiały edukacyjne dotyczące różnych typów skóry i problemów skórnych. Dodatkowo, firma zwiększyła liczbę dostępnych marek kosmetycznych w swojej ofercie do ponad 500, w tym nowe takie jak Bubble, 47 Skin, Coats Skincare, i Dermalogica Clear Start. Inicjatywy te mają na celu wspieranie klientów w efektywnym i przystępnym zarządzaniu zdrowiem skóry.

Ponad 70 proc. Brytyjczyków cierpi na widoczne zmiany skórne lub ma widoczne blizny, a badacze odnotowują 68 proc. wzrost liczby pacjentów poszukujących porady dermatologicznej za pośrednictwem Boots Online Doctor, te nowe usługi stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na wygodne, specjalistyczne rozwiązania w zakresie pielęgnacji skóry. Oferując szybką diagnostykę i poszerzając swoje zasoby edukacyjne, Boots ma na celu wspieranie swoich klientek i klientów w skutecznym i niedrogim zarządzaniu zdrowiem skóry.

Czytaj także: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.05.2024 15:35
Drogerie Jawa kontynuują cykl eventów z promocjami i konsultacjami dla klientów
Podczas eventów organizowane są konsultacje makijażowe i zakresu pielęgnacjimateriały prasowe Drogerie Jawa
Drogerie Jawa – polska sieć detaliczna – zaplanowała na ten rok cykl eventów z promocjami i atrakcjami dla klientów. To kontynuacja działań związanych z 10-leciem, które sieć obchodziła w ubiegłym roku.

Drogerie Jawa są polską siecią detaliczną. Są częścią biznesu założonego przez właścicieli firmy dystrybucyjnej Komplex-Torus sprzedającej kosmetyki i chemię gospodarczą. Są też jedyną polską siecią tego typu, wyrosłą wokół hurtowego handlu, której udało się rozbudować sieć własnych sklepów do takich rozmiarów. Inne podobne biznesy pozostały przy współpracy z detalistami na zasadzie luźnej franczyzy.

Obecnie drogerie Jawa mają 77 własnych drogerii oraz e-sklep. W tym roku firma planuje otwierać kolejne drogerie oraz pracuje nad konceptem 3.0 – sklepy mają przejść remodeling.

W ubiegłym roku Drogerie Jawa obchodziły 10-lecie. Ten rok jest kontynuacją działań promocyjnych, które mają przyciągnąć konsumentów do drogerii i związać ich z marką. To cykl eventów, podczas których w drogeriach obowiązują promocyjne ceny, organizowane są konkursy, pokazy makijażu i konsultacje z zakresu pielęgnacji.

Oferty specjalne różnią się w zależności od miejscowości, w której odbywa się event – są dopasowywane do potrzeb lokalnych klientów. Promocje zorganizowane na potrzeby akcji obowiązują tylko w stacjonarnej drogerii.  

Pierwszy eventów odbył się 17 kwietnia, w Żninie. Ostatni jest zaplanowany na 19 września w Mińsku Mazowieckim.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2024 03:36