StoryEditor
Drogerie
22.03.2024 12:14

DM-drogerie markt zostaną najemcą nowego centrum logistycznego o powierzchni 40 tys. m kw.

Nowy magazyn DM-drogerie markt zostanie oddany do użytku w lipcu 2024 roku   / mat. prasowe DM
​​DSV, międzynarodowy dostawca usług transportowych i logistycznych, otworzy nowe centrum logistyczne w Neustadt koło Coburga we Frankonii. Magazyn o powierzchni 40 tys. metrów kwadratowych uzupełni zaplecze logistyczne sieci DM-drogerie markt w zakresie zaopatrywania sklepów na terenie całych Niemiec.

Duńska firma logistyczna DSV, jeden z największych międzynarodowych dostawców usług w branży, otworzy nowe centrum logistyczne w niemieckim Neustadt koło Coburga. Nowy magazyn w południowo-zachodnim parku przemysłowym jest wciąż w budowie, a od lipca 2024 roku na powierzchni 40 tys. metrów kwadratowych będą tu przechowywane artykuły drogeryjne dla sieci DM-drogerie markt. Stąd będą dystrybuowane na terenie całych Niemiec.

Christian Bodi, dyrektor zarządzający ds. logistyki w dm-drogerie markt, mówi:

Organiczny wzrost z ponad 2,1.tys. sklepami w Niemczech sprawia, że nowe możliwości logistyczne są niezbędne, aby niezawodnie zaopatrywać nasze sklepy w artykuły drogeryjne. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej profesjonalnej współpracy z DSV. Mamy nadzieję, że umożliwi nam ona zintegrowanie nowego magazynu z naszą siecią w stosunkowo krótkim czasie.

Natomiast Rolf Wetzel, starszy dyrektor ds. dystrybucji detalicznej i usług w DSV zapewnia:

Neustadt to rozsądnie zlokalizowane centrum. Stąd możemy łatwo dotrzeć do 41 lokalnych centrów przeładunkowych, które zaopatrują sklepy DM w całych Niemczech.

Firma spodziewa się około 100 do 120 przejazdów ciężarówek dziennie w zakładzie w Neustadt. Pierwsze przyjęcie towaru planowane jest na początek lipca.

W nowej lokalizacji duńska firma logistyczna obsadzi 350 stanowisk w obszarze przemysłowym i handlowym. W tej chwili poszukiwane są osoby na stanowiska kierownika zmiany, kierownika  zespołu ds. logistyki magazynowej, kierownika oddziału oraz pracowników biurowych. Praca odbywa się na dwie lub trzy zmiany, a czas pracy wynosi 37,5 godziny tygodniowo.

 

DSV zatrudnia obecnie około 6 tys. pracowników w 72 lokalizacjach w Niemczech. Obecnie zajmuje się transportem do ponad 2 100 sklepów DM w całym kraju z centrów dystrybucyjnych obsługiwanych przez DM-drogerie markt i DSV. Każdego dnia ponad 15 tys. palet jest transportowanych z magazynów w ponad 800 ciężarówkach jeżdżących po całym kraju.

DSV i DM łączy 37-letnie partnerstwo. W 2021 roku obie firmy podpisały protokół ustaleń w celu promowania innowacyjnych i zrównoważonych projektów. Od tego czasu opracowują zrównoważone rozwiązania w ramach logistycznych łańcuchów dostaw.

Centrum logistyczne o powierzchni około 40 tys. metrów kwadratowych zostanie przekazane DSV na początku maja 2024 roku i będzie oferował wiele rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Planowana jest instalacja instalacji fotowoltaicznej na dachu, budynek będzie ogrzewany pompą ciepła powietrze-powietrze, powstanie 18 stacji ładowania samochodów elektrycznych, a budynek zostanie wyposażony w oświetlenie LED.

DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych z siedzibą w Hedehusene (Dania), który oferuje kompleksowe usługi logistyki transportowej i magazynowej. Działa w ponad 80 krajach, na sześciu kontynentach.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 12:24