StoryEditor
Drogerie
21.06.2021 00:00

Dm wychodzi z COVID-owego dołka i rośnie szybciej niż Rossmann

Sieć Dm, lider drogerii w Niemczech, który stracił impet podczas pandemii, pokonał kryzys. Wskazują na to lepsze kluczowe dane finansowe. Według nich Dm prześcignęła Rossmanna, swojego głównego rywala – podał Lebensmittel Zeitung.

Grupa handlowa Dm-drogerie markt, doświadczyła kryzysu w 2020 r. i w pierwszym kwartale 2021 r., czego powodem była pandemia. Według informacji portalu Lebensmittel Zeitung, od kwietnia sieć notuje wzrost sprzedaży, który wyniósł 13 proc. Jest to lepsza dynamika niż w przypadku głównego konkurenta, czyli Rossmanna, który odnotowała 7-proc. wzrost.

Warto w tym przypadku zauważyć, że Rossmann miał mniejsze straty do odrobienia. Pandemię przeszedł ze wskaźnikami wzrostu na poziomie 4,7 proc. Drogerie Dm w roku obrotowym 2019/20 rosły w Niemczech zaledwie o 2,1 proc. Obecnie coraz więcej sklepów w centrach miast i centrach handlowych ponownie się otwiera, do drogerii wracają więc klienci – podaje portal lebensmittelzeitung.net.

Na jego stronach czytamy, że zamknięcie sklepów detalicznych w Niemczech doprowadziło do znacznego spadku częstotliwości wizyt w drogeriach, które początkowo korzystały na fali zakupów robionych na zapas. To uderzyło w szczególności w Dm. W porównaniu do poprzedniego roku, w szczytowym momencie sprzedaż spadła o 8 proc.

Słabym punktem sieci były jej topowe lokalizacje w centrach miast i na dworcach. Tam, według informacji LZ, sprzedaż zmniejszyła się o ponad połowę.

– Podczas pandemii klienci przenieśli się do supermarketów czego powodem był trend robienia zakupów w jednym miejscu – skomentował Robert Kecskes, ekspert GfK ds. handlu detalicznego cytowany przez lebensmittelzeitung.net.

Według niego klienci wrócili do drogerii Dm w dużej mierze dzięki uruchomieniu w marcu centrum szybkich testów na COVID-19 zlokalizowanych obok drogerii Dm. Sieć obsługuje obecnie ponad 500 takich obiektów.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.04.2025 14:47
Walgreens Boots Alliance publikuje wyniki za drugi kwartał roku fiskalnego 2025
Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance (WBA) ogłosiło wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2025, odnotowując wzrost sprzedaży o 4,1 proc. rok do roku, do poziomu 38,6 miliarda dolarów. Strata na akcję uległa znacznemu zmniejszeniu – z 6,85 dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku do 3,30 dolara obecnie. Pomimo poprawy w zakresie ogólnych wyników finansowych, niektóre wskaźniki sugerują utrzymujące się wyzwania w działalności firmy.

Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,63 dolara, co oznacza spadek w porównaniu do 1,20 dolara w tym samym kwartale poprzedniego roku. Spółka wskazuje, że różnica ta wynika m.in. z jednorazowej korzyści podatkowej ujętej w ubiegłorocznych wynikach, słabszych wyników sprzedaży detalicznej oraz zysków z transakcji typu sale and leaseback zawartych w poprzednim okresie.

W kontekście nadchodzących zmian właścicielskich, WBA poinformowało o wycofaniu prognoz finansowych na cały rok fiskalny 2025. Decyzja ta została podjęta w związku z planowanym przejęciem firmy przez podmioty powiązane z funduszem Sycamore Partners. Taki ruch może oznaczać istotne zmiany w strategii operacyjnej i finansowej firmy w najbliższych miesiącach.

Dyrektor generalny Tim Wentworth podkreślił, że wyniki za drugi kwartał odzwierciedlają skuteczne zarządzanie kosztami oraz poprawę w sektorze opieki zdrowotnej w USA. Jednocześnie zaznaczył, że słabsze wyniki sprzedaży w części detalicznej oraz znaczne koszty związane z rozstrzygnięciami prawnymi negatywnie wpłynęły na przepływy pieniężne. Firma znajduje się na wczesnym etapie realizacji planu naprawczego, a dalsze działania mają koncentrować się na inwestycjach i adaptacji do zmieniającego się rynku farmaceutycznego i detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2025 23:26