StoryEditor
Drogerie
20.05.2019 00:00

[DROGERIA ROKU 2019, FINALISTA] DROGERIA NATURA, BUSKO-ZDRÓJ

Od 6 lat w Busku-Zdroju, przy deptaku, działa drogeria Natura. Mimo dużej konkurencji ma się świetnie, jest jednym z najlepszych sklepów agencyjnych w sieci.

DROGERIA NATURA, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11, powierzchnia 145 mkw. kategoria: drogeria średniego formatu

Jarosław Miś od 30 lat jest zawodowo związany z biznesem kosmetycznym. Drogeria w Busku-Zdroju jest jednym z trzech sklepów, które prowadzi w systemie agencyjnym w sieci Natura.  

Busko-Zdrój jest specyficznym miastem. 16 tys. mieszkańców. Miejscowość sanatoryjna, uzdrowiskowa. Handel odbywa się tu na zasadzie sezonowości. Od maja do końca września panuje gorący, wysoki sezon, który można porównać do grudniowego. Okres dobrego handlu bardzo się więc wydłuża i obejmuje też wakacje, które w przypadku wielu innych miast są sezonem martwym.

Ta drogeria jest jedną z najlepszych w sieci Natura, dlatego została wytypowana do tegorocznego konkursu Drogeria Roku. Przepływ klientów jest ogromny. Mimo bardzo dużej konkurencji, położonych niedaleko Hebe i Rossmanna, Natura radzi sobie świetnie. Poza atutami samej drogerii to zasługa lokalizacji. Sklep znajduje się na końcu deptaka, który prowadzi od sanatoriów, przez Plac Zwycięstwa – piękny rynek z fontannami. Natura rzuca się w oczy dzięki dużym, przeszklonym witrynom. Działa w mini domu handlowym, w którym znajduje się jeszcze kilka sklepów, piekarnia, cukiernia, odzież, galanteria.

70 proc. odwiedzających drogerię to klientki 45-50+, z tzw. „dobrym portfelem”, dzięki czemu wartość koszyka zakupowego jest na wysokim poziomie. Asortyment w drogerii Natura jest standardowy, agent nie może na własną rękę rozszerzać oferty, ale dział marketingu Natury, na podstawie analiz dopasowuje zatowarowanie do potrzeb danej placówki – profilu klienta i do sezonowości. Każdy metr półki musi pracować. W Busku-Zdroju świetnie robią to wszystkie kategorie kosmetyczne, również akcesoria – chętnie kupują je kuracjuszki. Zgodnie z filozofią sieci duży nacisk został ostatnio położony na kosmetyki naturalne do pielęgnacji ciała i włosów. Do drogerii wprowadzane są też wszystkie nowości, takie jak pielęgnacja azjatycka. Np. maseczki to świetny produkt dla kobiet, które w sanatorium mają więcej czasu, by o siebie zadbać.

Jak zapewnia Jarosław Miś, w drogerii, tak jak w każdej, którą prowadzi, pracuje doświadczony personel, ekspedientki z dużą wiedzą i spełniające standardy, które wytycza sieć Natura.

Klienci zachęcani są do zakupów promocjami, co widać w sklepie – informują o nich liczne materiały POS. Dodatkowo, szczególnie wiosną i latem, organizowane są eventy, podczas których odbywają się pokazy, klienci otrzymują upominki, dzieci słodycze.  

Drogeria jest urządzona według najnowszych standardów sieci Natura. Właściciel niedawno przeprowadził remont. Sala sprzedaży jest bardzo czytelna, dobrze oznaczone kategorie, na półkach panuje porządek, nie ma asortymentowych braków. Urządzona jest w stylu i kolorystyce sieci, a przynależność do niej podkreśla logo Natury użyte w wielu miejscach.    

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:11