StoryEditor
Drogerie
20.04.2022 00:00

Drogerie DM nie będą już promować mleka kontynuacyjnego

DM- Drogerie Markt, jako wieloletni partner Niemieckiego Stowarzyszenia Położnych, od wielu lat dba o dobre samopoczucie młodych rodziców i promuje karmienie piersią, organizując w swoich sklepach specjalne ciche kąciki do karmienia. Wraz z odnowieniem współpracy na rok 2022 sieć zobowiązała się też, że nie będzie więcej promować mleka kontynuacyjnego.

– W DM-Drogerie Markt wiemy, że karmienie piersią jest najlepszym i najbardziej naturalnym sposobem odżywiania się niemowląt. Dlatego od 2018 roku w sklepach DM w całych Niemczech działają kąciki, które oferują rodzicom ciche miejsce do odpoczynku i karmienia, gdy są poza domem. Natomiast na naszych półkach odnaleźć można starannie wyselekcjonowane artykuły związane z karmieniem piersią – mówi Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za dział marketingu i zakupów w DM.

Dodaje też, że w tym roku, jako nowy cel związany z promowaniem karmienia piersią, drogerie DM nie będą już reklamować mleka kontynuacyjnego. Podstawą takiego działania jest Międzynarodowy Kodeks Marketingu Produktów Zastępujących Mleko z Piersi sporządzony przez WHO. Jego celem jest promowanie bezpiecznego i odpowiedniego żywienia niemowląt i małych dzieci.

Kąciki dla rodziców najmłodszych dzieci są dostępne w sklepach DM w całych Niemczech. W tekście Poznaj DM-Drogerie Markt. Prześwietlamy największą sieć drogerii w Niemczech!, opublikowanym na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w 2012 roku pisaliśmy, że taka przestrzeń jest wyposażona w przebierak z darmowymi pieluszkami, chusteczkami nawilżającymi i kosmetykami pielęgnacyjnymi marki własnej – babylove. Już jutro przekonamy się jak taki kącik będzie wyposażony w pierwszej drogerii DM w Polsce.

Czytaj też: Już jutro otwarcie pierwszej drogerii DM w Polsce. Poznaj historię rozwoju sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:58