StoryEditor
Drogerie
29.09.2020 00:00

Drogerie dm przekazały 1,4 miliona euro na 1750 projektów w ramach kampanii „Pokaż swoje serce!”

„Pokaż swoje serce” to akcja drogerii dm, która odbyła się 28 września. 5 proc. dziennego obrotu, czyli  1,4 miliona euro, sieć przekazała na rzecz 1750 projektów wolontariackich, zajmujących się  sprawami społecznymi, edukacją i kulturą. Wybrali je pracownicy sklepów, wskazując te, które są najbliższe ich sercom.  Wspierano projekty niosące pomoc dzieciom, podtrzymujące życie, centra rodzinne, lokalne diakonie działające na rzecz potrzebujących lub grupy Caritas, projekty Niemieckiego Stowarzyszenia Ochrony Dziecka, stowarzyszenia rozwojowe i projekty integracyjne.

– Akcją „Pokaż swoje serce!” chcieliśmy oddać hołd ludziom, którzy organizują obozy wakacyjne dla dzieci, włączają osoby niepełnosprawne w życie społeczne lub zapewniają potrzebującym żywność i produkty na codzienne potrzeby. Mam nadzieję, że nasze wsparcie przyczynia się do większej empatii i spójności w naszym społeczeństwie oraz do jego zrównoważonego rozwoju. Dziękujemy wszystkim naszym klientom za zakupy w dniu kampanii i za okazanie zaangażowania w akcję – powiedział Christoph Werner, prezes zarządu dm.

„Pokaż swoje serce!” to część większej inicjatywy dm – "Pomocne Serca", która jest platformą i wsparciem dla różnych akcji wolontariackich w Niemczech. Od 2014 r. dm wsparł łącznie około 6 tys. różnych projektów regionalnych. W tym roku nacisk został położony na zaangażowanie społeczne, kulturalne i edukacyjne.

W drogeriach dm w Niemczech codziennie robi zakupy około 1,9 miliona klientów. Sieć jest obecna w 13 krajach europejskich i osiągnęła sprzedaż na poziomie około 11,2 miliarda euro w roku finansowym 2018/2019. W samych Niemczech sprzedaż w tym okresie wyniosła 8,37 miliarda euro. Asortyment najpopularniejszej drogerii w Niemczech (według Kundenmonitor 2019) to produkty do pielęgnacji twarzy i ciała, kosmetyki kolorowe i zapachy, leki OTC oraz produkty spożywcze, sprzęty gospodarstwa domowego oraz karmy dla zwierząt. Oprócz dobrze znanych markowych artykułów, klienci znajdą we wszystkich kategoriach asortymentowych wiele marek dm, takich jak Balea lub najlepiej sprzedająca się certyfikowana marka kosmetyków naturalnych alverde.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 22:15