StoryEditor
Drogerie
24.03.2021 00:00

Drogerie dm uruchamiają centra szybkich testów na COVID-19

Największa niemiecka sieć drogerii dm uruchomiła przy swoich sklepach pierwsze centra testów na COVID-19. Wynik jest wysyłanym mailem już po 15 minutach. Docelowo w całym kraju ma powstać 1 tys. takich punktów.

W czwartek 25 marca, niemiecka sieć dm otworzy cztery pierwsze centra szybkich testów na COVID-19 w Nadrenii-Palatynacie. W jednym z nich, zlokalizowanym przy drogerii dm w Moguncji, stolicy kraju związkowego Nadrenia-Palatynat, obecni będą: Sabine Bätzing-Lichtenthäler, minister spraw społecznych, pracy, zdrowia i demografii Nadrenii-Palatynatu oraz Detlef Placzek, prezes Państwowego Urzędu ds. Społecznych, Młodzieży i Opieki Społecznej.

Wspólny projekt drogerii dm i rządów krajów związkowych Niemiec rozpoczął się na początku marca. W jego wyniku otwarto już centra szybkiego testowania w Badenii-Wirtembergii i Branderburgii. Jego założeniem jest zaoferowanie obywatelom bezpłatnych szybkich testów na antygen koronawirusa w centrach zorganizowanych przy drogeriach. W ten sposób dm wspiera rząd federalny i poszczególne kraje związkowe w przeciwdziałaniu pandemii.

– Im więcej jest stacji testowych, tym lepiej dla społeczności, ponieważ kontrolowane szybkie testy zapewniają większe bezpieczeństwo – wyjaśnia Christian Harms, dyrektor zarządzający dm.

Osoby, które chcą się przetestować w jednym z punktów muszą umówić się na spotkanie przez stronę drogerii dm lub za pośrednictwem aplikacji. Bezpłatny test przeprowadzają specjalnie przeszkoleni pracownicy drogerii. Wynik jest wysyłany e-mailem po 15 minutach.

W całych Niemczech trwają obecnie przygotowania do uruchomienia kolejnych centrów szybkich testów przy drogeriach dm. Zostaną otwarte w ciągu najbliższych kilku dni. Do końca kwietnia w całym kraju ma zostać otwartych 500 ośrodków szybkiego testowania. W sumie planowanych jest co najmniej 1 tys.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 16:49
Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?
Jak podaje Bloomberg News, Walgreens, właściciel brytyjskiej sieci Boots, próbuje ją sprzedać i kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami.

Bloomberg News opublikował informację, z której wynika, że Walgreens Boots Alliance kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami w celu sprzedania brytyjskiej sieci drogeryjno-aptecznej Boots. Ma to być druga próba sprzedaży sieci w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według Bloomberg News, firma współpracuje z doradcami w celu przeprowadzenia wstępnych rozmów z potencjalnymi oferentami, a sieć Boots ma być wystawiona na sprzedaż za około 7 miliardów funtów (8,78 miliarda dolarów).

Analityk Leerink Partners, Michael Cherny, stwierdził że wydzielenie ze spółki sieci Boots pozwoliłoby skupić się Walgreens Boots Alliance na jej podstawowej działalności w zakresie prowadzenia aptek detalicznych w USA i jednocześnie zarządzaniem działalnością związaną z opieką zdrowotną w USA.

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 11:37
Rossmannowskie Pikniki z Czyściochami wracają
Kolejna edycja Pikników z Czyściochami rusza niebawem.Rossmann
Rossmann po raz drugi organizuje Pikniki z maskotkami-Czyściochami. Wydarzenia odbędą się w miejscowościach na terenie całego kraju. Pikniki oferują atrakcje dla dzieci, takie jak kreatywne zabawy, animacje i konkursy z nagrodami. Imprezy będą organizowane od maja do sierpnia na terenie szkół i przedszkoli. Udział w piknikach jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich rodzin.

Pikniki są kolejną inicjatywą Rossmanna w ramach projektu Czyściochowo, mającego na celu promowanie nawyków higienicznych wśród dzieci poprzez zabawę. Uczestnicy pikniku mogą liczyć na liczne atrakcje, w tym animacje, gry, zabawy, konkursy z nagrodami oraz niespodzianki. W trakcie wydarzenia promowana będzie wiedza o higienie w sposób luźny i kreatywny. Dla miłośników wysokości przygotowano dmuchańca, który dostarcza emocji przy każdym zjeździe, zapewniając jednocześnie miękkie i bezpieczne lądowanie. Po zabawie na zjeżdżalni uczestnicy będą mogli bawić się ogromnymi bańkami mydlanymi, które zrobią samodzielnie lub z pomocą animatora czy rodzica.

Każdy uczestnik pikniku może również wrócić do domu z nową fryzurą pełną brokatu i tatuażem z ulubionym bohaterem Czyściochowa. Piknik to doskonała okazja do spotkania z przyjaznymi postaciami z Czyściochowa, takimi jak Pies Łapson, Królik Higienek, Jelonek Gładź, Kotka Pupilka, Kot Pupik, Lisica Rudka oraz Świnka Zakatarzynka. Te postacie chętnie wchodzą w interakcje z dziećmi, emanując pozytywną energią.

Czytaj także: Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 04:38