StoryEditor
Drogerie
06.05.2022 00:00

Drogerie DM w Niemczech wspierają matki i noworodki na Ukrainie

Drogerie DM przystąpiły do inicjatywy #WeAreAllUkrainians, która wspiera osoby pozostające na terytorium Ukrainy podczas działań wojennych. Przekażą 1 mln euro, by zapewnić potrzebne produkty dla matek nowonarodzonych dzieci.

Drogerie DM kwotą około miliona euro wesprą inicjatywę #WeAreAllUkrainians, aby zapewnić matkom nowonarodzonych dzieci najbardziej potrzebne produkty.

– Chcemy pomóc kobietom, które jeszcze dziewięć miesięcy temu nie wiedziały, że swoje dziecko urodzą na wojnie – wyjaśnia Kerstin Erbe, dyrektor zarządzająca DM w Niemczech.

Dzięki wsparciu DM inicjatywa #WeAreAllUkrainians utworzy nową grupę zadaniową „Inicjatywa na rzecz ochrony macierzyństwa”. Będzie się ona koncentrować na bezpośrednim wsparciu matek i noworodków i zapewnieniu im szybszego i lepszego dostępu do odpowiedniej opieki i odżywiania po porodzie w strefie działań wojennych.

– Zdecydowaliśmy się zostać partnerem grupy zadaniowej i jako pierwszy krok dostarczyć 10 tys. paczek z najistotniejszymi produktami, które są pilnie potrzebne w Ukrainie do opieki poporodowej. W nadchodzących tygodniach i miesiącach przeanalizujemy wspólnie z naszymi partnerami z #WeAreAllUkrainians, czy można zapewnić dalsze środki pomocy – mówi Kerstin Erbe.

Pierwsze paczki z pomocą zostaną w najbliższych dniach przetransportowane do Ukrainy. Trafiają do szpitala w Kijowie, gdzie zostaną przekazywane matkom noworodków.

#WeAreAllUkrainians powstało, aby koordynować działania humanitarne w Niemczech skierowane na pomoc Ukrainie. Inicjatywa działa we współpracy z Władimirem Kliczko, który z Kijowa przekazuje informacje o najpilniejszych potrzebach ukraińskiej ludności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 23:13