StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 08:12

Drogerie dm wprowadzają ekspresowe ekologiczne dostawy w kolejnych miastach w Niemczech

Napędzany elektrycznie pojazd, którym dostarczane są zakupy do klientów kupujących online w dm w Niemczech / fot. dm
Dm Drogerie Markt wprowadzają w kolejnych miastach w Niemczech ekspresowe dostawy e-zakupów. Produkty trafiają do kupujących tego samego dnia, w którym złożyli zamówienie. Dostarczane są rowerem lub elektrycznymi skuterami towarowymi.

Drogerie dm w Niemczech rozpoczęły testowanie ekspresowych dostaw przesyłek ze swojego sklepu online na początku 2021 r. To nie tylko szybka ale i ekologiczna forma dostaw – przesyłki są pakowane w papierowe torby nadające się do recyklingu i rozwożone przyjaznymi dla środowiska rowerami cargo lub pojazdami elektrycznymi przez pracowników sklepów.

Czytaj: Dm drogerie markt testują ekologiczne dostawy rowerem towarowym

W pierwszej kolejności usługa została wprowadzona w Karlsruhe, gdzie mieści się centrala dm w Niemczech. Po pilotażowym okresie włączane były do niej kolejne miasta. Teraz dołączyło do nich Bonn.

Obecnie z ekspresowej dostawy mogą także skorzystać mieszkańcy Berlina, Düsseldorfu, Frankfurtu nad Menem, Karlsruhe, Kolonii, Monachium i Stuttgartu. W Austrii jest dostępna dla mieszkańców Wiednia.

Zamówienia złożone w danym dniu przez aplikację i w sklepie internetowym dm do godz. 18.00 są rozwożone jeszcze tego samego dnia do godz.21.00.

Dostawy przesylek z dm w Polsce

W Polsce tego rodzaju usługa nie jest jeszcze dostępna w drogeriach dm, ale kupujący mają do dyspozycji różne formy dostaw:

  • Wysyłka pod wskazany adres: dla klientów posiadających konto Mój dm bezpłatnie od 199 zł, w pozostałych przypadkach 11,95 zł za paczkę.
  • Wysyłka do punktu DPD Pickup. Dla klientów posiadających konto Mój dm bezpłatnie od 199 zł, w pozostałych przypadkach 11,95 zł za paczkę.
  • Dostawa do Paczkomatu/PaczkoPunktu InPost. Dla klientów posiadających konto Mój dm bezpłatnie od 199 zł, w pozostałych przypadkach 11,95 zł za paczkę. Dla paczek powyżej ok. 25 kg lub objętości ok. 136 l wymagane jest dodatkowe opakowanie, za które obowiązuje dodatkowy koszt wysyłki w wysokości 11,95 zł.
  • Dostawa do sklepu dm. Dla zarejestrowanych klientów posiadających konto Mój dm bezpłatnie od 85 zł, w pozostałych przypadkach 9,95 zł za paczkę.  Klienci bez konta Mój dm płacą 9,95 zł za paczkę za wszystkie zamówienia, niezależnie od wartości towaru i sposobu dostawy. Usługa dostępna tylko dla klientów prywatnych i może być okresowo wyłączona.
  • Ekspresowy odbiór w sklepie dm. Dla zarejestrowanych klientów z kontem Mój dm realizacja ekspresowego zamówienia jest bezpłatna. Za zamówienia klientów bez rejestracji pobierana jest opłata serwisowa w wysokości 4,95 zł.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2025 19:10