StoryEditor
Drogerie
20.06.2024 16:21

Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji

Drogeria Natura w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Sikorskiego 12 otwarta 20 czerwca 2024 r. / fot. Drogerie Natura
W Gorzowie Wielkopolskim została otwarta nowa drogeria Natura przy ul. Sikorskiego 12. Zastąpiła sklep, który działał w poprzedniej lokalizacji.

20 czerwca br. drogerie Natura otworzyły swój nowy sklep w Gorzowie Wielkopolskim. Nowa drogeria położona jest przy skrzyżowaniu ulic Bolesława Chrobrego i Sikorskiego tuż przy Starym Rynku. Zastąpiła poprzednią drogerię Natura, która znajdowała się w galerii Askana, przy Alei Konstytucji 3 Maja 102.

Jak podaje portal gorzow.news, Drogeria Natura wróciła do centrum Chorzowa po półtora roku w mniejszym metrażu. Zrezygnowała natomiast z galerii Askana, gdzie musiała konkurować z Rossmannem i otwartą w kwietniu br. drogerią Hebe.

Nowo otwarta drogeria Natura ma 80 mkw. Jest urządzona zgodnie ze standardami sieci. Klienci znajdą tu kosmetyki ze wszystkich najważniejszych kategorii oraz produkty do utrzymania domu w czystości.

W komunikacie prasowym sieć podkreśla duży wybór swoich marek własnych. Wśród nich znajdują sie kremy do twarzy Skinimal, produkty do pielęgnacji ciała Seyo, Natura i Natura Home Spa, artykuły do sprzątania Domofix oraz kosmetyki do makijażu takich marek jak Daso Beauty, Kobo Professional, My Secret i Sensique.   

Dla pierwszych klientów drogeria Natura przygotowała prezenty oraz specjalne promocje. Osoby korzystające z aplikacji i należące do „Klubu Natura” mogą liczyć na dodatkowe kupony rabatowe.

Drogerie Natura prowadzą sieć blisko 300 sklepów kosmetycznych w Polsce i sklep internetowy drogerienatura.pl Działają w Grupie Pelion, do której należy też największa w Polsce sieć aptek DOZ.

Czytaj także: Drogerie Natura będą szkolić pracowników na nowej platformie edukacyjnej

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
14.07.2024 14:06
Kontigo zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Eurocash rezygnuje z prowadzenia sieci drogeryjnej
wiadmoscikosmetyczne.pl
Kontigo będzie się rozwijać tylko w kanale e-commerce. Drogeryjna sieć, po 10 latach działalności, zamyka wszystkie stacjonarne sklepy.

Historia sieci Kontigo po 10 latach dobiega końca. Jak podało radio Eska, grupa Eurocash zadecydowała o zamknięciu wszystkich stacjonarnych sklepów Kontigo. Sprzedaż ma być prowadzona wyłącznie przez sklep internetowy.

– Trwa proces zamykania ostatnich 15 sklepów stacjonarnych sieci, który rozpoczął się w drugim kwartale br. To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią – taki komunikat trafił do rozgłośni z zarządu Eurocash.

Sieć Kontigo powstała w 2014 r. Wyjątkowa koncepcja sklepów kosmetycznych innych niż wszystkie działające wówczas w Polsce zrodziła się w głowie Rity Amaral, córki Lusisa Amarala – wieloletniego prezesa i założyciela Grupy Eurocash.

Pierwszy sklep został otwarty na modnym deptaku przy ul. Chmielnej 27 w Warszawie, a na premierę licznie przybyli menedżerowie z firm kosmetycznych ciekawi nowego projektu.

Sklepy Kontigo wyróżniały się zarówno asortymentem (ciekawe i świetnie podane makijażowe marki własne), jak i aranżacją wnętrza. Nowoczesne visuale, dużo kolorów, wygodne i przestronne stanowiska makijażowe, szereg detali (np. koszyki zakupowe) innych niż w typowych sklepach.

Zobacz, jak wyglądał pierwszy sklep Kontigo w Polsce: Kontigo, czyli z Tobą

Sklepy Kontigo wyróżniały się zarówno asortymentem (ciekawe i świetnie podane makijażowe marki własne), jak i aranżacją wnętrza. Nowoczesne visuale, dużo kolorów, wygodne i przestronne stanowiska makijażowe, szereg detali (np. koszyki zakupowe) innych niż w typowych sklepach.

Wydaje się, że kłopoty Kontigo zaczęły się w 2020 r. od odejścia z projektu Rity Amaral i członków jej pierwszego zespołu, ale na dobre objawiły się po pandemii. Większość sklepów Kontigo znajdowała się w centrach handlowych i została czasowo zamknięta. Sieć boleśnie odczuła okres społecznej izolacji i nie powróciła do stabilnego funkcjonowania. Nie powiodło się otwieranie sklepów w modelu franczyzowym (projekt miał ruszyć w 2019 r.), ani wysp Kontigo – taki sposób na ekspansję sieć ogłosiła w 2021 r. Nie pomogło zaangażowanie znanego makijażysty gwiazd Harrego Jeffersona, który był od początku związany z siecią, ani angażowanie znanych osób do promocji marek Kontigo, takich jak Sandra Kubicka, która sygnowała swoim nazwiskiem m.in. perfumy i produkty do kąpieli 

2019 rok Kontigo zamykało mając 32 sklepy, a zarząd sieci zapowiadał otwarcie 30 kolejnych w 2020 roku.

Pod koniec 2022 r. ze swojej strony internetowej Kontigo kierowało konsumentów do 25 sklepów i czterech wysp handlowych, które sieć zaczęła otwierać w listopadzie 2021 r.

Na początku 2023 r. Kontigo miało już tylko 20 sklepów. Zamknięta została drogeria na Chmielnej, od której rozpoczęła się historia sieci w Polsce. Czytaj: Kontigo ma coraz mniej sklepów w Polsce

2020 r. Kontigo skończyło stratą -50 mln zł, strata w roku 2021 wyniosła -34 mln zł i sieć była całkowicie uzależniona od finansowania przez grupę kapitałową Eurocash.

Przeczytaj analizę dotyczącą sieci Kontigo: Kontigo już od 8 lat na polskim rynku. Udało się czy nie?  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
09.07.2024 12:37
Hebe domknęło z 2023 r. z satysfakcjonującymi wynikami. Liczba użytkowników My Hebe osiągnęła 3,7 miliona
Hebe zamknęło 2023 r. z wynikami, które zwiastują kolejne udane lata.Hebe
Rok 2023, mimo niepewności i spowolnienia gospodarczego, okazał się wyjątkowo udany dla marki Hebe. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, rozwijała swój biznes online oraz zwiększyła udział w rynku, co pozwoliło na podwojenie działalności w ciągu ostatnich trzech lat, jak wynika ze sprawozdania finansowego Jeronimo Martins.

W minionym roku Hebe skupiło się na rozwoju sprzedaży online, szczególnie w Czechach i na Słowacji. W tym celu założono dwie nowe jednostki zależne: Hebe Česko i Hebe Slovensko. W ramach ekspansji Hebe Česko otworzyło dwa flagowe sklepy w Pradze, co jest częścią strategii umacniania pozycji na rynku beauty w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2023 roku spółka zanotowała wzrost sprzedaży towarów o 441,5 mln zł, co stanowiło wzrost o 26,3 proc., a wskaźnik LFL (Like-for-Like), uwzględniający sprzedaż internetową, wyniósł 17 proc..

Kluczowym elementem strategii omnichannel Hebe był program lojalnościowy “Moje Hebe”, który miał na celu zwiększenie zaangażowania klientów, poprawę ich utrzymania, częstotliwości zakupów oraz wielkości koszyka. W 2023 roku liczba członków programu osiągnęła 3,7 miliona. Dodatkowo, wartość brutto majątku trwałego spółki wzrosła o 38,45 mln zł w wyniku działalności inwestycyjnej, a średnie zatrudnienie wyniosło 3 640 osób, w porównaniu do 3 348 osób w 2022 roku.

Rok 2023 przyniósł również znaczącą poprawę wyników finansowych Hebe. Spółka, która w 2022 roku odnotowała stratę netto w wysokości 20,7 mln zł, zakończyła 2023 rok z zyskiem netto wynoszącym 14,46 mln zł. Jak podaje Grupa Jeronimo Martins w opublikowanym sprawozdaniu finansowym za 2023, na dynamicznie rozwijającym się rynku kosmetycznym, który wzrósł o 13,9 proc. w 2023 roku, Hebe zwiększyło swój wartościowy udział z 9,9 proc. do 10,7 proc.

Plany na 2024 rok obejmują otwarcie 35 nowych sklepów, w tym 5 na nowych rynkach w Czechach i na Słowacji. Spółka zakłada kontynuację wzrostu rentowności poprzez dalszy rozwój działalności na terenie Polski oraz ekspansję międzynarodową.

Czytaj także: Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. lipiec 2024 18:55