StoryEditor
Drogerie
26.06.2023 00:00

Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy

Drogerie Natura w nowym standardzie, w którym otwierane są nowe sklepy / fot. materiały prasowe
Spółka Natura opublikowała sprawozdanie z działalności za 2022 r. Deklaruje w nim m.in. likwidację nierentownych sklepów. Sieć drogeryjna jest nadal na dużym minusie jeśli chodzi o wyniki finansowe.

Spółka Natura w najnowszym sprawozdaniu finansowym przekazała informacje o kondycji przedsiębiorstwa.

Z raportu wynika, że w 2022 r . trzykrotnie był podwyższany kapitał zakładowy spółki.  Główny udziałowiec –  Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V. – podwyższył kapitał spółki łącznie o 55 mln zł przejmując kolejne udziały i zapewniając jej rentowność.

Zarząd Natury informuje, że w 2022 r. dotkliwe i obciążające było dla niej wycofanie wszystkich produktów zawierających Lilial, którego stosowania zakazano w kosmetykach, a także wycofanie produktów pochodzenia rosyjskiego w związku z najazdem Rosji na Ukrainę.  

Drogerie Natura podjęły decyzję o rozbudowaniu portfolio marek własnych i wprowadzeniu 139 nowych SKU.

Spółka podjęła także decyzję o likwidacji nierentownych sklepów. Pierwsza faza tego planu została rozłożona na lata 2022 -2023. Sieć nie podaje ilu sklepów to dotyczy.

W kolejnych latach Natura chce inwestować w rozwój kompetencji ludzkich poprzez szkolenia i platformy e-learningowe – ma na celu poprawę efektywności i optymalizację procesów.

Zarząd firmy zapewnia, że spółka wdraża nowe technologie, digitalizowane są obszary operacyjne w zakresie e-commerce, procesów w sklepach (kasy samoobsługowe) oraz zarządzania zapasem (WMS/ERP). Ponadto zainwestowano w rozwiązania analizy danych (power BI) na podstawie których podejmowane są strategiczne decyzje.

Natura w roku 2022  osiągnęła wynik EBITDA na poziomie -16,6 mln zł. Jak czytamy w sprawozdaniu, strata była niższa o blisko 1,8 mln zł względem roku poprzedniego z uwagi na sprzedaż magazynu w kwietniu 2022 r. za 13,4 mln zł. Wykluczając tę transakcję strata w 2022 roku wyniosłaby -30 mln zł.

Jak wszystkie przedsiębiorstwa, Natura w 2022 r. odczula wzrost kosztów wynikający z używania mediów oraz zmiany  kursu walut. „Zarząd spółki podjął decyzję o wdrożeniu planów oszczędności w tych obszarach, podjęto renegocjacje czynszów oraz uruchomiono program minimalizacji zużycia energii. Powyższe działania będą kontynuowane w tym roku i przyniosą efekty w 2023 i latach kolejnych” – podaje firma w sprawozdaniu.

Ryzyko utraty płynności przez spółkę związane jest z regulowaniem wymagalnych zobowiązań (spółka spłaciła 75 mln zł kredytu, którego początkowa wartość to 125 mln zł).. W celu poprawy efektywności zarządzania płynnością, Natura w okresach tygodniowych zarządza wielkością zakupów i wydatków w ramach dostępnych środków finansowych.

Drogerie Natura są jedną z najdłużej działających sieci sklepów kosmetycznych na polskim rynku. Według deklaracji, prowadzą około 300 stacjonarnych sklepów. Natura to także sklep internetowy drogerienatura.pl

Czytaj także: Drogerie Natura ruszają z cykliczną akcją promującą najtańsze oferty

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.10.2025 13:06
Do Hebe trafiła nowa polska marka kosmetyczna – stoi za nią Małgorzata Socha
Marzena Szulc

Na polskim rynku beauty zadebiutowała marka kosmetyczna Pure me, będąca efektem połączenia profesjonalnej nauki i autentycznego życia. Twórczyniami są Monika Dziubek, przedsiębiorczyni, chemiczka i technolog z 20-letnim doświadczeniem w branży kosmetycznej, oraz Małgorzata Socha – jedna z najbardziej lubianych polskich aktorek, która współtworzyła produkty i wniosła do projektu perspektywę realnych potrzeb kobiet, ceniących świadomą pielęgnację i oczekujących efektów porównywalnych z profesjonalnymi zabiegami. Produkty marki są dostępne na wyłączność w sieci Hebe.

Premiera marki odbyła się w tym tygodniu w Warszawie z udziałem Małgorzaty Sochy, Moniki Dziubek oraz zaproszonych gości. Jak wyjaśniały podczas spotkania twórczynie marki, jej fundamentem marki jest czysta nauka: formuły Pure me bazują na faktach, a nie obietnicach, wykorzystując autorskie systemy i technologie inspirowane medycyną regeneracyjną i przeciwstarzeniową. Marka czerpie też z trendu skinifikacji, który przenosi skuteczne składniki aktywne z pielęgnacji twarzy (takie jak egzosomy, peptydy, ceramidy) na kosmetyki do ciała i włosów.

Łączę w życiu wiele ról, żyję w pełni i wiem, jak ważne jest wsparcie. Im bardziej jakościowe, trafiające w punkt, tym lepiej. Dlatego powstała marka Pure me – by wspierać kobiety w dbaniu o siebie i swoje piękno każdego dnia. Dobra pielęgnacja to inwestycja, nie wydatek – mówi Małgorzata Socha

Każda skóra jest inna i na każdym etapie życia potrzebuje innego podejścia, dlatego twórczynie marki Pure me stworzyły trzy linie dopasowane do zmieniających się potrzeb skóry. W sumie w ramach marki dostępne są 33 kosmetyki.

Nasze podejście do pielęgnacji łączy sprawdzone, najwyższej próby składniki aktywne i innowacyjną, autorską technologię z nauką i biologią skóry. Każda formuła pielęgnacyjna Pure me opiera się na trzech filarach: regeneracji, stymulacji komórkowej oraz skutecznej penetracji składników. W Pure me czerpiemy z rozwiązań nowoczesnej medycyny i kosmetologii gabinetowej, aby odbudować barierę naskórka i wspierać procesy naprawcze skóry. Dlatego prawie we wszystkich liniach znajdziecie m.in. egzosomy. Bo zdrowa skóra to podstawa jej piękna – wyjaśnia Monika Dziubek, współtwórczyni marki.

image
Marzena Szulc

Pure me to marka, która oferuje kompletną pielęgnację: od kosmetyków do twarzy, przez balsamy i kremy do ciała, dłoni i stóp, po wysokiej jakości produkty do włosów. 

Jak podkreślały Monika Dziubek i Małgorzata Socha, stworzone przez nie kosmetyki mają dać kobietom codzienną chwilę troski o siebie, a dzięki innowacyjnym formułom i otulającym, nietuzinkowym zapachom Pure me zamieniać codzienną pielęgnację w skuteczny i przyjemny rytuał piękna. 

image
Marzena Szulc

Ta marka powstała z ogromnego pragnienia dania kobietom tego, co dostałam sama. Małgosia. Był czas, kiedy na skutek stosowania nieodpowiednio dobranych (choć często bardzo kosztownych) kosmetyków, moja cera popadła w straszne tarapaty... W końcu trafiłam pod skrzydła doskonałej kosmetolog, która powoli, krok po kroku wyprowadziła moją skórę na prostą. Niezmiernie ważną rolę odegrały w tym procesie gabinetowe kosmetyki, które stosowałam w domu. Słuchałam się ekspertów, bo zwyczajnie to, co mówili i polecali, przekładało się realny efekt. Tego samego chciałam dla innych kobiet. Bo uważam, że każda z nas powinna mieć dostęp do równie skutecznej pielęgnacji. Choć na początku stworzenie tak specjalistycznych kosmetyków, które będą przystępne cenowo dla szerokiej grupy kobiet, wydawało się prawie niemożliwe, to jednak okazało się, że Monika też od dłuższego czasu myślała o opracowaniu takich właśnie formuł! Nasze pragnienia, wartości i wizje okazały się na tyle spójne, że została moim “partner in crime”. Wspólnie stworzyłyśmy markę, która łączy naukę z autentycznym życiem, dla kobiet dojrzałych, w każdej roli, które wiedzą czego chcą i nie chcą półśrodków. To nie obietnica. To nauka, biologia i doświadczenie – podkreśla Małgorzata Socha.

Produkty Pure me są dostępne wyłącznie w sklepach Hebe i na hebe.pl.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.10.2025 09:42
DM otwiera 68. drogerię w Polsce – tym razem w Skierniewicach
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawie.K.Bochner

Mieszkańcy Skierniewic zyskają nowe miejsce zakupów kosmetyków i produktów codziennego użytku. Już w czwartek, 23 października o godzinie 9:00, w Parku Handlowym S1 przy ul. Czesława Liska 1 otworzy się drogeria DM – największa sieć drogeryjna w Europie pod względem sprzedaży. Skierniewicka placówka będzie czwartą drogerią DM w województwie łódzkim i jednocześnie 68. sklepem tej marki w Polsce.

Z okazji otwarcia DM przygotowała szereg atrakcji – od słodko-słonego poczęstunku i porad kosmetycznych po animacje rodzinne oraz 15 proc. rabat powitalny na wszystkie zakupy. Promocja obowiązuje do 31 października lub do wyczerpania zapasów. Klienci otrzymają również specjalną ulotkę uprawniającą do odbioru gratisowego żelu pod prysznic marki Balea. Wśród niespodzianek znajdą się także zestawy mini-produktów i drobne upominki.

W dniach 23–25 października w drogerii panować będzie wyjątkowa atmosfera – odwiedzający będą mogli spróbować gofrów na patyku, degustować produkty spożywcze dmBio oraz napić się kawy w sklepowej kawiarni DM. Dzieci spotkają maskotkę misia Czyścioszka (SauBär), przygotowano też bujanego konika i miniwózki zakupowe.

Nowa drogeria zajmuje 471 mkw powierzchni sprzedażowej i została zaprojektowana z myślą o komforcie zakupów. Przestronne alejki, jasna aranżacja wnętrz i czytelne oznaczenia ścienne ułatwiają orientację między półkami. W sklepie dostępny jest bezpłatny dystrybutor z wodą, miejsce do odpoczynku, przewijak z darmowymi pieluchami marki Babylove oraz stacja do bezpłatnego pakowania prezentów.

Oferta DM w Skierniewicach obejmuje także nowoczesne udogodnienia – foto-kioski z natychmiastowym wydrukiem zdjęć, personalizacją naklejek na produkty oraz możliwością wykonania biometrycznych zdjęć do dokumentów. Drogeria będzie czynna od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00–21:00, a w niedziele handlowe od 10:00 do 20:00. Dla klientów przygotowano również duży, bezpłatny parking bezpośrednio przy sklepie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 01:12