StoryEditor
Drogerie
21.01.2022 00:00

Gdzie powstanie pierwsza drogeria dm?

Pierwsza lokalizacja drogerii dm jest już znana. Jakiś czas temu media informowały, że będzie to park handlowy Galaktyka we Wrocławiu. Jak dowiedział się portal wiadomoscikosmetyczne.pl, placówka została już oklejona logo dm, a jej otwarcie to kwestia najbliższych miesięcy.

Również wiadomoscikosmetyczne.pl pisały już, że pierwszy sklep dm będzie otwarty we Wrocławiu w Parku Handlowym Galaktyka przy ul. Ślężnej 130-134. Od niedawna wiadomo, że drogeria będzie działać w lokalu o powierzchni 660 mkw. Na stronie firmy Napollo, która jest inwestorem i deweloperem obiektu widać, że tej wielkości wolna powierzchnia znajduje się w budynku nr 2, po sąsiedzku z budynkiem, w którym na powierzchni 1300 m kw. działa Biedronka.

Jak dowiedział się portal wiadomoscikosmetyczne.pl lokal został już oklejony logo dm i jego otwarcie to kwestia najbliższych miesięcy. Na razie żadnych szyldów lub oznaczeń nie widać na zewnątrz budynku – ani nad drzwiami wejściowymi do lokalu, ani na pylonie prezentującym najemców.

Z biura Napollo otrzymaliśmy jedynie potwierdzenie, że dm szykuje się do otwarcia.

– Zgodnie z ustaleniami wkrótce wspólnie z najemcą wypuścimy newsa – poinformowała nas Małgorzata Bodzioch, specjalista ds. najemców Napollo Asset Management.

Kolejne miasta, w których mają być otwierane kolejne drogerie dm to Lubań, Leszno i Jelenia Góra. Do wszystkich obiektów, na różne stanowiska, wciąż poszukiwani są pracownicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.02.2025 16:17
Amazon otwiera pierwszą aptekę i drogerię Amazon Parafarmacia & Beauty w Mediolanie
Amazon Parafarmacia & Beauty

W środę rano Amazon otworzył swój pierwszy stacjonarny sklep w centrum Mediolanu pod nazwą Amazon Parafarmacia & Beauty. Jest to debiut giganta e-commerce w segmencie fizycznych punktów sprzedaży we Włoszech, łączący szeroką ofertę produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych z nowoczesnymi usługami oraz fachowym doradztwem. Nowy koncept ma na celu uzupełnienie działalności online i wzmocnienie pozycji Amazon w branży zdrowia i urody.

W asortymencie sklepu znalazły się produkty znanych marek, takich jak Eucerin, La Roche-Posay, Vichy, Avène, Bionike, Rilastil oraz CeraVe. Oprócz kosmetyków klienci mogą kupić również leki dostępne bez recepty oraz parafarmaceutyki. Amazon podkreśla, że oferta stacjonarna jest jedynie częścią szerszej strategii rozwoju – w najbliższych miesiącach produkty z nowej kategorii będą stopniowo wprowadzane do internetowych sklepów Amazon w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Nowy sklep to również przestrzeń do testowania innowacyjnych technologii. Wprowadzono tu m.in. “Place & Learn Stations”, czyli stanowiska z interaktywnymi ekranami, które odtwarzają filmy o produktach po ich umieszczeniu na wyznaczonej tacy. Dodatkowo, na terenie sklepu działa “derma bar” – miejsce, gdzie klienci mogą skorzystać z analizy skóry na jednym z trzech cyfrowych stanowisk, a następnie otrzymać rekomendacje od ekspertów. Do dyspozycji odwiedzających są także stanowiska testowe, pozwalające na wypróbowanie kosmetyków przed zakupem.

Sklep wyposażono również w wydzieloną strefę sprzedaży leków bez recepty, gdzie farmaceuci doradzają klientom w doborze odpowiednich preparatów. Nowy koncept Amazona to krok w stronę połączenia zakupów stacjonarnych i cyfrowych doświadczeń, a także rozszerzenie działalności firmy na rynek produktów zdrowotnych i kosmetycznych w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
11.02.2025 15:27
Boots rozszerza swój program recyklingu blistrów po lekach
Również w Polsce blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklinguSimone van der Koelen via Unsplash

Sieć drogeryjno-apteczna Boots, po udanym pilotażu programu recyklingu blistrów w Londynie i okolicach, zdecydowała się na rozszerzenie tego programu na cały kraj. Program obejmuje wszystkie opakowania blistrowe po lekach i witaminach, został wdrożony w ponad 800 drogeriach sieci na terenie Wielkiej Brytanii.

Uczestnicy programu lojalnościowego Boots Advantage Card mogą zdobyć 100 dodatkowych punktów (o wartości 1 funta) za każde pięć pustych opakowań blistrowych, dostarczonych do placówki objętej programem, i wydaniu tam co najmniej 5 funtów.

Boots zdecydował się na szersze wdrożenie programu po tym, jak w ubiegłym roku ponad 170 tys. klientów zdecydowało się na przystąpienie do wersji pilotażowej tego projektu. W 2024 roku program funkcjonował w wybranych placówkach sieci na terenie Londynu i południowo-wschodniej Anglii.

Recykling blistrów to rozszerzenie recyklingowej inicjatywy Boots, w ramach której klienci mogą oddać pięć pustych opakowań po produktach pro-zdrowotnych i kosmetycznych w zamian za 500 punktów Advantage Card (i wydaniu co najmniej 10 funtów).

Jak podkreśliła Candice Smith, zarządzająca sektorem ESG w ramach Boots, przyjmowanie leków, suplementów i witamin w opakowaniach typu blister jest powszechną częścią codziennego życia wielu osób, szczególnie w sezonie zimowym i szczycie przeziębień.

Wiemy dzięki naszemu programowi pilotażowemu, że ludziom zależy na rozwiązaniach w zakresie recyklingu pustych blistrów, dlatego teraz rozszerzamy program na miasta w całym kraju. Nie możemy się doczekać, aż materiały pochodzące z recyklingu zyskają nowe życie jako wyposażenie i urządzenia na placach zabaw – dodała Smith.

Również w Polsce, pomimo wprowadzenia kilka lat temu Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów, blistry po lekach nadal stanowią duży problem dla recyklingu. Ponieważ blister jest na ogół połączeniem dwóch różnych surowców (aluminium i tworzywo sztuczne), nie powinno się go wyrzucać do pojemników na tworzywa sztuczne, lecz do odpadów zmieszanych. 

Czytaj też: PMR: Cyfryzacja zmienia polski rynek sprzedaży OTC i suplementów [RAPORT]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. luty 2025 18:55