StoryEditor
Drogerie
02.08.2024 09:39

Hebe: dwie nowe drogerie otwarte jednego dnia

Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu / Hebe
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu / Hebe
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu / Hebe
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu / Hebe
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Otwarcie drogerii Hebe w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Gallery

Sieć Hebe zaplanowała na 2024 r. otwarcie 30 drogerii i konsekwentnie realizuje ten plan. Minęły dwa dni sierpnia, które przyniosły drogerie w dwóch nowych lokalizacjach.

Drogeryjna sieć Hebe zakończyła pierwsze półrocze 2024 r. z wynikiem sprzedaży  271 mln euro (wzrost o 30,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku) oraz z liczbą 361 sklepów (323 rok wcześniej).

Czytaj więcej: Hebe z dwucyfrowym wzrostem po pierwszym półroczu 2024

Na cały 2024 r. zaplanowane jest otwarcie 30 nowych sklepów (w pierwszym półroczu zostało otwartych 17 i jeden zamknięty) i Hebe konsekwentnie realizuje swój plan.

W lipcu sieć otworzyła drogerię w Szczecinku, Białymstoku i Łodzi. Pierwsze dwa dni sierpnia przyniosły już dwa kolejne otwarcia. 1 sierpnia została otwarta drogeria Hebe w Galerii Neptun w Starogardzie Gdańskim, przy ul. Pomorskiej 7. Tego samego dnia  została także otwarta drogeria w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu.  

 

W obu nowych drogeriach w pierwszych dniach po ich otwarciu klienci korzystają ze specjalnych akcji promocyjnych i niższych cen.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. maj 2025 21:30