StoryEditor
Drogerie
28.02.2023 00:00

Hebe otworzy w tym roku swoje drogerie w Czechach i na Słowacji [NASZ NEWS]

Hebe prowadzi w Polsce ponad 300 drogerii. Pierwsze sklepy w Czechach i na Słowacji otworzy prawdopodobnie w ciągu najbliższych 6 miesięcy / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Hebe w tym roku otworzy trzy sklepy stacjonarne w Czechach  i jeden na Słowacji – dowiedziały się Wiadomości Kosmetyczne. Byłaby to realizacja planów ekspansji zagranicznej Hebe zapowiadanej już w 2020 r. 

Pedro Soares Dos Santos prezes zarządu i CEO Grupy Jeronimo Martins zapowiadał wejście Hebe do Czech i Słowacji już na początku 2020 r. Podkreślał, że wejście Hebe do Czech i Słowacji jest naturalnym krokiem ze względu na sąsiedztwo z Polską. Mówił wówczas, że w kontekście rozwoju e-sklepu Hebe, który prowadzi działalność transgraniczną, uruchomienie sklepów fizycznych w tych krajach będzie generowało synergie między tymi projektami.

W realizacji tych planów przeszkodziła pandemia. Hebe wykorzystało jednak ten czas na bardzo intensywny rozwój kanału online. Sprzedaż online Hebe w 2021 r. osiągnęła 13 proc. udział w całości sprzedaży i wartość 165 mln zł. W porównaniu do 2020 roku wzrost sprzedaży online wyniósł 87,3 mln zł.  

2022 r. sieć zamknęła z wynikiem sprzedaży 358 mln euro i 315 drogeriami w Polsce. Online stanowił w 2022 r. już ok. 14 proc. całkowitej sprzedaży sieci.

Czytaj więcej: Hebe potwierdza dobry kurs. Dwucyfrowy wzrost w 2022 r. i 315 drogerii  

W sprawozdaniu obrotowym za rok 2020/2021 spółka podkreśliła, że Hebe zamierza utrzymać swój omnichannelowy charakter, zająć pozycję lidera w e-commerce na rynku kosmetycznym oraz otworzyć sklepy w Czechach i na Słowacji. I to stało się już faktem. Platformy sprzedażowe Hebe w obu krajach działają, zostały uruchomione pod koniec 2022 r. po okresie próbnym. 

Czytaj więcej: Hebe uruchomiło platformę sprzedażową w Czechach  

Jak dowiedziały się Wiadomości Kosmetyczne, teraz przyszedł czas na otwieranie sklepów stacjonarnych. Dostawcy potwierdzają, że w tym roku Hebe otworzy 3 sklepy stacjonarne w Czechach i jeden na Słowacji. Z naszych informacji wynika, że ma się to stać w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Sieć zamierza przenieść na rynki zagraniczne wszystkie najlepsze doświadczenia ze sklepów Hebe otwieranych w Polsce, w tym kasy samoobsługowe. 

Magazyny Hebe znajdują się w Polsce i stąd realizowane są dostawy na wszystkie rynki. Producenci, którzy chcą wprowadzić swoje produkty do sklepów do Czech i na Słowacji już przygotowują ich etykiety w trzech językach. 

Zwróciliśmy się do Hebe z pytaniami o plany rozwoju i ekspansji sieci, także na rynkach zagranicznych. Nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi. 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.08.2025 10:14
Hebe otworzyło w Czechach piątą drogerię
Otwarcie Hebe w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové (Czechy)Hebe mat.pras.

W Czechach działa już piąta placówka pod szyldem Hebe – pod koniec lipca sieć uruchomiła swoją drogerię w centrum handlowym Aupark w Hradec Králové. Hebe, należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, poza Polską i Czechami działa również na Słowacji.

Od wejścia na rynek czeski w 2022 roku nasza obecność w Czechach stale się umacnia – po sukcesie sklepów w Pradze i Ostrawie, rozszerzamy działalność o kolejne miasto, oferując klientom szeroki asortyment kosmetyków i produktów do pielęgnacji, a także profesjonalne doradztwo i nowoczesne doświadczenia zakupowe” – pochwaliło się Hebe we wpisie na LinkedIn.

W Czechach Hebe obecne jest od grudnia 2023 roku, kiedy to w ciągu miesiąca otwarto dwa sklepy sieci w Pradze. Trzecia drogeria (również zlokalizowana w stolicy Czech) działa od listopada 2024 roku, czwarta powstała w Ostrawie.

Z kolei na Słowacji działają na razie dwie drogerie Hebe – najnowsza z nich, uruchomiona w grudniu 2024 roku, mieści się w centrum handlowym Eperia w Prešovie. Pierwsza w tym kraju drogeria Hebe otworzyła się dwa miesiące wcześniej w centrum handlowym Eurovea w centrum Bratysławy.

To ważny krok dla międzynarodowego rozwoju Hebe. Odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów, oferując dostęp do szerokiego asortymentu produktów w zakresie pielęgnacji i makijażu. Otwarcie nowej lokalizacji umożliwia nam bycie jeszcze bliżej klientów  – komentowało Hebe otwarcie swoich drogerii na Słowacji.

Największymi graczami na słowackim rynku drogeryjnym są obecnie takie sieci jak Drogerie DM, 101 Drogerie oraz drogeria Teta.

Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji, Hebe prowadzi również sprzedaż za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Jeśli chodzi o rozwój sieci w Polsce, to na 2025 rok Hebe zapowiada otwarcie ok. 30 nowych sklepów. W roku ubiegłym Hebe otworzyło w naszym kraju 36 nowych sklepów i zamknęło trzy placówki.

Więcej o rozwoju sieci w Polsce: Hebe podsumowuje I. półrocze: sieć ma w Polsce 382 drogerie, a sprzedaż – wzrosła

Należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins (właściciela popularnej w Polsce Biedronki) Hebe jest jedną z największych sieci drogeryjnych, działających w Polsce. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w 2011 roku przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Internetowa drogeria Hebe.pl ruszyła 17 lipca 2019 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.08.2025 12:39
dm Drogerie Markt rozwija technologiczne ramię firmy w Polsce
Sklep DM Drogerie MarktDM Drogerie Markt

W tegorocznym rankingu Stern x Statista Employer Study 2025 dm Drogerie Markt zajęła pierwsze miejsce na liście najlepszych pracodawców w Niemczech, wyprzedzając globalnych liderów branży technologicznej i przemysłowej. Tytuł ten firma zawdzięcza m.in. konsekwentnemu budowaniu środowiska pracy opartego na wartościach i szacunku wobec pracowników.

Technologicznym centrum rozwoju dm jest spółka dmTECH, która wspiera transformację cyfrową sieci drogeryjnej w 14 krajach Europy. Polska stała się pierwszym międzynarodowym oddziałem dmTECH – centrum operacyjnym odpowiedzialnym za wdrażanie projektów IT oraz cyfrową obsługę klientów i pracowników. Tylko w pierwszym roku działalności w Polsce firma zatrudniła niemal 50 osób, a w kolejnych latach planuje dalsze rozszerzanie działalności i zespołów technologicznych.

Mimo spowolnienia w branży IT, dmTECH nadal się rozwija. W 2024 roku liczba ofert pracy IT w Polsce spadła o 9 proc. rok do roku, a udział ofert dla juniorów zmniejszył się z 5,38 proc. do 4,79 proc. – wynika z raportu Just Join IT i NiX. W tym kontekście strategia dmTECH, zakładająca inwestycję w stabilne i długofalowe relacje z pracownikami, okazuje się skuteczna. Firma kontynuuje rozwój programów dla młodych specjalistów – od ponad 20 lat w Niemczech, a od września 2025 roku także w Polsce, ruszając z inicjatywą University TECH Talents.

Na konkurencyjnym rynku pracy IT, szczególnie w regionach takich jak Wrocław czy Kraków, gdzie aż 40 proc. nowych umów to kontrakty B2B, dmTECH stawia na elastyczność i autonomię. Pracownicy sami wybierają formę współpracy – B2B lub umowę o pracę – oraz benefity dostosowane do swoich potrzeb. Dodatkowo cenią sobie kulturę dialogu i realny wpływ na sposób organizacji codziennej pracy. Firma rozwija również projekty z zakresu sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii retailowych, co wzmacnia jej atrakcyjność jako pracodawcy przyszłości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 07:37