StoryEditor
Drogerie
05.06.2023 00:00

Hebe z Gwiazdą Jakości Obsługi jako jedyna drogeria w finale rankingu

Hebe wielokrotnie sięgało także po nagrodę w rankingu Drogeria Roku prowadzonym przez Wiadomości Kosmetyczne / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Hebe znalazła się na liście firm odznaczonych Gwiazdą Jakości Obsługi 2023. Jest jedyną firmą z kategorii „drogerie, perfumerie", której przyznano ten znak w tym roku. 

Hebe – sieć drogeryjna licząca już ponad 300 placówek – po raz kolejny znalazła się w gronie laureatów nagrodzonych Gwiazdą Jakości Obsługi. Wyróżnienie przyznawane jest co roku na podstawie badania satysfakcji konsumentów.

Polski Program Jakości Obsługi prowadzony jest od 2008 r. Korzystając ze specjalnej multiplatformy konsumenci mogą oceniać ponad 40 tys. firm z ponad 200 branż, mając realny wpływ na podnoszenie standardów obsługi. Na podstawie zebranych w ciągu całego roku danych, wyróżnione zostają firmy, które uzyskały najwyższy wskaźnik jakości. Sondaż wspierany jest dodatkowym badaniem ankietowym metodą CAWI przeprowadzanym na reprezentatywnej grupie respondentów, a finaliści konkursu wyłaniani są spośród tych, którzy wyróżnili się na tle średniej wyników w swojej branży.

Organizatorem Polskiego Programu Jakości Obsługi jest grupa VSC specjalizująca się w badaniach Secret Client.

Podczas gali rozdania Gwiazd Jakości Obsługi 2023, która odbyła się 25 maja w Narodowym Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, zespół reprezentujący Hebe odebrał nagrodę z rąk prezesa Polskiego Programu Jakości Obsługi - Mirosława Bartonia. 

W tegorocznym rankingu na liście laureatów znalazło się 41 firm, które zostały wyróżnione Gwiazdą Jakości Obsługi 2023 w 17 kategoriach. W kategorii drogerie i perfumerie jest to Hebe. – (...) Nagroda to sukces całego zespołu, który każdego dnia dba o satysfakcję naszych klientów. Przyjmujemy ją jako motywację do dalszego rozwoju i doskonalenia naszych usług – skomentował Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe.

W kategorii „zakupy spożywcze (hipermarkety, supermarkety, sklepy spożywcze)" konsumenci wskazali mi.in. na sieci Kaufland i Lidl. Natomiast w  kategorii „portale internetowe i serwisy e-commerce" konsumenci m.in. na Allegro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. lipiec 2025 09:39