StoryEditor
Drogerie
08.02.2024 16:36

Jak drogerie zachęcają do zakupów walentynkowych upominków?

Pięc dni przed świętem w sklepie Yves Rocher, ale też w wielu innych markowych butikach, perfumeriach i drogeriach, pojawiły się walentynkowe dekoracje i promocje / wiadmoscikosmetyczne.pl
Na pięć dni przed świętem zakochanych w większości drogerii, perfumerii i markowych sklepów kosmetycznych widać promocje lub choćby delikatne sugestie zachęcające do obdarowania swojej drugiej połówki. Spójrzmy co proponują detaliści.

Przemierzając warszawską Galerię Mokotów (Westfield Mokotów) najpierw natknęłam się na sklep Yves Rocher, który przypomniał mi, że za kilka dni świętujemy walentynki. Przy tej okazji na specjalnie przygotowanym standzie znalazłam kilka prezentowych propozycji, nie tylko dla kobiet.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Jako promocję marka zaproponowała perfumowany żel pod prysznic gratis przy zakupie zapachu.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Później minęłam butik Givenchy i stoisko Samarite, na których nie było walentynkowych ofert. Aż dotarłam do The Body Shop, który kusił girlandą serc.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Zachęcał też, by poznać i pokochać masła do ciała marki. Ich cena z okazji walentynek to 40 zł zamiast 100 zł, więc chyba warto.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

W serca ubrał się też Douglas, zachęcając do zakupu perfum ze zniżką do 30 proc.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Walentynkowe superceny dotyczą wybranych zapachów i pielęgnacji dla kobiet i mężczyzn.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

A oferta perfum przedstawia się następująco:

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Kontigo z okazji walentynek radzi: Pokochaj siebie! A do zakupów zachęca 40-proc. rabatem na pielęgnację, makijaż i suplementy.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Super-Pharm pięć dni przed walentynkami jakoś wyraźnie nie odnotował tego święta, choć za kasami sporą część regałów zajęły czekoladki Lindt w walentynkowym kolorze.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Natomiast Rossmann z okazji walentynek postawił na pielęgnację włosów.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Na pięć dni przed świętem zakochanych sieć kusi m.in. promocją na kosmetyki OnlyBio.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Oprócz tego oferuje różnorodne walentynkowe gadżety, w tym poduszki, długopisy oraz akcesoria kuchenne

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Ale także seksowną bieliznę:

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

W butiku L’Occitane serduszkowym aplikacjom towarzyszy premiera limitowanej kolekcji o zapachu kwiatu wiśni i truskawki.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Oprócz wody toaletowej, do wyboru są w niej mgiełki, perfumowane żele pod prysznic i mleczka do ciała, a nawet krem do rąk. Marka zachęca do kupowania pojedynczych produktów lub większych zestawów w ozdobnych pudełkach.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Na specjalnie opakowane zestawy postawił też butik marek La Mer, Estée Lauder i Clinique.

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

Także wybrane zapachy kuszą pięknymi limitowanymi opakowaniami, przygotowanymi specjalnie z myślą o walentynkowym upominku.  

image
wiadmoscikosmetyczne.pl

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 07:32