StoryEditor
Drogerie
11.06.2021 00:00

Natura kontynuuje akcję szczepień. Tym razem czeka na rodziny swoich pracowników

Pierwsze szczepienia pracowników w Naturze rozpoczęły się 13 maja. Z jednodawkowego preparatu J&J mogły wtedy skorzystać osoby zatrudnione w firmie. Od dziś (piątek 11 czerwca) zaszczepić się mogą także członkowie ich rodzin.

W dniach 10-11 czerwca Natura zdecydowała się szczepić już nie tylko pracowników, ale też zainteresowanych z ich otoczenia (rodziny i przyjaciół).

– Kilka dni przed akcją zaprosiliśmy pracowników na webinar z możliwością zadania pytań dr Natalii Rogińskiej. Rozmawialiśmy o składzie szczepionek, o przeciwskazaniach, czy odporności zbiorowej. Pani doktor z ogromną cierpliwością i jak zawsze z uśmiechem odpowiedziała na wszystkie nasze pytania i rozwiała wszelkie wątpliwości – poinformowała portal wiadomoscikosmeyczne.pl Kinga Furmanek-Tul, manager ds. komunikacji Drogerii Natura.

W czwartek 10 czerwca w biurze spółki Natura została wydzielona specjalna sala, w której na na chętnych do szczepienia czekał lekarz i ratownik medyczny.

– Zainteresowanie było duże, szczególnie ze względu na możliwość przyjęcia drugiej dawki preparatu Pfizer poza zapisami. Dzięki temu wiele osób uniknęło przymusowej podróży do często odległych przychodni, w których otrzymali pierwszą dawkę – wyjaśniła Kinga Furmanek-Tul.

W piątek 11 czerwca akcja szczepień w została przeniesiona do gabinetu i dalej otwarta jest dla bliskich pracowników spółki. Wystarczy zgłosić się na hasło: Natura. Szczepienia będą realizowane do wyczerpania zapasów szczepionki.

Szczepienia w siedzibie firm odbywają się w ramach Narodowego Programu Szczepień, który od 4 maja umożliwił zakładom pracy przeprowadzenie takiej akcji dla pracowników, współpracowników i członków ich rodzin. Warunkiem jest zebranie minimum 300 chętnych do zaszczepienia, znalezienie partnera medycznego i zgłoszenie takiej inicjatywy. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.09.2025 08:52
“Akcja menstruacja w Twojej szkole” – Biedronka wspiera uczennice
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja MenstruacjaBiedronka mat.pras.

Sieć Biedronka już od pięciu lat wspiera projekt „Akcja menstruacja w Twojej szkole”, przekazując produkty menstruacyjne marki własnej Femina do polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W nowym roku szkolnym największa sieć handlowa w kraju dostarczy ponad 1,2 mln produktów menstruacyjnych, z których będzie mogło skorzystać 121 tysięcy uczennic. Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce – zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice ze względu na brak dostępu do środków higienicznych.

Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 mln kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych, takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to niestety także Polski. 

Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation, w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji – wyjaśnia w swoim komunikacie Biedronka.

Biedronka dostarcza produkty menstruacyjne do polskich szkół

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja Menstruacja, której głównym celem jest zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice, poprzez zwiększenie dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski, tampony czy wkładki. 

image
Biedronka mat.pras.

W nowym roku szkolnym 2025/26 wsparciem zostanie objętych 680 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, gdzie trafi ponad 1,2 miliona produktów marki Femina.

Biedronka jako firma odpowiedzialna społecznie jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od pięciu lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina – wyjaśnia Julia Dmytryshyna, menedżerka ds. marketingu w sieci Biedronka

Od 2022 roku Biedronka przekazała już łącznie 4 mln produktów marki Femina do polskich szkół. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
07.09.2025 19:58
Rossmann oraz Politechnika Śląska łączą siły. Co zakłada współpraca świata nauki z biznesem?
Rossmann podpisał strategiczną umowę o współpracy z Politechniką Śląską. Partnerstwo otwiera studentom i absolwentom drzwi do pracy w CD Rossmanna w Pyskowicach Rossmann

Możliwość podjęcia pracy w Centrum Dystrybucyjnym Rossmanna w Pyskowicach, praktyki, staże, wspólne prace badawcze oraz rozwojowe, realizacja szkoleń czy warsztatów – to niektóre z korzyści, płynących z zawartej 5 września umowy pomiędzy Rossmannem a Politechniką Śląską. Wszystkie działania będą realizowane w CD Rossmanna na Śląsku.

W śląskich Pyskowicach (k. Gliwic) działa jeden z trzech magazynów detalisty w Polsce. Podpisując umowę z Politechniką Śląską Rossmann podkreśla, jak istotna jest współpraca świata biznesu ze światem nauki. 

Niezbędnym elementem symbiozy biznesu i nauki jest współpraca od samego początku. Znając swoje potrzeby, oczekiwania oraz wymienność kompetencji, łatwiej jest rozwijać biznes czy tworzyć wartościowe kierunki na uczelniach, które w przyszłości przełożą się na pewne miejsca pracy na rynku – podkreśla Jacek Przerwa, Dyrektor Działu Technicznego – Operacje w Rossmannie.

Działania skoncentrują się głównie na dwóch wydziałach Politechniki Śląskiej: Organizacji i Zarządzania oraz Automatyki, Robotyki i Informatyki.

Widzimy tu przede wszystkim możliwość uruchomienia staży o wyraźnym profilu praktycznym – takich, które łączą realne wyzwania operacyjne z rozwojem kompetencji studentów i które, jeśli obie strony będą zainteresowane, można powiązać z tematami projektów oraz prac dyplomowych. Równolegle dostrzegamy szerokie pole do dalszej współpracy: od potencjalnych pilotaży w formule „living labu”, przez obszary zielonej logistyki i gospodarki o obiegu zamkniętym, po wykorzystanie analityki danych i AI w usprawnianiu procesów. Traktujemy to porozumienie jako przestrzeń możliwości: do wymiany wiedzy, wspólnego definiowania potrzeb i stopniowego uruchamiania przedsięwzięć, które będą zarazem użyteczne biznesowo i odpowiedzialne środowiskowo – mówi prof. Sebastian Werle, prorektor ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej z Politechniki Śląskiej.

image

Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift

Najważniejsze postulaty, które wynikają z podpisanej umowy to m.in. możliwość zatrudniania studentów oraz absolwentów w CD w Pyskowicach, realizacja praktyk i staży studenckich, uzgadnianie i realizacja tematów prac inżynierskich oraz magisterskich, kreowanie prac badawczych i rozwojowych, szkolenia, warsztaty oraz wizyty studenckie w CD w Pyskowicach i Łodzi.

Jesteśmy jednym z największych pracodawców na Śląsku. Podejmując współpracę z prestiżową uczelnią możemy – jeszcze w czasie nauki na studiach – wskazywać studentom kompetencje, które przełożą się na możliwość pracy na specjalistycznych stanowiskach w naszym centrum dystrybucyjnym. Jednocześnie takie osoby mogą poznawać Rossmanna, a po obronie dyplomu, od razu rozpoczynać u nas karierę zawodową. Absolwent będzie zadowolony z atrakcyjnego i rozwojowego miejsca pracy, a firma ucieszy się, że ma u siebie młodą, ambitną osobę, która już na starcie wyróżnia się odpowiednimi umiejętnościami – wyjaśnia Marcin Mnich, Dyrektor Centrum Dystrybucyjnego Rossmanna w Pyskowicach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2025 18:18