StoryEditor
Drogerie
19.12.2017 00:00

Natura przyspiesza z projektem agencyjnym i franczyzowym

Do połowy 2018 r. sieć Natura planuje zakończyć proces remodelingu swoich drogerii. To szybciej niż wstępnie planowano. W związku z tym sieć przyspieszy też z uruchamianiem sklepów w dotychczasowym modelu agencyjnym oraz zaproponuje nowy model franczyzowy. Dzięki nim Natura chce znacząco zwiększyć udziały w rynku drogeryjnym i umocnić swoją pozycję wicelidera w Polsce.

W ramach programu Smart placówki Natury przechodzą renowację wnętrz, są odnawiane i unowocześniane. Remodelingi mają na celu dopasowanie przestrzeni drogerii do potrzeb lokalnych klientów i robienie zakupów w większym komforcie. W tym roku zmodernizowanych zostało ponad 200 drogerii, w tym 100 drogerii jest już w nowym koncepcie Smart. Program Smart to jednak nie tylko nowa identyfikacja wizualna. Zgodnie z zapowiedziami z początku 2017 r. Natura równocześnie intensywnie pracuje nad wdrażaniem nowych kategorii, prawidłowym zatowarowaniem sklepów, ciekawszą ofertą i szybszą rotacją.

Natura nie jest jednolita w swojej strukturze. Pod jej szyldem występują sklepy od 50 do 300 mkw., położone w różnych lokalizacjach, dużych i najmniejszych miastach, przy ulicach i w centrach handlowych. – Traktujemy to jako swoją przewagę konkurencyjną, ponieważ dzięki temu znamy specyfikę różnych rynków. W naszej sieci dwie trzecie placówek ma lokalizacje uliczne, a tego typu drogerie prowadzą też głównie detaliści, których będziemy chcieli zaprosić do współpracy pod szyldem Natury – mówi Monika Nowakowska, wiceprezes spółki Natura ds. commercial.

Drogerie Natura są podzielone na 6 podstawowych formatów sklepów. – Bierzemy pod uwagę lokalizację oraz powierzchnię placówek, otoczenie konkurencyjne, potencjał zakupowy lokalnych konsumentów i do tych parametrów dobieramy asortyment, by zapewnić jak najlepszy poziom rotacji w sklepach. W tym roku zmierzyliśmy wszystkie parametry i wiemy przy jakich jesteśmy w stanie osiągnąć najwyższe wskaźniki wzrostu i rentowności – zapewnia Monika Nowakowska.

W sieci Natura działa 280 drogerii. 26 to sklepy agencyjne, ale w przyszłości ma ich być więcej. W 2018 r. do sieci mają także dołączyć placówki franczyzowe. Sieć już prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami. – Obecnie zainteresowanie modelem agencyjnym jest większe z uwagi na atrakcyjne warunki przystąpienia do sieci. Nawet osoby mające doświadczenie we franczyzie często decydują się ostatecznie na model agencyjny. Jesteśmy jedyną siecią drogeryjną, która posiada model agencyjny – mówi Monika Nowakowska. (kb)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.06.2025 12:10
Boots mocno rozszerza asortyment w kategorii wellness – tego oczekują konsumenci!
Konsumenci po latach “cyfrowego przytłoczenia”, emocjonalnego zmęczenia (także po pandemii) nie szukają już tylko rytuałów piękna, ale zależy im na odzyskaniu równowagi ciała i umysłuShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Boots przed sezonem letnim wprowadza do swojej oferty aż 18 nowych marek i 300 produktów, związanych z kategorią wellness. To wynik mocnego wzrostu zapotrzebowania klientów, poszukujących nowoczesnych rozwiązań w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia. Kierunek ten potwierdza również nowy raport trendów beauty Zalando.

Na półki popularnej sieci trafią w najbliższych tygodniach takie marki jak Absolute Collagen, The Nue Co, RUCI, Hair Gain, Smart Strains i Air-Up. Niektóre z nowych propozycji (np. Humantra i Selfish) zyskały popularność dzięki social mediom, trafiając w tej sposób po raz pierwszy na półki sklepów stacjonarnych w Wielkiej Brytanii.

Boots korzysta też z nowego trendu, aby wprowadzić na rynek także marki własne wellness: HABI i Modern Chemistry. HABI skupiać się ma na budowaniu trwałych nawyków, a nie na podążaniu za szumem medialnym. Z kolei Modern Chemistry dostarcza produkty oparte na składnikach, mających wsparcie i potwierdzenie naukowe. Obie te marki zostały wprowadzone na rynek wraz z asortymentem suplementów, mają zostać rozszerzone o produkty do pielęgnacji skóry już w lipcu.

To niezwykły czas dla wellness w Boots. Obserwujemy ogromne zapotrzebowanie klientów na produkty wspierające ich cele zdrowotne i urodowe, ale od wewnątrz, od strony samopoczucia – potwierdza Kirstie Thorley-Mitchell, zarządzająca kategorią wellness w Boots, cytowana przez portal theindusty.beauty. – Wszystkie nasze nowe produkty wellness są starannie selekcjonowane, uważnie przyglądamy się temu, co jest popularne na platformach mediów społecznościowych, takich jak TikTok, a także produktom, które są po prostu wysoce skuteczne – dodaje managerka.

Jak podkreśla, nowe marki własne Boots z kategorii wellness są przykładami na to, że zdrowie może spotykać się z pięknem w ramach jednej, holistycznej oferty marki, oferującej suplementację obok pielęgnacji skóry.

Zobacz też: Alina Korytkowska, Natural Face: Masaż twarzy i kinesiotaping. Co to nam daje i o co ten cały szum?

W opinii wielu ekspertów z branży beauty, konsumenci po latach “cyfrowego przytłoczenia”, emocjonalnego zmęczenia (także po pandemii) nie szukają już tylko rytuałów piękna, ale zależy im na odzyskaniu równowagi ciała i umysłu. Ten kierunek potwierdza też opublikowany kilka dni temu raport Zalando, wskazujący, że punkt ciężkości przesuwa się w stronę poszukiwania harmonii i regeneracji ciała.

Na prowadzenie wychodzi uproszczenie rutyn pielęgnacji, produkty i rozwiązania łagodzące stres, pomagające zrelaksować się, wyciszyć i zminimalizować chaos codziennego życia.

Zobacz więcej: Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
11.06.2025 07:51
Kampania NOWE, czyli Rossmann wprowadza serie produktów z influencerkami
Produkty do makijażu Everybody London powstały we współpracy Rossmanna z Aleksandrą SosfąRossmann

Ewa Chodakowska, Aleksandra Sosfa oraz Maxineczka to twarze najnowszej kampanii NOWE, pokazującej nowości w Rossmannie. Ewa Chodakowska prezentuje swoją pierwszą linię perfum, Maxineczka – szeroką paletę produktów BrushUp!, a Aleksandra Sosfa – makijażowe Everybody London.

Każdy z produktów NOWE wyróżnia się na rynku, pokazując nowe trendy. Zdecydowana większość z nich jest dostępna na wyłączność w Rossmannie.

Popularne influencerki i nowe trendy

Ewa Chodakowska i jej marka BeBio Cosmetics stworzyły pierwszą linię perfum. Są bardzo trwałe i  idealne dla osób, które pragną przygód, wolności i nieustannie poszukują nowych inspiracji. Marka przygotowała w sumie pięć kompozycji zapachowych, odzwierciedlających inne emocje, energie i chwile dnia – od intensywności treningu po moment relaksu i wewnętrznej harmonii.

Balsam do ust, bronzery do twarzy, róże do policzków czy mgiełka utrwalająca makijaż – to produkty Everybody London, które marka stworzyła razem z Aleksandrą Sosfą. Nawilżający balsam do ust czy  mgiełka utrwalająca makijaż to niezbędny element w każdej kosmetyczce.

Zobacz też: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Bronzery (light lub medium) są przygotowane z myślą o osobach o różnych karnacjach skóry np. jasnej lub średniej. 

BrushUp! to z kolei kosmetyki do makijażu. Do stworzenia pierwszej, inauguracyjnej kolekcji inspirowanej pięknem, marka zaprosiła Joannę Ferdynus-Gołuszko, znaną jako Maxineczka. W Rossmannie klientki znajdą m.in. pudry, błyszczyki do ust, konturówki, kredki do oczu czy mgiełkę utrwalającą makijaż.

NOWE pokazuje wyróżniki i pozwala odkrywać nowości

Rossmann postawił na swoją eksperckość: wskazuje unikatowe wyróżniki produktów (np. składniki, wykorzystanie innowacyjnych technologii, design, współpracę z influencerkami). Mówi klientom, że codziennie mogą odkryć coś wyjątkowego. 

Kampania kierowana jest do osób, które śledzą trendy i próbują nowych rzeczy, znają markę Rossmann, która inspiruje do poszukiwania nowości.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. czerwiec 2025 13:06