StoryEditor
Drogerie
26.01.2021 00:00

Niemieckie drogerie dm wraz z UNESCO budują sieć stacji do badania klimatu

Drogerie dm budują sieć stacji klimatycznych w szkołach objętych patronatem UNESCO. Dane z nich pochodzące umożliwiają globalną wymianę informacji na temat zmian klimatu.

Stacje klimatyczne, sfinansowane przez sieć niemieckich drogerii dm, powstają w 13 szkołach objętych patronatem UNESCO. Mają umożliwić młodym ludziom wgląd w to, co dzieje się z klimatem. Ponadto dostarczają dokładnych danych klimatycznych do globalnej wymiany naukowych informacji. Zostały zaprojektowane przez Katedrę Obserwacji Ziemi i Geokomunikacji Światowego Dziedzictwa i Rezerwatów Biosfery UNESCO na Uniwersytecie Edukacyjnym w Heidelbergu.

–  Działalność drogerii polega na dostarczaniu produktów pomagających zdać o zdrowie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy stało się jasne, że zdrowie zależy również od naszego środowiska. Badania pokazują, że nienaruszone ekosystemy mogą zmniejszyć częstość występowania chorób zakaźnych na skalę pandemii – powiedział Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający dm, wyjaśniając powody zaangażowania drogerii dm w projekt.

Stacje gromadzą dane dotyczące temperatury powietrza, wilgotności, opadów, kierunku i prędkości wiatru.

Sieć szkół UNESCO w Niemczech składa się z około 300 placówek edukacyjnych. Współpracują one z ponad 12 tys. szkołami objętych patronatem organizacji w 182 krajach.

Drogerie dm to sieć obejmująca ponad 3,7 tys. sklepów w Europie. Sprzedaż w 13 krajach europejskich w roku finansowym 2019/2020 została zamknięta kwotą 11,5 mld euro. W Niemczech w tym samym czasie sprzedaż wyniosła 8,5 miliarda euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. czerwiec 2025 03:00