StoryEditor
Drogerie
28.11.2022 00:00

Ostrzeżenie GIS: Rossmann wycofuje świąteczny produkt ze sprzedaży

Sieć Rossmann była zmuszona wycofać ze sprzedaży świąteczny produkt, w którym wykryto toksyczne ołów i kadm.

Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) wydał ostrzeżenie dotyczące produktów dostępnych w sieci drogerii Rossmann, która sprzedaje nie tylko kosmetyki. Chodzi komplet szklanek ze świątecznym motywem bałwanka. Na obrzeżach szklanek stwierdzono wysokie stężenie ołowiu i kadmu.

Szczegóły dotyczące produktu:

Nazwa produktu: eloy Christmas szklanka 300 ml 2 szt

Nr partii: 061132 170

Nr kodu kreskowego: 8 720573 443425

Importer: Koopman International b.v. Distelweg 88, 1031-HH Amsterdam, Holandia

Dla: Rossmann SDP sp. z o.o., ul. Św. Teresy 109, 91-222 Łódź

Wyprodukowano w Chinach

Rossmann wstrzymał sprzedaż szklanek, sieć wycofała je ze sklepów stacjonarnych oraz internetowego. GIS ostrzega przed używaniem szklanek do kontaktu z żywnością.

Państwowa Inspekcja Sanitarna prowadzi postepowanie wyjaśniające.

Kadm nawet przy bardzo niskich stężeniach w organizmie jest pierwiastkiem o wysokiej toksyczności.
Jego toksyczne działanie polega na zaburzeniu czynności wątroby, nerek i innych organów, funkcji rozrodczych, deformacji kości oraz wywoływaniu zmian nowotworowych (zwłaszcza nerek i gruczołu krokowego, co prawdopodobnie wiąże się z indukcją w nich reakcji zapalnej.

Ołów znajduje się niemal wszędzie: w niewielkich ilościach w niektórych zabawkach, ubraniach, kosmetykach, biżuterii czy przyborach kuchennych. Może też przedostać się do żywności poprzez glebę lub wodę. Nazywany jest cichym zabójcą. Długotrwała ekspozycja na ołów wpływa na rozrodczość, powoduje zburzenia emocjonalne i układu nerwowego, a także układu sercowo-naczyniowego oraz odpornościowego. Ma negatywny wpływ na koncentrację uwagi, pamięć, może zwiększać agresję.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.02.2024 15:42
Gazetki których sieci drogeryjnych przeglądają klienci i jakich produktów w nich szukają?
Zainteresowanie ofertami gazetek drogeryjnych wyraźnie rośnie rok do rokuwiadomoscikosmetyczne.pl
Grupa Blix zebrała dane na temat preferencji konsumentów przeglądających gazetki promocyjne sieci drogeryjnych. Widać z nich, które gazetki, a tym samym promocje, których sieci drogeryjnych docierają do największej liczby konsumentów. Ciekawe są też informacje, jakich produktów w gazetkach drogeryjnych szukają klienci. Czy na pewno kosmetyków?

Gazetki reklamowe wydawane przez sieci drogeryjne są nadal bardzo dobrym nośnikiem promocji, a ich zasięgi zwiększyły aplikacje grupujące i monitorujące gazetkowe oferty w elektronicznej formie.  

Grupa Blix udostępniła nam dane za 2023 r. dotyczące gazetek drogeryjnych, które dostępne są w jej aplikacji.

Z raportu wynika, że wyraźnie rośnie zainteresowanie gazetkami handlowymi drogerii. Liczba wyświetleń gazetek drogeryjnych wzrosła w 2023 r. o ponad połowę w stosunku do 2022 r.

image
Blix

Częstotliwość przeglądania gazetek drogeryjnych świadczy o trzech sezonach sprzedażowych: wiosna, wakacje, oraz okres Świąt Bożego Narodzenia. Największe zainteresowanie ofertami z gazetek występuje w listopadzie.

image
Blix

5 sieci drogeryjnych odpowiada za 85 proc. wyszukiwań gazetek w sieci. Wszelkie rekordy bije Rossmann. Na drugim miejscu znajduje się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

image
Blix

Jakich produktów w 2023 r. najczęściej szukali w gazetkach drogeryjnych dostępnych w aplikacji Blix klienci? Pięć pierwszych miejsc w zestawieniu zajmują: marka Pampers, następnie mleko Bebilon, papier toaletowy, tabletki do zmywarki i płyn do płukania Lenor.

Czytaj także: Kupony rabatowe Rossmanna i Hebe wśród najczęściej wykorzystywanych przez klientów

Zestawiając ze sobą 2023 r. do 2022 r. widać, którymi produktami zainteresowanie wyraźnie rosło. Były to zapachy Old Space, farby do włosów, płyn do płukania Lenor i płyny do płukania w ogóle oraz papier toaletowy.

image
Blix

Aż 92 proc. przeglądających gazetki drogeryjne w aplikacji Blix to kobiety.

image
Blix

Dwie największe grupy konsumentek najbardziej aktywnych w poszukowaniu gazetkowych ofert to osoby w wieku 25-34 lata oraz 35-44 lata.

image
Blix

Popularność gazetek handlowych rośnie, ponieważ klienci szukają oszczędności. Po najczęściej wyszukiwanych produktach widać, jakie kategorie produktów i jakie konkretnie marki warto szczególnie umieszczać w gazetkach. To one będą przyciągały uwagę konsumentów do sieci drogeryjnej i do pozostałej proponowanej przez nią oferty.

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
23.02.2024 13:55
Hebe promuje produkty z kategorii pielęgnacji włosów. Obniżkom cen towarzyszy katalog z poradami
Obniżki w Hebe w czasie obowiązywania oferty z katalogu „Piękne włosy jak od fryzjera” dotyczą m.in. produktów marek Yumi, Sessio, Prosalon, Sielanka i CeCe of Swedenwiadomoscikosmetyczne.pl
Hebe przygotowało katalog „Piękne włosy jak od fryzjera”, w którym prezentuje asortyment produktów do włosów dostępny w atrakcyjnych cenach. Znalazły się w nim zarówno profesjonalne produkty salonowe, jak i kosmetyki naturalne, a także porady zawierającej najnowsze kosmetyczne trendy w pielęgnacji, stylizacji i regeneracji. Oferta promocyjna obowiązuje do 13 marca.

Sieć Hebe, swoim najnowszym katalogiem zatytułowanym „Piękne włosy jak od fryzjera” pragnie zwrócić uwagę na swoją promocyjną ofertę w zakresie pielęgnacji, regeneracji i stylizacji włosów. Wśród produktów zaoferowanych w atrakcyjnych cenach znalazły się hity drogerii, czyli kosmetyki do włosów kręconych i farbowanych, kosmetyki japońskie oraz naturalne. Katalog  zawiera też informacje dotyczące zwiększania objętości włosów, stylizacji i termoochrony, a także trendów związanych z odżywianiem i nawilżaniem włosów.

Fanom salonowej pielęgnacji włosów Hebe proponuje produkty takich marek jak: Wella Professionals, Joico, Olaplex, Biacré, Fanola, CHI i Prosalon.

Zwolennikom klasyków prosto z Azji poleca japoński rytuał pielęgnacji, w którym szczególną rolę pełni przede wszystkim zdrowa skóra głowy. W promocyjnej ofercie klienci znajdą takie produkty, jak nawilżająco-odżywczy szampon do włosów z sześcioma rodzajami masła i syropem klonowym Ahalo Butter Rich Moist Repair, nawilżająca keratyna do włosów Nadeshiko, szampon i odżywka do włosów The Aminorum, kuracja do włosów Salon Link czy peeling do skóry głowy Cocopalm Polynesian SPA.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Obniżki dotyczą też produktów marek Yumi, Sessio, Prosalon, Sielanka czy CeCe of Sweden.

Dodatkowo konsumenci mogą wybierać z bogatej oferty produktów przeznaczonych do poszczególnych typów włosów: kręconych, farbowanych czy potrzebujących odświeżenia. Klientom, którzy do 13 marca 2024 roku zakupią dowolny produkt z katalogu „Piękne włosy jak do fryzjera” Hebe oferuje 15 proc. rabatu na akcesoria do włosów Hebe Professional.

Produkty objęte ofertą promocyjną dostępne będą do 13 marca 2024 r. w drogeriach, w sklepie internetowym hebe.pl oraz w aplikacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. marzec 2024 20:53