StoryEditor
Drogerie
31.07.2023 14:06

Produkty Pro Climate marki własnej DM nie mogą już być oznaczane jako „neutralne dla klimatu”

Opakwanie żelu pod prysznic marki włanej DM - Alverde - z serii Pro Climate zawiera informację o kompenacie środowiskowej     / mat. prasowe
Wniosek do sądu przeciwko oznaczaniu produktów Pro Climate marki własnej sieci DM jako „neutralnych dla klimatu” oraz „neutralnych dla środowiska” złożyła niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH). Sąd Okręgowy w Karlsruhe uznał go za zasadny i zobowiązał detalistę do przejrzystego informowania o swoich produktach.

Pozew Deutsche Umwelthilfe był skierowany przeciwko projektowi opakowań czterech produktów DM z serii Pro Climate, na których widniała informacja, że są one „neutralne dla klimatu” oraz „neutralne dla środowiska”. Równocześnie Jürgen Resch, dyrektor zarządzający DUH przyznał, że DM stosuje szczerą i naukowo uzasadnioną metodę w swoim podejściu do neutralności środowiskowej oraz przejrzyście o tym informuje na swoich stronach internetowych. Jednak według niego oznaczanie tych produktów jako neutralnych nie powinno mieć miejsca, bo pełna neutralność nie została osiągnięta.

DM wyjaśnia, że wszystkie produkty oznaczone pieczęcią „neutralny dla środowiska” są optymalizowane w sposób zrównoważony. Tam, gdzie było to możliwe, zmniejszono ich wpływ na środowisko. W innych przypadkach detalista kompensuje środowiskowe koszty produkcji i utylizacji produktów poprzez inwestowanie w ekologiczną modernizację zdegradowanych obszarów w środkowych Niemczech. 

– Zawsze zależało nam na rzetelnym informowaniu konsumentów, a nie na ich oszukiwaniu – zapewnia Kerstin Erbe,  dyrektor zarządzająca drogeriami DM. 

Dodaje, że sieć bierze na siebie odpowiedzialność za środowisko i będzie opracowywać przyjazne produkty i rozwiązania, aby móc zaoferować klientom bardziej zrównoważone alternatywy. 

– Promowanie świadomej konsumpcji utrudnia jednak werdykt sądu, ponieważ trudno jest przedstawić fakty w sposób przejrzysty bez stwierdzeń typu „neutralny dla klimatu” lub „neutralny dla środowiska” – wyjaśnia Kerstin Erbe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:45