StoryEditor
Drogerie
24.04.2023 00:00

Rossmann będzie sprzedawał swoje marki własne w sklepach sieci SPAR

W pierwszej kolejności w sklepach sieci SPAR mają się pojawić kosmetyki Isana - czołowej marki własnej Rossmanna / fot. materiały prasowe
Rossmann podjął współpracę z siecią spożywczą SPAR i będzie w jej sklepach sprzedawał swoje marki własne. Na razie nie w Polsce, ale gdyby tak się stało, oznaczałoby to, że dla producentów marek Rossmanna powiększy się rynek zbytu.

Jak podał „Lebensmittel Praxis” Rossmann podjął współpracę z Grupą SPAR. W sklepach tej sieci: SPAR, Eurospar i Interspar, w Austrii, ale także na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji oraz północnych Włoszech będą sprzedawane marki własne Rossmanna. Łącznie w 3 tys. placówek.

We wszystkich tych krajach sieć SPAR jest zarządzana przez firmę SPAR Osterreich-Gruppe. W Polsce licencję na zarządzanie siecią ma SPAR Group z RPA. Nie wiadomo więc, czy marki własne Rossmanna trafią także do spożywczych sklepów sieci w naszym kraju.

Według „Lebensmittel Praxis”, w związku ze współpracą Rossmanna ze SPAR w Austrii, w pierwszej kolejności do sklepów sieci trafią produkty bardzo znanej marki Isana. W Polsce jest pod nią dostępnych szereg produktów do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów – dla kobiet, dla mężczyzn i dla dzieci (Isana Kids).

Markus Kaser, członek zarządu austriackiego SPAR-a powiedział, że sieć długo szukała niedrogiej ale naprawdę dobrej alternatywy dla uznanych marek w sektorze pielęgnacji ciała oraz, że jest przekonany, że produkty Isana spełnią oczekiwania klientów.

Raoul Rossmann, prezes sieci Rossmann stwierdził, że marki własne Rossmanna docierając do innych krajów europejskich ugruntowują swoją pozycję marek międzynarodowych.

Sprzedaż produktów marek własnych Rossmanna poza drogeriami sieci sprawdziła się już w Szwajcarii w ramach współpracy z dyskontem Denner – wyjaśnia Rossmann. Dobrze układa się również niedawno zawarta współpraca z chińską siecią supermarketów Freshipp (grupa Alibaba).

Czytaj także: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 12:32