StoryEditor
Drogerie
12.10.2023 14:01

Rossmann ponownie znalazł się w gronie najbardziej efektywnych płatników CIT

Sklep sieci Rossmann (Shutterstock) / Shutterstock
Rossmann ponownie okazał się być jednym z najbardziej obciążonych płatników CIT. Firma przekazała 289 milionów złotych podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2022 do budżetu państwa. W zestawieniu Ministerstwa Finansów, Rossmann zajął drugie miejsce w kategorii firm handlowych i osiemnaste ogólnie spośród czterech tysięcy firm uwzględnionych przez MF.

Jak zawsze na czele listy największych płatników znajdują się przedsiębiorstwa państwowe oraz instytucje bankowe. Największe sumy podatku od dochodów od osób prawnych wpłaciły Orlen (4,3 mld zł), Jastrzębska Spółka Węglowa (1,3 mld zł) i Lotos (1,1 mld zł).

W kontekście firm handlowych jedynie Jeronimo Martins (właściciel sieci Biedronka i Hebe) przewyższyło Rossmanna pod względem wpłaconego podatku, sięgając 803 mln zł. Trzecią pozycję zajął Lidl, którego wpłata CIT wyniosła 254 mln zł. W zestawieniu uwzględniono niemal 4 tysiące przedsiębiorstw.

W roku 2022, Rossmann SDP wpłacił 238 milionów złotych tytułem podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) za rok 2021. Rossmann Polska ogłosił, że w całym roku 2022 przekazał łącznie 354 miliony złotych do budżetu państwa. Ta kwota składa się z 238 milionów złotych tytułem CIT za poprzedni rok, 116 milionów złotych podatku od sprzedaży detalicznej, 73 milionów złotych jako podatek PIT od wynagrodzeń pracowników zapłacony w ubiegłym roku oraz 5 milionów złotych przekazanych do samorządów jako podatki od nieruchomości.

Czytaj także: Właściciel sieci Hebe oraz Rossmann na liście największych płatników CIT

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 21:11