StoryEditor
Drogerie
01.06.2022 00:00

Rossmann pracuje nad drogerią przyszłości

Rossmann stale bada nowe możliwości, by uczynić swój biznes jeszcze nowocześniejszym. Wykorzystuje do tego nowe technologie. Rozwiązania, które już są stosowane, lub dopiero będą, firma zaprezentowała swoim pracownikom podczas drugiej edycji Dni Innowacji. Ponad 40 firm pokazało innowacje, które mogą znaleźć zastosowanie w drogerii przyszłości.

Dni Innowacji to spotkanie wewnętrzne Rossmanna, zamknięte dla prasy. Firma organizuje je dla swoich pracowników, by ich inspirować i pokazać, w jakim kierunku będzie się rozwijać.

Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, 19 maja, podczas tegorocznej edycji Dni Innowacji, ponad 40 firm zaprezentowało 150 różnych rozwiązań technologicznych.  

– Nasi pracownicy na konkretnych przykładach mogli zobaczyć najnowsze technologie, które są już wykorzystywane w biznesie, bądź niebawem będą. Zależało nam na tym, aby mogli się zainspirować i pewne pomysły wykorzystać w obszarach swojej pracy – mówi Piotr Kiszkiel, dyrektor Działu IT w Rossmannie.

W wydarzeniu wzięło udział ponad tysiąc pracowników z kilkudziesięciu działów Rossmanna. Uczestniczyli w prezentacji drogerii przyszłości. Przy jej tworzeniu wykorzystano ponad 50 innowacyjnych rozwiązań.

– Na konkretnych przykładach pokazaliśmy w jaki sposób drogeria może być jeszcze bardziej przyjazna. Przedstawiliśmy koncepcję użycia innowacyjnych technologii, które mogą ułatwić zakupy klientom, a także wesprzeć personel w codziennej pracy. Wyjaśniliśmy jak możemy automatyzować proces zakupów  w naszych sklepach – mówi Marcin Janikowski, kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Sklepów w Dziale IT w Rossmannie.

Czytaj także: Rossmann planuje w tym roku otwarcie 90 drogerii i rozbudowę magazynów regionalnych  

Podczas Dnia Innowacji odbyło się 20 wykładów. Swoje wystąpienie miał m.in. dr Maciej Kawecki, który w prelekcji pt. „Świat Lema to już nie przyszłość” opowiedział o trendach technologicznych w 2022 roku. Natomiast Jarosław Kuźniar wyjaśnił jak zmienia się technologia w komunikacji.

Dla uczestników wydarzenia stworzono specjalną aplikację wewnętrzną, która m.in. pokazywała plan stanowisk wszystkich firm, zawierała agendę, dawała możliwość potwierdzania udziału w wykładach i warsztatach.

– Sprawdzamy, czy technologie zaprezentowane podczas Dnia Innowacji przynoszą rzeczywiste korzyści klientom i pracownikom. Jesteśmy otwarci na zmiany i innowacje. Najciekawsze i najbardziej praktyczne z nich będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości – podsumowuje Piotr Kiszkiel.

Rossmann posiada niemal jedną trzecią rynku drogeryjnego w Polsce, a swój pierwszy sklep otworzył w maju 1993 roku w Łodzi. Obecnie jest największą siecią drogeryjną, prowadzi ok. 1600 sklepów. W 2015 roku sieć uruchomiła drogerię internetową, a dwa lata później ruszył Klub Rossmann i aplikacja Rossmann PL (zarejestrowanych ok. 7 mln użytkowników). Kolejnym etapem rozwoju aplikacji było uruchomienie funkcji Rossmann GO (zakupy smartfonem bez konieczności podchodzenia do kasy). Jednocześnie sieć cały czas zmienia swoje drogerie stacjonarne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.02.2025 08:00
Aplikację Rossmanna pobrało już 10 mln Polaków

Coraz więcej Polaków kupuje z aplikacją Rossmann PL, która jest najlepszym źródłem informacji o promocjach, akcjach specjalnych i organizowanych przez sieć wydarzeniach. To również przydatne narzędzie w codziennych zakupach w drogeriach.

W swoich smartfonach aplikację Rossmann PL ma już 10 mln Polaków. Nie tylko coraz więcej osób korzysta z aplikacji Rossmann PL, ale rośnie również częstotliwość jej używania. Aplikacja pełni bowiem rolę „asystenta” na zakupach: przypomina o kuponach zniżkowych, ulubionych produktach w promocji, daje możliwość zakupów Rossmann GO (bez konieczności podchodzenia do kasy, wygodna płatność przez telefon). 

Czytaj też: Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów

 – Klienci bardzo chętnie korzystają z funkcji i akcji, które dają im oszczędność na zakupach w Rossmannie: „Kupon za uśmiech” oraz „Cena z apką” – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Aby skorzystać z opcji „Kupon za uśmiech”, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w apce i uśmiechnąć się do telefonu. Po chwili wyświetli klientowi informację o specjalnej ofercie. Kupon można zrealizować w drogerii stacjonarnej do końca danego dnia. Każdego dnia (z wyjątkiem niedziel i świąt) od godziny 6.00 można, uśmiechając się do telefonu, zdobyć nowy kupon  – z innymi produktami. 

Na użytkowników (zarejestrowanych w Klubie Rossmann) czekają kupony rabatowe z atrakcyjnymi promocjami: 1+1, 2+1 lub 2+2.

„Cena z apką” to promocyjne ceny na wybrane, specjalnie oznaczone produkty. Należy ich szukać na półkach, w aplikacji i na stronie internetowej. Żeby kupić wybrany produkt w niższej cenie wystarczy zeskanować aplikację przy kasie, skorzystać z zakupów z funkcją Rossmann GO lub zrobić zakupy w drogerii internetowej Rossmann.

Czytaj też: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. luty 2025 14:23