StoryEditor
Drogerie
01.06.2022 00:00

Rossmann pracuje nad drogerią przyszłości

Rossmann stale bada nowe możliwości, by uczynić swój biznes jeszcze nowocześniejszym. Wykorzystuje do tego nowe technologie. Rozwiązania, które już są stosowane, lub dopiero będą, firma zaprezentowała swoim pracownikom podczas drugiej edycji Dni Innowacji. Ponad 40 firm pokazało innowacje, które mogą znaleźć zastosowanie w drogerii przyszłości.

Dni Innowacji to spotkanie wewnętrzne Rossmanna, zamknięte dla prasy. Firma organizuje je dla swoich pracowników, by ich inspirować i pokazać, w jakim kierunku będzie się rozwijać.

Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, 19 maja, podczas tegorocznej edycji Dni Innowacji, ponad 40 firm zaprezentowało 150 różnych rozwiązań technologicznych.  

– Nasi pracownicy na konkretnych przykładach mogli zobaczyć najnowsze technologie, które są już wykorzystywane w biznesie, bądź niebawem będą. Zależało nam na tym, aby mogli się zainspirować i pewne pomysły wykorzystać w obszarach swojej pracy – mówi Piotr Kiszkiel, dyrektor Działu IT w Rossmannie.

W wydarzeniu wzięło udział ponad tysiąc pracowników z kilkudziesięciu działów Rossmanna. Uczestniczyli w prezentacji drogerii przyszłości. Przy jej tworzeniu wykorzystano ponad 50 innowacyjnych rozwiązań.

– Na konkretnych przykładach pokazaliśmy w jaki sposób drogeria może być jeszcze bardziej przyjazna. Przedstawiliśmy koncepcję użycia innowacyjnych technologii, które mogą ułatwić zakupy klientom, a także wesprzeć personel w codziennej pracy. Wyjaśniliśmy jak możemy automatyzować proces zakupów  w naszych sklepach – mówi Marcin Janikowski, kierownik Sekcji Rozwoju Technologicznego Sklepów w Dziale IT w Rossmannie.

Czytaj także: Rossmann planuje w tym roku otwarcie 90 drogerii i rozbudowę magazynów regionalnych  

Podczas Dnia Innowacji odbyło się 20 wykładów. Swoje wystąpienie miał m.in. dr Maciej Kawecki, który w prelekcji pt. „Świat Lema to już nie przyszłość” opowiedział o trendach technologicznych w 2022 roku. Natomiast Jarosław Kuźniar wyjaśnił jak zmienia się technologia w komunikacji.

Dla uczestników wydarzenia stworzono specjalną aplikację wewnętrzną, która m.in. pokazywała plan stanowisk wszystkich firm, zawierała agendę, dawała możliwość potwierdzania udziału w wykładach i warsztatach.

– Sprawdzamy, czy technologie zaprezentowane podczas Dnia Innowacji przynoszą rzeczywiste korzyści klientom i pracownikom. Jesteśmy otwarci na zmiany i innowacje. Najciekawsze i najbardziej praktyczne z nich będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości – podsumowuje Piotr Kiszkiel.

Rossmann posiada niemal jedną trzecią rynku drogeryjnego w Polsce, a swój pierwszy sklep otworzył w maju 1993 roku w Łodzi. Obecnie jest największą siecią drogeryjną, prowadzi ok. 1600 sklepów. W 2015 roku sieć uruchomiła drogerię internetową, a dwa lata później ruszył Klub Rossmann i aplikacja Rossmann PL (zarejestrowanych ok. 7 mln użytkowników). Kolejnym etapem rozwoju aplikacji było uruchomienie funkcji Rossmann GO (zakupy smartfonem bez konieczności podchodzenia do kasy). Jednocześnie sieć cały czas zmienia swoje drogerie stacjonarne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
10.05.2024 14:31
Nowe centrum logistyczne Rossmanna otwarto w Burgwedel
Nowe centrum logistyczne oferuje Rossmannowi szereg udogodnień umożliwiających efektywniejsze działanie.Rossmann
27 kwietnia 2024 roku sieć drogerii otworzyła nowe centrum logistyczne Rossmann w Burgwedel. Po ponad dwóch latach budowy i inwestycji o wartości ponad 100 milionów euro, ultranowoczesne centrum dystrybucyjne ma stanowić decydujący krok w dalszym rozwoju logistyki niemieckiej sieci drogeryjnej.

Budynek o obszarze blisko 42 000 metrów kwadratowych znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie centrali Rossmann. Innowacje wprowadzone w tym obiekcie przyczyniły się do wzrostu produktywności o 20 procent, co firma uznaje za korzystne dla procesów pracy. Przykłady takich rozwiązań to sieciowe systemy logistyczne, ergonomiczne zaprojektowanie miejsca pracy i automatyzacja skomplikowanych części procesów.

Magazyn został wzniesiony zgodnie z normami Niemieckiej Rady Budownictwa Zrównoważonego (DGNB) i wyposażony w instalację fotowoltaiczną, pokrywającą nawet 100 procent bazowego zapotrzebowania na energię, z możliwością oddawania jej nadwyżek do sieci energetycznej. Dodatkowo, zielone dachy oferują izolację, chłodzenie oraz filtrację drobnych zanieczyszczeń powietrza, tworząc także habitat dla lokalnej flory i fauny. Energooszczędność budynku zwiększają także poprawione właściwości izolacyjne jego elementów oraz oświetlenie LED z detekcją światła dziennego. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii umożliwia uniknięcie stosowania paliw kopalnych.

W ramach współpracy z Centrum Ochrony Środowiska w Hanowerze zrealizowano także inicjatywy wspierające różnorodność biologiczną, co zaowocowało zdobyciem certyfikatu INSECT Respect. Systemy ochrony przed wodą, w tym szczelna konstrukcja zbiornika oraz kontrolowane odwodnienie, zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo budowli.

Czytaj także: W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2024 10:06