StoryEditor
Drogerie
10.05.2023 00:00

Rossmann w Niemczech daleko za technologicznymi rozwiązaniami Rossmanna w Polsce

W Polsce kasy samoobsługowe są standardem we wszystkich drogeriach Rossmanna / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann Polska zainstalował kasy samoobsługowe we wszystkich swoich drogeriach. To rozwiązanie standardowe. W Niemczech natomiast ten proces dopiero trwa. Do końca roku drogeryjny potentat chce mieć kasy samoobsługowe w jednej trzeciej sklepów. Wprowadzi też etykiety elektroniczne i testuje popularną w Polsce usługę „Scan & Go”.

Jak donosi „Lebensmittelzeitung” sieć Rossmann do końca bieżącego roku chce zainstalować w swoich kolejnych drogeriach w Niemczech kasy samoobsługowe oraz wprowadzić elektroniczne metki.

Obecnie kasy samoobsługowe są dostępne dla klientów w 340 drogeriach Rossmann w Niemczech, do końca roku mają zostać zainstalowane w około 300 kolejnych lokalizacjach. W sumie jedna trzecia drogerii Rossmann pod koniec 2023 r. byłaby wyposażona w samoobsługowe kasy.

W każdej drogerii mają znajdować się 2 do 4 kas samoobsługowych, które mają odciążyć pracowników obsługujących tradycyjne kasy.

Sieć zapowiada także zastąpienie w kolejnych drogeriach tradycyjnych cenówek przy półkach elektronicznymi. Jak informuje „Lebensmittelzeitung” do końca 2023 r. mają one być wprowadzone w 100 drogeriach w Niemczech.

W Polsce od dwóch lat dostępna jest usługa „Scan & Go”, zintegrowana z aplikacją Rossmann PL, która umożliwia samodzielne skanowanie smartfonem produktów przy półce i następnie jedynie zapłacenie za nie przy kasie z wygenerowanej listy zakupów. W Niemczech od 2021 r. trwają testy i Rossmann nie zadecydował, czy wprowadzi tę usługę do sieci na masową skalę.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce. Prowadzi blisko 1700 drogerii. Zapowiada otwarcie 100 nowych w tym roku. Tempo wzrostu sprzedaży sieci w 2022 roku było wyższe od planowanego, a obroty netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 11 409 775 696,96 zł. W stosunku do roku 2021 nastąpił 18,7 proc. wzrost.

Czytaj więcej: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

Warto dodać, że kasy samoobsługowe są domeną polskiego rynku. Ich dostępność i popularność była także zaskoczeniem dla niemieckiej sieci DM, która w kwietniu ub.r. weszła do Polski (największy konkurent Rossmanna) i było to impulsem do rozpoczęcia ich instalacji przez detalistę w Niemczech.

Czytaj: Kasy samoobsługowe to cecha polskiego rynku, która zaskoczyła nowego gracza

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 14:54