StoryEditor
Drogerie
10.05.2023 00:00

Rossmann w Niemczech daleko za technologicznymi rozwiązaniami Rossmanna w Polsce

W Polsce kasy samoobsługowe są standardem we wszystkich drogeriach Rossmanna / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann Polska zainstalował kasy samoobsługowe we wszystkich swoich drogeriach. To rozwiązanie standardowe. W Niemczech natomiast ten proces dopiero trwa. Do końca roku drogeryjny potentat chce mieć kasy samoobsługowe w jednej trzeciej sklepów. Wprowadzi też etykiety elektroniczne i testuje popularną w Polsce usługę „Scan & Go”.

Jak donosi „Lebensmittelzeitung” sieć Rossmann do końca bieżącego roku chce zainstalować w swoich kolejnych drogeriach w Niemczech kasy samoobsługowe oraz wprowadzić elektroniczne metki.

Obecnie kasy samoobsługowe są dostępne dla klientów w 340 drogeriach Rossmann w Niemczech, do końca roku mają zostać zainstalowane w około 300 kolejnych lokalizacjach. W sumie jedna trzecia drogerii Rossmann pod koniec 2023 r. byłaby wyposażona w samoobsługowe kasy.

W każdej drogerii mają znajdować się 2 do 4 kas samoobsługowych, które mają odciążyć pracowników obsługujących tradycyjne kasy.

Sieć zapowiada także zastąpienie w kolejnych drogeriach tradycyjnych cenówek przy półkach elektronicznymi. Jak informuje „Lebensmittelzeitung” do końca 2023 r. mają one być wprowadzone w 100 drogeriach w Niemczech.

W Polsce od dwóch lat dostępna jest usługa „Scan & Go”, zintegrowana z aplikacją Rossmann PL, która umożliwia samodzielne skanowanie smartfonem produktów przy półce i następnie jedynie zapłacenie za nie przy kasie z wygenerowanej listy zakupów. W Niemczech od 2021 r. trwają testy i Rossmann nie zadecydował, czy wprowadzi tę usługę do sieci na masową skalę.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą w Polsce. Prowadzi blisko 1700 drogerii. Zapowiada otwarcie 100 nowych w tym roku. Tempo wzrostu sprzedaży sieci w 2022 roku było wyższe od planowanego, a obroty netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 11 409 775 696,96 zł. W stosunku do roku 2021 nastąpił 18,7 proc. wzrost.

Czytaj więcej: Rossmann Polska: rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 r. i dwucyfrowe wzrosty

Warto dodać, że kasy samoobsługowe są domeną polskiego rynku. Ich dostępność i popularność była także zaskoczeniem dla niemieckiej sieci DM, która w kwietniu ub.r. weszła do Polski (największy konkurent Rossmanna) i było to impulsem do rozpoczęcia ich instalacji przez detalistę w Niemczech.

Czytaj: Kasy samoobsługowe to cecha polskiego rynku, która zaskoczyła nowego gracza

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. lipiec 2025 16:44