StoryEditor
Drogerie
01.10.2020 00:00

Rossmann z nagrodą za najlepszą gazetkę promocyjną

W konkursie Blix Awards, nagradzającym najlepsze gazetki reklamowe, wśród drogerii największe uznanie zdobył Rossmann. W gronie laureatów nagrody „Gazetka Roku” znalazły się także: Biedronka, Delikatesy Centrum, Auchan, Żabka, Selgros, Castorama, IKEA, Media Expert i Pepco.

– Podczas tworzenia gazetki zawsze zwracamy uwagę na to, co w danym momencie może zainteresować klienta. Wiedza i doświadczenie osób, które pracują przy tworzeniu publikacji, pozwalają tak dobierać produkty, aby oferta jak najlepiej odpowiadała oczekiwaniom konsumentów. Jeśli to, co robimy podoba się naszym klientom, a wyróżnienie o tym ewidentnie świadczy, to z pewnością dalej będziemy podążać tą drogą – stwierdza Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmann.

W I edycji programu Blix Awards zapytano Polaków, które gazetki są najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej sprofilowane pod oczekiwania oraz potrzeby konsumentów. W konsekwencji ponad 80 tys. osób w 3,2 mln odpowiedzi przedstawiło swoje spostrzeżenia na temat 84 sieci działających w Polsce, podzielonych na 10 grup tematycznych.

I tak wśród Dyskontów tytuł „Gazetka Roku” przypadł Biedronce. Wśród Supermarketów największe uznanie zdobyła sieć Delikatesy Centrum. W grupie Hipermarketów konsumenci przyznali pierwsze miejsce sieci Auchan. Z kolei w kanale Convenience najwięcej zachwytu wzbudziła Żabka. W grupie Cash&Carry badani najbardziej docenili Selgros. Castorama zwyciężyła w grupie Artykuły budowlane. IKEA zajęła pierwsze miejsce w kategorii Wyposażenie domu. W kategorii RTV AGD konsumenci wyróżnili Media Expert. Wśród Drogerii największe uznanie zdobył Rossmann. A w  ostatniej kategorii – Artykuły dla dzieci – zdecydowanie zwyciężyło Pepco.

Organizatorem programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” jest Grupa Blix, oferująca największe na rynku aplikacje mobilne agregujące promocje w obszarze konsumenckim, tj. Blix, Zdrowe Zakupy i Qpony. Każdego miesiąca korzysta z nich ponad 2,5 mln Polaków. Gazetka Roku to jedna z czterech kategorii wyróżnionych w programie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 02:49