StoryEditor
Drogerie
14.01.2021 00:00

Rossmann zyskał na pandemii - globalnie sprzedaż w górę

Sieć Rossmann w 2020 r. poprawiła swoje wyniki sprzedaży – poinformowała spółka. Najlepsze wyniki osiągnął Rossmann w Niemczech. Teraz największy detalista drogeryjny zapowiada wielomilionowe inwestycje i otwieranie nowych sklepów.

Grupa Rossmann osiągnęła w 2020 r. 3,5 proc. wzrost sprzedaży do 10,35 mld euro. Spółka dobrze poradziła sobie w Niemczech, gdzie sprzedaż wzrosła o 4,7 proc., do 7,33 mld euro (wcześniej 7 mld euro). Wzrost sprzedaży netto jest o 1,4 proc. wyższy niż wzrost brutto ze względu na tymczasową obniżkę podatku VAT, a w porównaniu do 2019 r. wyniósł ponad 6 proc.

Jak podaje biuro prasowe Rossmanna w Niemczech, decydujące dla dobrych wyników było to, że drogerie, pomimo ograniczeń w handlu wywołanych koronawirusem, pozostały otwarte, a „zróżnicowany asortyment Rossmanna okazał się wyjątkowo odporny na kryzys, ponieważ był w stanie bardzo dobrze wytrzymać zmianę zachowań zakupowych klientów”.

Czytaj także: Marek Maruszak, Rossmann Polska: podtrzymujemy plany ekspansji

Zagraniczne spółki zależne Rossmanna (Polska, Węgry, Czechy, Turcja, Albania, Kosowo i Hiszpania) zostały w różnym stopniu dotknięte zamknięciami z powodu pandemii koronawirusa i  odnotowały wzrost sprzedaży o 2 procent do 3,06 mld euro (rok ubiegły: 3 miliardy euro). 

Rossmann prowadzi obecnie 2 011 sklepów za granicą i 2 233 w Niemczech. Sieć działa w 8 krajach europejskich i zatrudnia 56 300 osób.

Planowana wartość inwestycji Grupy w nowym roku obrotowym 2021 to 200 mln euro. Planowane jest otwarcie 195 placówek - 75 z nich w Niemczech.

Rossmann informuje, że w rankingu Forbs znajduje się na 54 miejscu wśród najlepszych pracodawców świata. Pandemia wyraźnie pokazała społeczne znaczenie handlu detalicznego. - W samych Niemczech 34 tys. pracowników Rossmanna wniosło ważny wkład w firmę i życie publiczne w tym trudnym roku. Rossmann wynagrodził to w 2020 r. wypłatami premii w wysokości ponad 30 milionów euro - podaje spółka w komunikacie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 16:35
Nowy etap dla The Body Shop: zmiana prezesa po restrukturyzacji i powrocie do zysków
Saga The Body Shop trwa i nic nie wskazuje na to, żeby miała się szybko zakończyć.Erik Mclean via Unsplash

The Body Shop ogłasza zmianę na stanowisku prezesa zarządu w momencie, gdy firma kosmetyczna kończy intensywną fazę restrukturyzacji i szykuje się do nowego etapu rozwoju. Marka, która w 2024 roku przeszła przez postępowanie upadłościowe, została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa. Od tego czasu wdrożono szeroko zakrojone zmiany, które miały na celu odbudowę stabilności finansowej.

Nowym prezesem The Body Shop został Mike Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej i jest jednym z inwestorów Auréi. Zastępuje Charlesa Dentona, który nadzorował proces restrukturyzacji i teraz ustępuje po zakończeniu tej kluczowej fazy. „Pod kierownictwem Charlesa udało się szybciej niż zakładano stworzyć fundament pod nowy rozdział działalności,” podkreślił Vindi Banga, przedstawiciel grupy inwestycyjnej.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych stu dni po przejęciu w 2024 roku The Body Shop wygenerowało przychód w wysokości 28 milionów funtów brytyjskich (ok. 33 milionów euro), przy jednoczesnym zysku netto wynoszącym 2 miliony funtów (ok. 2,35 miliona euro). Sukces ten pozwolił firmie ogłosić szybki powrót do rentowności i zapowiedzieć dalsze zmiany strategiczne. Pomimo osiągnięcia zysków, firma zdecydowała się na zamknięcie wszystkich zagranicznych sklepów, koncentrując się obecnie na modelu sprzedaży hurtowej.

Dla nowego prezesa The Body Shop oznacza to początek etapu ekspansji opartego na silnych fundamentach finansowych. „To marka z niezwykłym dziedzictwem i ogromnym potencjałem,” podkreślił Jatania. „Jesteśmy gotowi, by przenieść tę energię i ducha pionierstwa do kolejnego rozdziału.” Firma deklaruje, że po latach trudności jest teraz „silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.07.2025 13:36
dm otwiera 60. sklep w Polsce – nowa drogeria w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu
Nowa lokalizacja drogerii to jedna z największych galerii handlowych we Wrocławiu.Maciek Jaźwiecki

Drogeria dm kontynuuje ekspansję na Dolnym Śląsku, uruchamiając swój 15. sklep w województwie. Nowa placówka zostanie otwarta w czwartek, 17 lipca o godzinie 9:30 w Galerii Dominikańskiej przy Placu Dominikańskim 3 we Wrocławiu. To już 8. sklep marki w stolicy regionu i jej okolicach, a jednocześnie 60. punkt sprzedaży dm na terenie całej Polski.

Firma podkreśla, że Wrocław ma dla niej szczególne znaczenie – to właśnie tutaj rozpoczęła działalność w kraju, a także zlokalizowane są jej biura oraz największa liczba placówek. Zgodnie z zapowiedziami, do końca 2025 roku dm planuje osiągnąć liczbę około 80 sklepów w Polsce, co oznacza wzrost o blisko 33 proc. w porównaniu z obecnym stanem.

Z okazji otwarcia dm przygotowało specjalne atrakcje i promocje. Klienci otrzymają 15 proc. rabatu na całe zakupy oraz powitalny prezent – żel pod prysznic marki Balea – po okazaniu ulotki. Dodatkowo, przy każdych zakupach przewidziane są zestawy mini-produktów i inne upominki. Promocje obowiązują do 26 lipca lub do wyczerpania zapasów.

W dniach 17 i 19 lipca w sklepie zaplanowano także wydarzenia specjalne, m.in. konsultacje makijażowe z marką L’Oréal, porady trychologiczne oraz zabiegi pielęgnacyjne. Na klientów będą czekać także napoje witaminowe, wegańskie przekąski, balonowe show i maskotka dm dla najmłodszych. Wszystko to ma podkreślić lokalny charakter marki i jej przywiązanie do wrocławskich konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:02