StoryEditor
Drogerie
22.11.2017 00:00

Sephora ma nową globalną siedzibę

Marka Sephora, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat zwiększyła swoje globalne portfolio do ponad 2,4 tys. sklepów i blisko 40 tys. pracowników w 34 krajach, przeprowadza się do nowej siedziby w Neuilly pod Paryżem. Innowacyjny obiekt o powierzchni ponad 15 tys. mkw. położony tuż na Sekwaną  stanowić będzie ośrodek międzynarodowej aktywności Sephora, ze szczególnym naciskiem na szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników.

W 8-piętrowym budynku na stałe pracować będzie łącznie 700 osób z zespołów zajmujących się rynkiem francuskim, europejskim oraz produktami spod znaku Sepora Collection. Codziennie będzie się też mogło tu szkolić do 200 osób w ramach licznych programów i szkoleń z zakresu pielęgnacji, zapachów i makijażu prowadzonych przez Sephora dla swoich pracowników.

Nowa siedziba Sephora została zaprojektowana tak, aby maksymalizować transparentność i ułatwiać pracownikom komunikację, m.in. dzięki otwartym przestrzeniom połączonym kładkami. Kultura korporacyjna Sephora stawia na kreatywność i współpracę, umożliwiając swobodny przepływ myśli, dzielenie się wiedzą, pomysłami i doświadczeniem przez interdyscyplinarne zespoły pracujące nad rozmaitymi innowacjami i nowymi projektami. Projekt architektoniczny odzwierciedla nowoczesne środowisko pracy, a jego oś stanowi centralne atrium stworzone na wzór greckiej agory, które zachęca do wymiany myśli i pobudza kreatywność.

Sephora zainwestowała też w najnowocześniejsze technologie. Wszystkie zespoły mają zapewnioną cyfrową mobilność, dzięki czemu ich członkowie mogą przemieszczać się w obrębie budynku i poza nim pozostając w stałym kontakcie. Temu samemu służy też aplikacja APP Ybry przeznaczona dla pracowników. Umożliwia ona m.in. dostęp do wszystkich aktualności Sephora czy zamawianie dostępnych usług, np. cateringu, serwisów makijażowych, wizyt lekarskich, fitnessu. Nowa siedziba to także swego rodzaju akcelerator innowacyjności, ze 150-metrowym sztucznym środowiskiem sklepowym służącym za laboratorium, w którym Sephora poszukuje sposobów na stałe zaskakiwanie i zachwycanie klientów, doskonali doświadczenia zakupowe, testuje koncepty sprzedażowe, merchandisingowe i marketingowe oraz opracowuje i ulepsza usługi oferowane w perfumeriach marki na całym świecie. 

Sephora jest największą siecią perfumerii na świecie, z ponad 2 tys. punktami sprzedaży w 33 krajach. Powstała w 1969 roku we Francji. Od 1999 roku jest obecna na polskim rynku, na którym posiada ponad 90 perfumerii w największych miastach. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.04.2025 16:33
"Rossmann Red", czyli drogeria w niestandardowym collabie z NEONAIL
Rossmann

W drogeriach Rossmann pojawiła się nowość, która może zainteresować miłośniczki manicure hybrydowego – lakier w unikalnym odcieniu czerwieni „Rossmann Red”. Produkt powstał we współpracy z polskim producentem lakierów NEONAIL i wpisuje się w trendy kolorystyczne na rok 2025. Nowy kolor został zaprezentowany jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie intensywnymi, głębokimi czerwieniami w stylizacjach paznokciowych.

Tego rodzaju współpraca stanowi wyraźny sygnał rosnącego trendu zacieśniania relacji między markami w branży kosmetycznej. Coraz częściej obserwujemy działania oparte na wspólnym tworzeniu produktów, które mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także wyróżniać się na tle standardowej oferty. Partnerstwa tego typu pozwalają markom łączyć kompetencje – technologiczne, marketingowe i sprzedażowe – aby tworzyć rozwiązania atrakcyjne zarówno dla lojalnych klientek, jak i nowych odbiorców. Przykład „Rossmann Red” pokazuje, że takie działania mogą dotyczyć nie tylko marek premium, ale także szeroko dostępnych produktów dla masowego odbiorcy.

To jednak nietypowe partnerstwo – o ile zwykle tego rodzaju współprace odbywają się pomiędzy dwiema markami produktowymi, takimi jak producent kosmetyków i projektant mody czy influencer, w tym przypadku mamy do czynienia z siecią detaliczną jako współtwórcą produktu. Rossmann, zamiast jedynie pełnić rolę dystrybutora, aktywnie uczestniczy w procesie projektowania i promowania nowego koloru lakieru, przy okazji umacniając swój branding. To strategiczny krok, który nie tylko buduje wizerunek marki jako innowatora, ale też pozwala jej lepiej kontrolować ofertę i reagować na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów.

Według analiz rynku kosmetycznego, w 2025 roku odcienie czerwieni odpowiadają już za około 31 proc. sprzedaży lakierów hybrydowych w Polsce. Warto również dodać, że to pierwsza tego typu współpraca Rossmanna z marką NEONAIL, co może zapowiadać kolejne edycje specjalne skierowane do klientek drogerii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:15