StoryEditor
Drogerie
22.11.2017 00:00

Sephora ma nową globalną siedzibę

Marka Sephora, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat zwiększyła swoje globalne portfolio do ponad 2,4 tys. sklepów i blisko 40 tys. pracowników w 34 krajach, przeprowadza się do nowej siedziby w Neuilly pod Paryżem. Innowacyjny obiekt o powierzchni ponad 15 tys. mkw. położony tuż na Sekwaną  stanowić będzie ośrodek międzynarodowej aktywności Sephora, ze szczególnym naciskiem na szkolenia i doskonalenie zawodowe pracowników.

W 8-piętrowym budynku na stałe pracować będzie łącznie 700 osób z zespołów zajmujących się rynkiem francuskim, europejskim oraz produktami spod znaku Sepora Collection. Codziennie będzie się też mogło tu szkolić do 200 osób w ramach licznych programów i szkoleń z zakresu pielęgnacji, zapachów i makijażu prowadzonych przez Sephora dla swoich pracowników.

Nowa siedziba Sephora została zaprojektowana tak, aby maksymalizować transparentność i ułatwiać pracownikom komunikację, m.in. dzięki otwartym przestrzeniom połączonym kładkami. Kultura korporacyjna Sephora stawia na kreatywność i współpracę, umożliwiając swobodny przepływ myśli, dzielenie się wiedzą, pomysłami i doświadczeniem przez interdyscyplinarne zespoły pracujące nad rozmaitymi innowacjami i nowymi projektami. Projekt architektoniczny odzwierciedla nowoczesne środowisko pracy, a jego oś stanowi centralne atrium stworzone na wzór greckiej agory, które zachęca do wymiany myśli i pobudza kreatywność.

Sephora zainwestowała też w najnowocześniejsze technologie. Wszystkie zespoły mają zapewnioną cyfrową mobilność, dzięki czemu ich członkowie mogą przemieszczać się w obrębie budynku i poza nim pozostając w stałym kontakcie. Temu samemu służy też aplikacja APP Ybry przeznaczona dla pracowników. Umożliwia ona m.in. dostęp do wszystkich aktualności Sephora czy zamawianie dostępnych usług, np. cateringu, serwisów makijażowych, wizyt lekarskich, fitnessu. Nowa siedziba to także swego rodzaju akcelerator innowacyjności, ze 150-metrowym sztucznym środowiskiem sklepowym służącym za laboratorium, w którym Sephora poszukuje sposobów na stałe zaskakiwanie i zachwycanie klientów, doskonali doświadczenia zakupowe, testuje koncepty sprzedażowe, merchandisingowe i marketingowe oraz opracowuje i ulepsza usługi oferowane w perfumeriach marki na całym świecie. 

Sephora jest największą siecią perfumerii na świecie, z ponad 2 tys. punktami sprzedaży w 33 krajach. Powstała w 1969 roku we Francji. Od 1999 roku jest obecna na polskim rynku, na którym posiada ponad 90 perfumerii w największych miastach. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:06