StoryEditor
Drogerie
11.10.2023 11:44

Sieć DM zorganizowała program zdrowotny dla swoich pracowników

DM zatrudnia ponad 71,6 tys. osób w 14 krajach Europy.  / Uli Deck
Sieć DM zachęca swoich pracowników na wszystkich 14 europejskich rynkach do udział w Tygodniach Zdrowia. Do 11 listopada mogą oni uczestniczyć w wykładach i innych zajęciach promujących zdrowie fizyczne i psychiczne.

DM po raz pierwszy realizuje międzynarodową inicjatywę skierowaną do pracowników we wszystkich 14 krajach, w których funkcjonują sklepy sieci. Tym samym może ona objąć ponad 71,6 tys. osób. Jej celem jest wzmocnienie zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego osób zatrudnionych w DM-drogerie markt. Całość ma trwać 25 dni – od 9 października do 11 listopada i obejmie liczne wykłady i warsztaty.  

Minuty ćwiczeń zmienią się we wsparcie dla lokalnych inicjatyw społecznych

Najważniejszym wydarzeniem międzynarodowych tygodni zdrowia w DM będzie wyzwanie dotyczące ruchu, które odbędzie się w weekend 21 i 22 października. Pracownicy z całej Europy będą zbierać minuty ćwiczeń, biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając czy spacerując. Następnie zebrany czas zostanie zamieniony na pieniądze. Poszczególne kraje przekażą je instytucjom społecznym lub zrównoważonym lokalnym projektom.

Pracownicy inicjują zmiany w DM

Międzynarodowe tygodnie zdrowia będą punktem wyjścia do kolejnej inicjatywy. W jej ramach, do połowy grudnia wszyscy pracownicy będa mogli zgłaszać swoje sugestie dotyczące zdrowszego funkcjonowania w ramach firmy. Najpierw pomysły oceni krajowe jury, a najlepsze zaprezentuje międzynarodowemu jury złożonemu z pracowników z różnych działów. Propozycje, które zyskają największą akceptację, będą dalej rozwijane i wdrażane we wszystkich krajach DM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 18:12