StoryEditor
Drogerie
11.10.2023 11:44

Sieć DM zorganizowała program zdrowotny dla swoich pracowników

DM zatrudnia ponad 71,6 tys. osób w 14 krajach Europy.  / Uli Deck
Sieć DM zachęca swoich pracowników na wszystkich 14 europejskich rynkach do udział w Tygodniach Zdrowia. Do 11 listopada mogą oni uczestniczyć w wykładach i innych zajęciach promujących zdrowie fizyczne i psychiczne.

DM po raz pierwszy realizuje międzynarodową inicjatywę skierowaną do pracowników we wszystkich 14 krajach, w których funkcjonują sklepy sieci. Tym samym może ona objąć ponad 71,6 tys. osób. Jej celem jest wzmocnienie zdrowia fizycznego, psychicznego i społecznego osób zatrudnionych w DM-drogerie markt. Całość ma trwać 25 dni – od 9 października do 11 listopada i obejmie liczne wykłady i warsztaty.  

Minuty ćwiczeń zmienią się we wsparcie dla lokalnych inicjatyw społecznych

Najważniejszym wydarzeniem międzynarodowych tygodni zdrowia w DM będzie wyzwanie dotyczące ruchu, które odbędzie się w weekend 21 i 22 października. Pracownicy z całej Europy będą zbierać minuty ćwiczeń, biegając, jeżdżąc na rowerze, pływając czy spacerując. Następnie zebrany czas zostanie zamieniony na pieniądze. Poszczególne kraje przekażą je instytucjom społecznym lub zrównoważonym lokalnym projektom.

Pracownicy inicjują zmiany w DM

Międzynarodowe tygodnie zdrowia będą punktem wyjścia do kolejnej inicjatywy. W jej ramach, do połowy grudnia wszyscy pracownicy będa mogli zgłaszać swoje sugestie dotyczące zdrowszego funkcjonowania w ramach firmy. Najpierw pomysły oceni krajowe jury, a najlepsze zaprezentuje międzynarodowemu jury złożonemu z pracowników z różnych działów. Propozycje, które zyskają największą akceptację, będą dalej rozwijane i wdrażane we wszystkich krajach DM.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. maj 2025 03:14