StoryEditor
Drogerie
13.07.2023 00:00

Sprzedaż Superdrug wzrosła o 17 proc. dzięki popularności marek własnych

Sprzedawca produktów zdrowotnych i kosmetycznych utrzymuje swoją pozycję na rynku dzięki markom własnym, które stanowią kluczowy element strategii i pozwalają Superdrug wyróżnić się na tle konkurencji. / Mtaylor848, CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons
Superdrug odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2022 roku, dzięki popularności asortymentu własnych marek i zwiększonej frekwencji w sklepach w centrach miast. Przychody brytyjskiego sprzedawcy produktów zdrowotnych i kosmetycznych wzrosły o 17 proc. do 1,4 miliarda funtów za cały rok 2022, w porównaniu z 1,2 miliarda funtów w 2021 roku.

Superdrug, brytyjski sprzedawca produktów zdrowotnych i kosmetycznych, odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży w roku 2022, co było wynikiem rosnącej popularności asortymentu marek własnych oraz większej liczby klientów odwiedzających sklepy w centrach miast.

Przychody firmy sięgnęły 1,4 miliarda funtów w 2022 roku, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, kiedy wyniosły one 1,2 miliarda funtów. Wzrost sprzedaży produktów marki własnej Superdrug odegrał kluczową rolę w tym osiągnięciu, stanowiąc "ważną różnicę i sposób prezentacji innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie zdrowia i urody" - podkreślono w oświadczeniu marki. Dzięki sukcesowi asortymentu marek własnych, Superdrug umocnił swoją pozycję na rynku zdrowotnym i kosmetycznym, zdobywając zaufanie klientów i dostarczając innowacyjne produkty o wysokiej jakości. Wzrost sprzedaży i rosnąca popularność potwierdzają, że strategia oparta na własnych markach przynosi wymierne korzyści i umożliwia Superdrug dalszy rozwój na konkurencyjnym rynku detalicznym.

Jako największe sukcesy wśród produktów marek własnych Superdrug zostały wymienione linia B.Skincare, licząca 137 elementów przystępna cenowo seria kosmetyków do makijażu Studio London, oraz linia produktów do pielęgnacji afrowłosów Black Castor & Shea.
 
Sprzedaż marek własnych przyczyniła się również do „mocnego” okresu świątecznego dla Superdrug, a przychody w tej kategorii wzrosły o 20 proc. w grudniu 2022 r. Podjęcie inicjatywy zamrożenia cen 150 produktów marki własnej, aby pomóc klientom w czasie kryzysu związanego z kosztami życia, został również uznany za kluczowy czynnik sukcesu. Firma Superdug obniżyła również ostatnio cenę produktów do opalania własnej marki o 20 proc. w ramach obietnicy pomocy klientom w związku z rosnącą lawinowo inflacją. Gigant kosmetyczny obniżył cenę 41 produktów Solait, uznając kategorię za „niezbędną dla zdrowia, a nie kosmetyczną”. W 2022 roku wysokie koszty żywności, energii i niezbędnych wydatków domowych nadal wywierały silną presję na dochody gospodarstw domowych – powiedział portalowi Cosmetics Business dyrektor generalny Superdrug, Peter Macnab. W Superdrug pozostaliśmy zaangażowani we wspieranie klientów w czasie kryzysu związanego z kosztami życia, współpracując z [aktywistą na rzecz walki z ubóstwem] Jackiem Monroe i stając się pierwszym sprzedawcą produktów zdrowotnych i kosmetycznych, który wprowadził zamrożenie cen podstawowych produktów.
Zysk firmy przed opodatkowaniem wzrósł o 71,7 proc. do 77,8 milionów funtów w porównaniu z 45,3 milionów funtóww 2021 r., przy czym wolumeny transakcji online nadal przewyższają poziomy sprzed pandemii. Uruchomienie Superdrug Marketplace w listopadzie 2022 r. zostało wymienione jako kolejny kluczowy czynnik, który zawiera listę nowych produktów i marek do odkrycia przez klientów, a także rozszerzenie usługi dostawy „od sklepu do drzwi” w Szkocji.
 
Jednak to ciągłe zaangażowanie Superdrug w sprzedaż stacjonarną po Covid-19 pomogło zwiększyć sprzedaż w 2022 roku. Detalista zainwestował w zeszłym roku w 12 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec okresu finansowego w Wielkiej Brytanii i Irlandii znajdowało się 789 sklepów. W tym roku ma zostać otwartych kolejnych 25 sklepów stacjonarnych.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:58
Forbes: Rossmann ponownie w topie najlepszych pracodawców na świecie
Sklep sieci drogerii RossmannShutterstock

Sieć drogerii Rossmann została ponownie uznana przez amerykański magazyn Forbes za jednego z najlepszych pracodawców na świecie. Firma od kilku lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingach, plasując się na czołowych miejscach zarówno w rodzimych Niemczech, jak i poza granicami kraju. O wynikach zadecydowały głosy pracowników.

Według opublikowanego w październiku rankingu za rok 2025, Rossmann utrzymuje swoją pozycję w czołówce. Ponownie zostaje numerem 1 w Niemczech w kategorii „Handel detaliczny i hurtowy”. W międzynarodowym zestawieniu branżowym Rossmann zajmuje 4. miejsce, co plasuje tę sieć w topie światowych pracodawców w sektorze handlu detalicznego. 

W ogólnym rankingu wszystkich firm, Rossmann zajmuje 9. miejsce w Niemczech i 58. miejsce na świecie.

Jesteśmy dumni, że w tym roku ponownie zostaliśmy uznani przez magazyn Forbes za najlepszego pracodawcę w niemieckim handlu detalicznym. Nasza ponowna pozycja w czołówce firm świadczy o silnej społeczności i zaangażowaniu naszych pracowników, zarówno wobec siebie nawzajem, jak i wobec naszych klientów

 – skomentował Stefan Sander, dyrektor ds. kadr w Dirk Rossmann GmbH.

image

Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

Ranking opiera się na badaniu jakości pracodawców, przeprowadzonym przez Forbes we współpracy z firmą Statista. Ponad 300 tys. pracowników zostało anonimowo zapytanych o to, czy poleciliby swojego pracodawcę. Ocenie poddano również dodatkowe kryteria, takie jak wizerunek, rozwój talentów, równość i odpowiedzialność społeczna.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.10.2025 10:39
YouGov: Drogeria DM najpopularniejszą marką wśród niemieckich konsumentów
Drogerie DM okazały się najpopularniejszą marką w ocenie niemieckich konsumentów, wysoko oceniono m.in. stosunek jakości do cenyMarzena Szulc

Sieć drogeryjna DM jest najpopularniejszą marką w Niemczech – jak wynika z najnowszego badania “Marka Roku”, przeprowadzonego przez instytut badań rynkowych YouGov i dziennik ekonomiczny Handelsblatt. W badaniu wzięło udział ponad milion konsumentów, oceniano m.in. stosunek jakości do ceny.

YouGov poprosił milion badanych o ocenę 970 marek w 32 kategoriach w okresie od września 2024 do sierpnia 2025. Respondenci zostali poproszeni między innymi o ocenę jakości oraz stosunku jakości do ceny każdej z badanych marek. Zostali też zapytani o to, jak bardzo dane marki są skłonni polecić innym osobom.

W efekcie najpopularniejszą marką w Niemczech z wynikiem 50,5 okazały się drogerie DM. Dla porównania, “wiodący producent samochodów” uzyskał 25 punktów. DM wyprzedziło w badaniu kolejne firmy handlowe aż o 10 punktów. 

image
Marzena Szulc

Pierwsze miejsce, zajęte w rankingu „Marki Roku”, stanowi  kontynuację serii czołowych miejsc w innych zestawieniach, zajmowanych przez sieć drogeryjną DM w tym roku. 

W opublikowanym we wrześniu badaniu konsumenckim „Kundenmonitor” DM zajęło pierwsze miejsce w kategorii drogerii, jak również pierwsze miejsce wśród sklepów stacjonarnych w Niemczech. W styczniu badanie zlecone przez magazyn Stern (i przeprowadzone przez instytut badań rynku Statista) uznało DM za najpopularniejszego pracodawcę w Niemczech we wszystkich branżach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 22:48