StoryEditor
Drogerie
09.12.2024 12:48

Ukraińska marka Isei otworzyła pierwszy sklep w Polsce

Pierwszy sklep Isei w Polsce  / fot. wiadomoscihandlowe.pl

Isei to marka kosmetyczna z Ukrainy, która zdecydowała się na uruchomienie pierwszego punktu sprzedaży stacjonarnej w naszym kraju i ma ambitne plany rozwoju. Otwarcie sklepu miało miejsce 16 listopada w warszawskim CH Targówek. Jakie kosmetyki tam znajdziemy?

Isei stawia na dynamiczny rozwój na polskim rynku. Pierwszy sklep fizyczny działa w naszym kraju od niespełna miesiąca, co nie oznacza, że firma pojawiła się w naszym kraju dopiero teraz. Isei działało w Polsce już wcześniej jako sklep internetowy, oferując szeroki wybór kosmetyków marek ukraińskich, polskich, hiszpańskich, niemieckich, izraelskich. Isei stawia również na cieszące się dużą popularnością kosmetyki pielęgnacyjne z Azji - z Japonii oraz Korei Południowej.

Isei posiada już ogółem ponad sto własnych punktów sprzedaży, z czego prawie co piąty zlokalizowany jest w Kijowie. 

image
Otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego Isei miało miejsce 16 listopada w warszawskim CH Targówek
Isei - Instagram

Jak podkreśla Isei, asortyment sklepu jest “imponujący” i ciągle się rozszerza. W ofercie znajdziemy przede wszystkim:

  • kosmetyki do pielęgnacji twarzy: od koreańskich kremów po japońskie maseczki
  • kosmetyki do włosów: szampony, odżywki, maski i produkty do stylizacji
  • kosmetyki do ciała: balsamy, peelingi, mydła i oleje
  • makijaż: podkłady, pudry, pomadki, cienie do powiek itd.
  • produkty do paznokci: lakiery, odżywki i akcesoria
  • produkty do domu.

 

Marka podkreśla, że jej oferta to szeroki wybór produktów, wśród których są również marki mniej znane, lecz skuteczne. Isei zaznacza, że współpraca z renomowanymi producentami gwarantuje wysoką jakość oferowanych kosmetyków.

Atutem Isei są również atrakcyjne ceny, częste rabatyoraz  promocje. W trakcie Beauty Black Week można było kupić ulubione kosmetyki nawet z 40-procentowym rabatem. 

Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, Isei szuka już lokalizacji pod kolejne sklepy stacjonarne w Polsce. Pod uwagę brany jest m.in. lokal w centrum handlowym na warszawskiej Pradze.

image
Pierwszy sklep Isei w Polsce
fot. wiadomoscihandlowe.pl

Spółka Isei International działa w Polsce od marca 2024 roku, na jej czele stoi prezeska Tetiana Danylchenko. Założycielką Isei jest natomiast Anush Tovmasyan, która wystartowała z projektem firmy mając zaledwie 23 lata. 

Jak przyznaje Tovmasyan, Polska jest pierwszym krajem, który zapoczątkować ma fizyczną ekspansję międzynarodową Isei. – Zamierzamy utworzyć sieć kilku sklepów do końca 2025 roku, kładąc podwaliny pod model franczyzowy i przyszłe skalowanie w całej Europie – wyjaśnia Anush Tovmasyan.

Tovmasyan jest również współzałożycielką grupy Imperia Holding, w skład której wchodzą firmy z rynku FMCG.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 16:41