StoryEditor
Drogerie
04.05.2020 00:00

Wyspy handlowe w galeriach też mogą wznowić działalność

Otwarcie centrów handlowych i ich sklepów dotyczy także sprzedaży prowadzonej na tzw. wyspach. Wyspy, tak jak i pozostałe sklepy, muszą jednak spełnić pewne warunki.  

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców kilka dni temu apelował do rządu o otwarcie wysp handlowych, argumentując, że dalsze utrzymywanie dla tych obiektów zakazu handlu detalicznego lub prowadzenia działalności usługowej jest niezasadne.

Zasady funkcjonowania wysp powinny pozostać analogiczne jak dla straganów. Uwarunkowania prowadzenia działalności na tych obiektach są porównywalne. Nie znajduje się zatem uzasadnienia, dla dalszego ograniczania działania wspomnianych wysp - czytamy w komunikacie ZPP.

Pierwotnie rząd nie zakładał możliwości przywróceni działalności wysp handlowych, ostatecznie jednak przychylił się do próśb reprezentantów biznesu. Pozwoli to jednocześnie na przywrócenie do pracy ok. 70 tys. pracowników wysp na terenie całego kraju.Obiekty te, jak pozostałe sklepy muszą jednak spełnić pewne warunki.

Obsługa wysp musi być oddzielona od klientów przesłonami z tworzywa sztucznego, a jednocześnie obsługiwany może być jeden klient. Na zarządzających wyspami spoczywa też obowiązek zapewnienia rękawiczek dla klientów - czytamy na portalu money.pl 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, centra handlowe zostały otwarte 4 maja. Obowiązują w nich przepisy odnoszące się do maksymalnej liczby osób przebywających w galerii, a także na terenie poszczególnych sklepów.

Na terenie galerii i sklepów klienci muszą nosić maseczki, a przed wejściem do każdego butiku mają obowiązek zdezynfekowania rąk płynem oraz założenia rękawiczek, które zapewnia placówka. Podajniki z preparatem do dezynfekcji mają się znaleźć przy wejściu do sklepów oraz w toaletach. Specjalne naklejki na podłodze mają przypominać o trzymaniu dystansu – wyznaczają odległość 2 metrów między czekającymi do kasy.

Działalność wznawiają wyłącznie sklepy. Wyłączone z użytkowania pozostają: siłownie, parki trampolin, place zabaw i inne strefy zabawy i sportu, strefy gier, kina. Dodatkowo strefa gastronomiczna wciąż poddana jest istotnym ograniczeniom: posiłki zamawiać można w dostawie i na wynos, obowiązuje jednak zakaz spożywania ich na miejscu. Uniemożliwione ma być również korzystanie z ławek i spożywanie czegokolwiek podczas przemieszczania się po galerii.

Ograniczona jest też liczba klientów mogących jednocześnie przebywać w windzie. Maksymalnie może do niej wejść 1/3 osób z całkowitej liczby dopuszczonej przez operatora windy. Ograniczenie nie dotyczy rodzin.

Dodatkowe obowiązki mają też pracownicy sklepów odzieżowych. Muszą oni dezynfekować przymierzalnie, z użyciem środków chemicznych, po każdorazowym użyciu jej przez klienta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce
Rossmann wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzumat.pras.

Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy logistyczne, zintegrować się z systemem ERP i automatyką magazynową, a także zastąpić wiele wewnętrznych aplikacji tworzonych przez lata wokół dotychczasowego systemu WMS.

Do kluczowych wymagań Rossmanna należała dostępność systemu w modelu SaaS, regularne aktualizacje, wysoki poziom bezpieczeństwa danych oraz możliwość skalowania w dłuższej perspektywie. Istotnym kryterium była również obecność lokalnego zespołu wdrożeniowego i wsparcia technicznego w Polsce, co pozwoli lepiej dopasować system do specyfiki działalności firmy i szybciej reagować na bieżące potrzeby operacyjne.

Astro WMS wyróżnił się elastycznością i możliwościami integracji, a zespół dostawcy – wysokim profesjonalizmem. Szukaliśmy partnera, który słucha, rozumie nasze potrzeby, a jednocześnie zna branżę i jest w stanie zaproponować konkretne usprawnienia. Właśnie to znaleźliśmy w Consafe Logistics – wyjaśnia Grzegorz Romaniuk, Head of Logistics Systems Development w Rossmannie.

Uruchomienie systemu zaplanowano na trzeci kwartał 2026 roku. Wybrane funkcjonalności, takie jak inteligentne dopasowanie opakowań do zamówień czy prognozowanie zapotrzebowania na zasoby, będą wspierane przez elementy sztucznej inteligencji.

Projekt wpisuje się w strategię Rossmanna, zakładającą budowę bezpiecznej i przyszłościowej infrastruktury logistycznej – szczególnie w kontekście dynamicznego wzrostu e-commerce, który w przyszłości może się nawet podwoić. Nowy system będzie zarządzał wszystkimi kluczowymi operacjami magazynowymi, wspierając dalszą automatyzację oraz zapewniając skalowalność i elastyczność przy wdrażaniu nowych technologii.

Wdrożone rozwiązanie przyczyni się do przyspieszenia realizacji zamówień, ograniczenia pracy manualnej oraz zwiększenia ogólnej efektywności magazynu, wspierając tym samym dalszy rozwój firmy.

Z satysfakcją rozpoczynamy współpracę z Rossmann. To dla nas nie tylko wyraz wzajemnego zaufania, ale także szansa na pełne wykorzystanie potencjału Astro WMS. Naszym celem jest wspólne pracowanie nad rozwiązaniami, które w sposób mierzalny poprawią efektywność operacji magazynowych – mówi Krzysztof Kalisz, Dyrektor Sprzedaży, Consafe Logistics.

Rossmann podkreśla, że jest obecnie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, a codziennie zakupy w sklepach sieci robi ponad 1 mln Polaków. Pierwszy Rossmann w Polsce powstał w 1993 roku w Łodzi. 28 lat później sieć świętowała otwarcie 1 500 drogerii. Dziś jest ich w Polsce ponad 1 925, a w każdym jest przynajmniej jedna kasa samoobsługowa.

By zakupy były jeszcze prostsze, Rossmann uruchomił drogerię internetową. Powstała również aplikacja Rossmann PL, która umożliwia przystąpienie do Klubu Rossmann. Cieszy się ona wielkim zainteresowaniem, a w swoich smartfonach ma ją ponad 9 mln użytkowników.

Dla tych, którzy wolą odwiedzać drogerie stacjonarne, Rossmann przygotował rozwiązanie Rossmann GO. Polega ono na tym, że klient wchodzi do sklepu, skanuje produkty telefonem, płaci za nie w wygodny sposób online lub w kasie i wychodzi.

W Rossmannie pracuje 18,1 tys. pracowników. W ofercie znajduje się 24 tys. produktów polskich i zagranicznych (w sumie 800 marek). Co roku na półki sieci wprowadzanych jest 10 tys. nowości.

Consafe Logistics to firma, specjalizująca się w systemach zarządzania magazynem i sterowania automatyką magazynową (WMS i WCS), które czynią operacje magazynowe firm logistycznych i łańcucha dostaw bardziej inteligentnymi, efektywnymi i zrównoważonymi. 

Firma działa w ośmiu krajach europejskich: Belgii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii, a siedziba główna znajduje się w Lund (Szwecja). Grupa Consafe Logistics zatrudnia ponad 470 pracowników, wspierając klientów na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
10.09.2025 08:48
Jak wygląda “Piękna Generacja”? Dove i Rossmann ponownie we wspólnym projekcie
Fragment wernisażu prac projektu ”Album Piękna” (Warszawa marzec 2025)Marzena Szulc

Ruszyła rekrutacja do wspólnego projektu Dove i Rossmann – „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki Dove i Rossmann zaprosiły kobiety w Polsce do podzielenia się swoją historią samoakceptacji i pokochania siebie. W nowym projekcie szukamy pięknych młodych ludzi, ale to nie wygląd ma znaczenie – podkreślają Dove i Rossmann, zapraszając po raz drugi do wspólnego projektu. Teraz głos dostaną młodzi z pokolenia Z.

Teraz głos chcemy oddać pokoleniu Z, czyli młodym ludziom, którzy odważnie patrzą w przyszłość, cenią autentyczność i indywidualizm. Zachęcamy ich do podzielenia się swoim spojrzeniem na „prawdziwe piękno” – czym ono dla nich jest, jak je rozumieją, co jest jego wyznacznikiem – wyjaśniają organizatorzy, czyli Dove i Rossmann.

Projekt „Piękna Generacja” adresowany jest do osób w wieku 16-26 lat. Jego celem jest ukazanie prawdziwego oblicza młodego pokolenia stawiającego na autentyczność, różnorodność oraz odważną postawę w każdej sferze funkcjonowania. 

Interesowało nas „zderzenie” dwóch różnych pokoleń, dlatego zdjęcia wykona uznana fotografka z pokolenia silver – Anna Musiałówna. Ponadto projekt zostanie poszerzony o wyjątkowy dokument filmowy, zrealizowany przez duet reżyserski Helenę Ganjalyan i Bartosza Szpaka – zdradzają organizatorzy przedsięwzięcia.

„Piękna Generacja” to kampania, w której Dove i Rossmann po raz kolejny redefiniują pojęcie piękna i odkrywają jego różnorodność, tym razem patrząc z perspektywy pokoleniowej. Zaangażowanie do kampanii z jednej strony przedstawicieli Gen Z, a z drugiej – fotografki reprezentującej pokolenie silver ma podkreślać, że piękno tkwi w różnorodności, a toczący się między pokoleniami dialog otwiera przestrzeń do wzajemnej inspiracji. 

image
mat.pras.

Szukamy pięknych młodych ludzi, ale nie ma znaczenia, jak wyglądasz 

Aby wziąć udział w projekcie, wystarczy zalogować się w aplikacji Rossmann PL i wysłać zgłoszenie (krótkie nagranie wideo oraz zdjęcia). Rekrutacja potrwa do 3 października br. 

Spośród wszystkich zgłoszonych osób wybranych zostanie 16 laureatów, którzy zostaną bohaterami sesji zdjęciowej oraz filmu dokumentalnego.   

image

“Album Piękna” – wspólna inicjatywa Dove i Rossmanna, wspierająca naturalne piękno

Dove i Rossmann z misją 

Projekt „Piękna Generacja” wpisuje się w misje marek, współtworzących kampanię. Dove od 20 lat przeciwstawia się stereotypowemu pojęciu piękna, wspierając akceptację siebie i budowanie czułej relacji ze swoim ciałem.

Po ogromnym odzewie w projekcie „Album Piękna”, do którego zgłosiły się tysiące kobiet, wiedzieliśmy, że musimy kontynuować te działania, by nadal wspierać i promować autentyczne piękno tkwiące w różnorodności. Wraz z naszym partnerem – drogerią Rossmann – stworzyliśmy projekt „Piękna Generacja”. To wyjątkowa przestrzeń dla młodego pokolenia, które z odwagą wyraża swoją indywidualność. Z radością wspieramy młodych ludzi w dzieleniu się swoimi historiami, pokazując, że prawdziwe piękno to nie tylko wygląd, ale przede wszystkim osobowość, pasje oraz odwaga do bycia sobą. Ta kampania to również niezwykła okazja do dialogu między pokoleniami, który daje nadzieję na bardziej otwarty i tolerancyjny świat – mówi Adrianna Karcz, Skin Cleansing Senior Brand Manager w Unilever.  

Podobnie uważa Rossmann, chcąc inspirować, wspierać i pomagać kochać siebie na co dzień.  

Jesteśmy bardzo ciekawi pokolenia Zetek, tego, co chcą nam o sobie powiedzieć. Liczymy na stworzenie swego rodzaju pokoleniowego portretu, w którym to pokolenie opowie nam o sobie własnym głosem, a jednocześnie zostanie uchwycone obiektywem świetnej, ale też bardzo już doświadczonej fotografki, która swoją karierę zaczynała jeszcze w erze analogowej. Żeby kochać siebie – do czego jako firma inspirujemy naszych klientów – trzeba dobrze siebie poznać: jakie są moje wartości, na czym mi zależy, jakie są moje potrzeby? I o to nam właśnie chodzi w tym projekcie – podsumowuje Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 11:00