StoryEditor
Drogerie
04.05.2020 00:00

Wyspy handlowe w galeriach też mogą wznowić działalność

Otwarcie centrów handlowych i ich sklepów dotyczy także sprzedaży prowadzonej na tzw. wyspach. Wyspy, tak jak i pozostałe sklepy, muszą jednak spełnić pewne warunki.  

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców kilka dni temu apelował do rządu o otwarcie wysp handlowych, argumentując, że dalsze utrzymywanie dla tych obiektów zakazu handlu detalicznego lub prowadzenia działalności usługowej jest niezasadne.

Zasady funkcjonowania wysp powinny pozostać analogiczne jak dla straganów. Uwarunkowania prowadzenia działalności na tych obiektach są porównywalne. Nie znajduje się zatem uzasadnienia, dla dalszego ograniczania działania wspomnianych wysp - czytamy w komunikacie ZPP.

Pierwotnie rząd nie zakładał możliwości przywróceni działalności wysp handlowych, ostatecznie jednak przychylił się do próśb reprezentantów biznesu. Pozwoli to jednocześnie na przywrócenie do pracy ok. 70 tys. pracowników wysp na terenie całego kraju.Obiekty te, jak pozostałe sklepy muszą jednak spełnić pewne warunki.

Obsługa wysp musi być oddzielona od klientów przesłonami z tworzywa sztucznego, a jednocześnie obsługiwany może być jeden klient. Na zarządzających wyspami spoczywa też obowiązek zapewnienia rękawiczek dla klientów - czytamy na portalu money.pl 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, centra handlowe zostały otwarte 4 maja. Obowiązują w nich przepisy odnoszące się do maksymalnej liczby osób przebywających w galerii, a także na terenie poszczególnych sklepów.

Na terenie galerii i sklepów klienci muszą nosić maseczki, a przed wejściem do każdego butiku mają obowiązek zdezynfekowania rąk płynem oraz założenia rękawiczek, które zapewnia placówka. Podajniki z preparatem do dezynfekcji mają się znaleźć przy wejściu do sklepów oraz w toaletach. Specjalne naklejki na podłodze mają przypominać o trzymaniu dystansu – wyznaczają odległość 2 metrów między czekającymi do kasy.

Działalność wznawiają wyłącznie sklepy. Wyłączone z użytkowania pozostają: siłownie, parki trampolin, place zabaw i inne strefy zabawy i sportu, strefy gier, kina. Dodatkowo strefa gastronomiczna wciąż poddana jest istotnym ograniczeniom: posiłki zamawiać można w dostawie i na wynos, obowiązuje jednak zakaz spożywania ich na miejscu. Uniemożliwione ma być również korzystanie z ławek i spożywanie czegokolwiek podczas przemieszczania się po galerii.

Ograniczona jest też liczba klientów mogących jednocześnie przebywać w windzie. Maksymalnie może do niej wejść 1/3 osób z całkowitej liczby dopuszczonej przez operatora windy. Ograniczenie nie dotyczy rodzin.

Dodatkowe obowiązki mają też pracownicy sklepów odzieżowych. Muszą oni dezynfekować przymierzalnie, z użyciem środków chemicznych, po każdorazowym użyciu jej przez klienta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 14:57
Luís Araújo, Jeronimo Martins: Hebe ma wizję dalszej ekspansji, naturalnym celem wydają się Niemcy
Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka.Jeronimo Martins

Sieć drogerii Hebe, należąca do tej samej grupy co Biedronka, dynamicznie rozwija swoją pozycję na polskim rynku detalicznym. Jak podkreślił Luís Araújo, dyrektor generalny Biedronki, zespół Hebe wykonał „znakomitą pracę” w budowaniu marki, która skutecznie demokratyzuje dostęp do produktów urodowych. Oferta sieci obejmuje szeroki wachlarz kategorii – od makijażu, przez pielęgnację twarzy, aż po kosmetyki do ciała – przy zachowaniu atrakcyjnych cen i dostępności modnych marek.

Według Araújo, który podzielił się swoimi refleksjami na spotkaniu z dziennikarzami w Lizbonie, kobiety stanowią zdecydowaną większość klientów drogerii, i cenią sobie przede wszystkim komfort zakupów oraz różnorodność oferty. Hebe skutecznie łączy sprzedaż stacjonarną z kanałami cyfrowymi, tworząc zintegrowany ekosystem zakupowy. Dzięki temu klienci mogą bez przeszkód przechodzić pomiędzy zakupami online i offline, co znacząco zwiększa wygodę korzystania z usług sieci.

Hebe wyróżnia się także pod względem jakości obsługi klienta oraz efektywności operacyjnej. Jak podkreślono, kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) w obszarze usług cyfrowych osiągają bardzo wysokie poziomy, co świadczy o dojrzałości kanałów e-commerce sieci. Zróżnicowany i dobrze dobrany asortyment, spójna strategia omnichannel oraz silna propozycja wartości to filary, na których Hebe buduje swoją przewagę konkurencyjną.

Plany rozwoju sieci wybiegają daleko poza granice Polski. Obecnie Hebe skupia się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale – jak zapowiedział Araújo – w kolejnych latach można spodziewać się ekspansji na skalę całego kontynentu.

Koledzy mają wizję dalszej ekspansji, zarówno w krótszej, jak i dłuższej perspektywie. Oczywiście obecnie skupiają się na Europie Środkowo-Wschodniej, ale myślę, że w następnych latach ekspansja obejmie cały kontynent. Naturalnym celem wydają się Niemcy.

- powiedział.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2025 11:39
Charytatywne misie z Rossmanna pomagają także wiosną — w centrum krwiodawstwa MSWiA
Podarowanie przez Rossmanna misiów stacji krwiodawstwa jest szczególnie cennym gestem przed długim majowym weekendem, kiedy na skutek wypadków drogowych wiele osób potrzebuje transfuzji.Anonimowa krwiodawczyni

Rossmann przekazał darowiznę Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (CKiK MSWiA) w postaci charytatywnych misiów z wcześniejszych edycji znanej akcji „Podaruj Misia”. Inicjatywa ta, prowadzona przez firmę od 19 lat, co roku wspiera organizacje i osoby potrzebujące. Maskotki powstają przy współpracy z osobami ze świata kultury i mediów, a cały dochód z ich sprzedaży trafia na cele dobroczynne.

Od momentu rozpoczęcia akcji w Polsce, misie zyskały ogromną sympatię klientów drogerii Rossmann. Co roku pojawiają się nowe wzory, które projektują znane postacie ze świata show-biznesu. Klienci chętnie wspierają akcję, a maskotki szybko znikają z półek. „Podaruj Misia” to nie tylko okazja do pomocy innym, ale również ważny element przedświątecznej atmosfery w sklepach sieci.

image
Anonimowa krwiodawczyni
Tym razem Rossmann zdecydował się na nietypowy jak na dotychczasowe edycje akcji gest – część misiów trafiła do CKiK MSWiA, gdzie będą wręczane honorowym krwiodawcom jako forma dodatkowego podziękowania za oddanie krwi. Zazwyczaj po skutecznym oddaniu jednostki krwi, dawcy otrzymują zestaw czekolad, jednak dzięki gestowi sieci drogerii będą mogli również otrzymać pluszowego misia. Według anonimowej osoby pracującej w centrum krwiodawstwa w szpitalu przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, misie stanowią prezent dla krwiodawców, a przy okazji umożliwiły Rossmannowi zbycie pluszaków z poprzednich edycji w formie korzystnej z punktu widzenia podatkowego darowizny.

W ten sposób akcja „Podaruj Misia” zyskała nowy wymiar – nie tylko wspiera potrzebujących finansowo, ale także staje się symbolicznym wyrazem wdzięczności wobec osób, które dzielą się tym, co najcenniejsze – swoją krwią. Na krwiodawców czekają dzisiaj  Miś Marta – zaprojektowany przez Martę Kuligowską i MMC Studio, oraz Miś Grzesiek – zaprojektowany przez Grzegorza Kajdanowicza i Balamonte.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 18:25