StoryEditor
Drogerie
19.02.2020 00:00

Z Rossmanna do drogerii Natura - Agnieszka Tonn dyrektorem sprzedaży w DN

Do zespołu Natura dołączyła Agnieszka Tonn, menedżerka posiadająca kilkunastoletnie doświadczenie operacyjne w zarządzaniu i organizacji sieci sprzedaży, a także optymalizacji procesów operacyjnych i wdrożenia projektów w sieci handlowej. Objęła ona stanowisko dyrektora sprzedaży. Jej zadanie to wzrost sprzedaży sieci niemal 300 drogerii Natura w Polsce.

Przez ostatnie 18 lat Agnieszka Tonn była związana z Rossmann SDP, gdzie zajmowała m.in. stanowiska kupca, kierownika regionalnego sprzedaży, kierownika ds. projektów operacyjnych, kierownika sprzedaży, zastępcy dyrektora ds. sprzedaży.

Zarządzając siecią sprzedaży, odpowiadała za szereg projektów operacyjnych dotyczących m.in. organizacji nowych procesów sklepowych offline i online, rozwoju komunikacji centrali ze sklepami, szkoleń menedżerskich i rekrutacji, opracowania i wdrożenia projektu „Doradca Klienta” i standardów obsługi, wdrożenie programu lojalnościowego „Klub Rossmann” oraz przygotowanie wdrożeń akcji marketingowych.

– Swoje doświadczenie głównie chcę wykorzystać w rozwoju sprzedaży i customer experience w drogeriach. W planach mam również zwiększenie efektywności procesów operacyjnych poprzez wdrożenia rozwiazań z obszaru nowych technologii. Jest mi wyjątkowo bliska misja Natury przejawiająca się w trosce o zdrowie i środowisko naturalne. Dlatego zamierzam mocno wspierać sprzedaż naturalnych marek pielęgnacyjnych, takich jak Botanic czy Natura Care w biodegradowalnych opakowaniach oraz profesjonalnego makijażu Kobo Professional. W moich założeniach mocno stawiam na rozwój kompetencji menedżerów i personelu drogerii oraz przyjazną atmosferę pracy – zdradziła Agnieszka Tonn, dyrektor sprzedaży drogerii Natura.

Agnieszka Tonn jest absolwentką Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła również szereg szkoleń, m.in. w obszarze efektywnego zarządzania projektami czy komunikacji w biznesie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 14:39
Pessina zwiększa udziały w Walgreens Boots Alliance w ramach przejęcia za 10 miliardów dolarów
Przejęcie jest częścią szerszego trendu, w którym fundusze private equity inwestują w znane, lecz obecnie słabsze marki z sektora zdrowia i pielęgnacji.Walgreens Boots Alliance

Stefan Pessina, obecny przewodniczący rady nadzorczej Boots, planuje zwiększyć swój udział w spółce Walgreens Boots Alliance (WBA) z dotychczasowych 17 proc. do niemal 50 proc. Zmiana ta jest częścią szerszego planu przejęcia WBA przez fundusz private equity Sycamore Partners, którego wartość szacowana jest na 10 miliardów dolarów. Transakcja, ogłoszona w marcu 2025 roku, wciąż oczekuje na finalizację struktury właścicielskiej, choć oczekuje się, że Sycamore przejmie większościowy pakiet udziałów.

Walgreens Boots Alliance notuje od kilku lat poważne trudności finansowe. Od momentu fuzji Walgreens i Alliance Boots w 2014 roku, wartość rynkowa WBA spadła aż o 90 proc. Spółka zmaga się z wieloma problemami – w tym ze spadającą sprzedażą, zamykaniem placówek sieci Boots oraz rosnącym zadłużeniem. Do tego dochodzi silna konkurencja ze strony internetowych aptek i detalistów, wobec której WBA nie zdołała skutecznie zareagować.

Według zapowiedzi Sycamore Partners, kluczowe marki takie jak Walgreens i Boots mają zostać zachowane. Jednak przyszłość strategiczna całej grupy wciąż pozostaje niejasna i jest przedmiotem prac doradców zaangażowanych w transakcję. Inwestorzy przyglądają się, jak nowa struktura właścicielska wpłynie na działalność operacyjną, w tym na rozwój marek własnych i sieci sprzedaży detalicznej.

Planowane przejęcie WBA wpisuje się w szerszy trend wzmożonej aktywności funduszy private equity w sektorze zdrowia i dóbr konsumenckich. Coraz częściej przejmują one podmioty zmagające się z trudnościami, ale posiadające rozpoznawalne marki i potencjał do restrukturyzacji. Rola Boots w nowej strukturze właścicielskiej nie została jeszcze jednoznacznie określona.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
15.05.2025 10:01
Jeansy i buty sportowe w drogerii? Superdrug rozszerza ofertę marketplace o 60 marek fashion
Superdrug rozszerzył ofertę na marketplace o ofertę 60 marek modowychShutterstock

Brytyjska sieć drogeryjno-apteczna Superdrug rozszerzyła ofertę na swoim marketplace o wyselekcjonowaną ofertę 60 marek modowych. Tym samym sieć wychodzi poza sprzedaż produktów z zakresu zdrowia i urody. W Superdrug online będzie można kupić m.in. produkty takich marek, jak Wrangler, Blue Vanilla, Sketchers, Nike czy Crocs.

To rozszerzenie oferty ma na celu ulepszenie doświadczenia zakupowego online poprzez zaoferowanie klientom szerszego wyboru produktów – obok kosmetyków i artykułów zdrowotnych pojawi się moda.

Wybrano 60 popularnych marek, które mają zaspokoić różnorodne potrzeby klientów - także jeśli chodzi o wybór rozmiarów i inne inkluzywne opcje. 

Ten krok sieci jest potwierdzeniem jej zaangażowania w przyjętą strategię Online + Offline, która ma na celu zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów poprzez zapewnienie “płynnego doświadczenia zakupowego” we wszystkich kanałach. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów – jak zapewniają managerowie sieci.

Superdrug uruchomił swój marketplace w 2022 roku, oferując konsumentom w Wielkiej Brytanii szereg „nieodkrytych, innowacyjnych i niedrogich” produktów. Platforma jest zintegrowana z witryną internetową sklepu i oferuje szeroki wybór marek – od premium po startupy.

Więcej o planach rozwoju sieci: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 05:57