StoryEditor
Drogerie
09.02.2022 00:00

Ziko Dermo rozpoczynają cykl konsultacji kosmetologicznych

Drogerie Ziko Dermo startują z cyklem spotkań kosmetycznych „Ziko Dermo Beauty Days”. Od 10 lutego, co czwartek w wybranych lokalizacjach, odbywać się będą spotkania z kosmetologami. Będą oni bezpłatnie badać skórę zainteresowanych klientek, analizować składy używanych przez nie kosmetyków i opracują dla nich indywidualny plan pielęgnacji.

Ziko Dermo Beauty Days to cykl czwartkowych spotkań kosmetycznych, które będą się odbywały w wybranych drogeriach Ziko.

– ​Akcja została zaprojektowana z myślą o klientkach, które mając do wyboru mnogość kosmetyków w drogeriach, potrzebują wsparcia i pomocy w doborze odpowiedniej pielęgnacji – mówi Beata Orlicka, koordynator ds. promocji i sprzedaży dermokosmetyków w Ziko Dermo.

Podczas Ziko Dermo Beauty Days klientki będą miały możliwość przetestowania produktów, zapoznania się z nowościami oraz skorzystania z oferty promocyjnej. Kosmetolożki, specjalistki ds. dermokosmetyków ocenią stan i potrzeby skóry oraz włosów zainteresowanych klientek na podstawie wywiadu, a także podczas badania urządzeniem diagnostycznym. Omówią też stosowane dotychczas rytuały pielęgnacyjne.

Klientka mogą przynieść na spotkanie swoje kosmetyki, których do tej pory używała, a specjalistka z Ziko Dermo sprawdzi z nią skład i podpowie, czego unikać, a które składniki są zalecane do jej rodzaju skóry i włosów. Efektem rozmowy, badania i przeglądu kosmetyków będzie Beaut Plan, czyli propozycja planu pielęgnacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości klientki.

– Przygotowany przez nas Beauty Plan będzie „szyty na miarę”. Uwzględnimy w nim takie elementy, jak dobór kosmetyków i odpowiednią suplementację. Jednak pod uwagę weźmiemy nie tylko potrzeby i preferencje, ale również możliwości czasowe i finansowe klientki. Zależy nam na holistycznym podejściu do pielęgnacji, która będzie zawierała wszystkie jej etapy od oczyszczania i tonizacji, przez aplikację preparatów, po pielęgnację uzupełniającą np. maski, peelingi – mówi Magdalena Wieliczko, kosmetolog, specjalistka ds. dermokosmetyków w Ziko Dermo.

Podczas Ziko Dermo Beauty Days będzie można skorzystać z rabatów, m.in. na marki Avene, Bioderma, D’Alchemy, Lierac, Nuxe, Pharmaceris, SVR. Dodatkowo klientki otrzymają próbki preparatów dermokosmetycznych, aby mogły je przetestować w domu. Czas trwania konsultacji i badania to 30 minut​. Obowiązują zapisy (bezpośrednio w wybranej drogerii Ziko Dermo lub przez infolinię).

Najbliższe spotkania Beauty Days odbędą się w Ziko Dermo w Warszawie na ul. Nowy Świat 45 (10 lutego), w Krakowie na ul. Królewskiej 47 (17 lutego), znów w Warszawie, ale tym razem na ul. Belgradzkiej 22 (24 lutego) oraz w Olkuszu na ul. Kazimierza Wielkiego 10 (3 marca).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.12.2025 11:22
Markus Trojansky, Drogerie DM: Nasza marka zyskuje w Polsce coraz większą rozpoznawalność
Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w PolsceMarzena Szulc

Rok 2025 na rynku drogeryjnym upłynął pod znakiem dużej dynamiki oraz konieczności dostosowywania się handlu do nowych realiów regulacyjnych. Kluczowym wyzwaniem stał się system kaucyjny oraz szeroko rozumiane zmiany w obszarze legislacji, dotyczącej opakowań. Mimo wyzwań, chcemy dawać naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że koszyk zakupowy w naszej drogerii okaże się korzystniejszy niż u konkurencji – mówi w komentarzu dla Rocznika Wiadomości Kosmetycznych Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

Czas wyzwań i czas rozwoju

Mijający rok był dla nas czasem intensywnego, ale bardzo satysfakcjonującego rozwoju. Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji, a jednocześnie wzmacniamy naszą obecność w codziennym życiu klientów. Widzimy, że nasza marka zyskuje coraz większą rozpoznawalność, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, a klienci wracają do nas, wybierając drogerię, która odpowiada na potrzeby całych rodzin. 

Dziś mamy 65 sklepów w całej Polsce, w tym również w dużych miastach. Obok Wrocławia i Krakowa, gdzie DM jest już dobrze znane, jesteśmy też obecni w  Warszawie, Łodzi czy Poznaniu.

Rok 2025 potwierdza też, jak ważna jest dla nas strategia omnichannelowa. Rozwijamy kanał e-commerce i aplikację mobilną, które coraz częściej stają się naturalnym uzupełnieniem zakupów stacjonarnych. 

W obszarze asortymentu mocno inwestujemy w jakość, widzimy rosnące zainteresowanie produktami z kategorii “bio” oraz markami własnymi, po które klienci sięgają bardzo chętnie. [...] Tylko do stycznia 2025 roku wprowadziliśmy do naszego asortymentu ponad 5 tys. nowych produktów.

image
Marzena Szulc

Mijający rok to dla nas potwierdzenie, że wybrana strategia rozwoju jest skuteczna. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, widząc ogromny potencjał rynku i dalsze możliwości budowania i umacniania brandu DM jako rodzinnej drogerii, która jest bliska klientom i odpowiada na ich codzienne potrzeby.

Jakość zamiast ilości

W całym 2025 roku otworzyliśmy łącznie ponad 20 sklepów. To imponujący wynik, z którego jesteśmy dumni, choć od początku podkreślamy, że dla nas liczy się nie tylko ilość, ale przede wszystkim jakość. Dlatego starannie dobieramy lokalizacje, stawiając na te, które są najbliżej naszych klientów. W kolejnych latach będziemy kontynuować ten kierunek, zagęszczając obecność w miastach, w których już działamy i stopniowo otwierając się na nowe regiony.

Jeśli chodzi o zatrudnienie, to obecnie nasz zespół w Polsce liczy już ponad 600 osób we wszystkich obszarach działalności. To ludzie, którzy tworzą społeczność pracowniczą DM i budują kulturę naszej marki na co dzień. Cieszy nas stosunkowo niska fluktuacja – bo to najlepszy dowód na to, że nasi pracownicy czują się częścią firmy i chcą z nami rozwijać swoją karierę. 

Rośnie sprzedaż i efektywność

Z roku na rok zwiększamy wyniki sprzedażowe, bardziej niż proporcjonalnie do nowych otwarć i wzrostu rozpoznawalności marki w Polsce, skutecznie też podnosimy efektywność naszych działań. Jednocześnie zwiększamy przy tym nakłady inwestycyjne nawet o kilkadziesiąt procent, co wynika z intensywnej fazy rozwoju DM w kraju. Przypomnijmy, że średni koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln. zł.

Powyższy materiał jest fragmentem szerszego komentarza, opublikowanego w roczniku Wiadomości Kosmetycznych 2025/26, który właśnie ukazał się na rynku.

Ten 160-stronicowy magazyn z okładką autorstwa uznanej graficzki Oli Niepsuj można można nabyć tutaj 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. grudzień 2025 19:40